کد خبر: ۲۱۹۱۳۴
زمان انتشار: ۱۳:۲۸     ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۳
رئیس‌جمهوری آمریکا اعلام کرد: وجود یک وقفه در مذاکرات صلح میان فلسطین و اسرائیل ضرورت دارد چرا که رهبران دو طرف از نبود سازش لازم رنج می‌برند.

به گزارش 598،  خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا در جریان یک کنفرانس خبری در سئول، کره‌جنوبی، اقدام محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین را در سازش با حماس غیرسازنده و غیرمفید خواند و گفت:این اقدام جزو یکسری انتخاب‌هایی است که دو طرف در هفته‌های اخیر اتخاذ کرده و همین اقدامات بر دستیابی معاهده صلح خدشه وارد می‌کند.

وی با اشاره به توافقی که طی 9 ماه درباره مذاکرات مستقیم با نظارت واشنگتن شده و نتیجه‌ای در برنداشت، ادامه داد: این امر نشان داد که یک وقفه در مذکرات صلح میان تل‌آویو و فلسطین ضرورت دارد تا جایگزین‌ها مدنظر قرار گیرند. من آماده کنار گذاشتن مساله صلح خاورمیانه نیستم اما آنچه که ما تاکنون آن را شاهد نبوده‌ایم، یک نوع اقدام یا راه حل سیاسی است که به واقع باعث اتخاذ تصمیمات سخت می‌شود و برای هر دو طرف خوب خواهد بود.

رئیس‌جمهوری آمریکا ادامه داد: ما به تشویق هر دو طرف برای تداوم مذاکره ادامه می‌دهیم، اما انتظار نداریم که ظرف هفته آتی، ماه آینده یا حتی چند ماه دیگر این اتفاق بیفتد.

باراک اوباما اذعان داشت که دستیابی به یک معاهده صلح همواره یک «نمای دور» برای دولت وی محسوب می‌شود، اما این امر جزو منافع آمریکاست که باعث خاتمه مناقشه بلندمدت در سرزمین‌های اشغالی خواهد شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها