کد خبر: ۲۱۹۰۸۹
زمان انتشار: ۱۲:۴۹     ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۳
رئيس فدراسيون فوتبال گفت: ‌از روزي که در فدراسيون شروع به کار کرديم سختي زياد کشيديم و با بدهکاري جلو رفتيم.

 

علي کفاشيان در برنامه زاويه درباره مسابقات جام باشگاه‌هاي آسيا و عدم حضور چند بازيکن در اردوي تيم ملي گفت: علاوه بر آمادگي تيم ملي براي جام جهاني برنامه ليگ قهرمانان آسيا را داشتيم که بايد در آن شرکت مي‌کرديم. از تيم‌هاي شرکت‌کننده فقط فولاد به مرحله بعد راه يافته بنابراين بعد از پايان اردوي آفريقا بازيکنان براي اردوي اتريش تکميل خواهند شد.

وي در مورد همکاري خوب فرکي با تيم ملي اظهار داشت: فرکي بازيکنانش را به تيم ملي داد اما هنگامي که کي‌روش ديد دو باشگاه بازيکن ندادند به بازيکنان فولاد هم گفت که به باشگاه خودشان بروند تا شرايط براي همه يکسان باشد. حالا اينکه کي‌روش بازيکنان فولاد را با توجه به صعود اين تيم به مرحله بعد بخواهد يا نه، بايد با فرکي صحبت کند. اردوي اصلي ما اردوي اتريش است که روي آن حساب مي‌کنيم.

رئيس فدراسيون فوتبال درباره بازي‌هايي که در آفريقاي جنوبي برگزار شد و بازگشت زودتر از موعد ملي‌پوشان به ايران، تصريح کرد: بازي‌هاي دوستانه صرفا نتيجه براي ما مهم نبود. مي‌خواستيم تيم آماده شود و کي‌روش هم نقاط ضعف را بگويد. درباره بازگشت ملي‌پوشان هم بايد ببينم کادر تشخيص داد چند روز اردو در تهران باشد تا بعد از آن براي اردوي اتريش آماده شوند. شايد کادر تشخيص داده اردو اينجا باشد، بهتر است. در اين 40 روز باقيمانده هم ملي‌پوشان بايد همه چيز را فراموش کنند و براي جام جهاني آماده شوند.

* تغيير بازي ايران و موزامبيک به درخواست هر دو تيم بود

کفاشيان درباره تغيير زمان بازي ايران و موزامبيک اظهار داشت: زماني که قرار بود بازي کنيم فکر مي‌کنم موزامبيک بازي‌هاي باشگاهي داشت. به همين دليل تفاهم هر دو باشگاه بود که خواستند زمان آن را تغيير دهند. کي‌روش با آفريقاي جنوبي آشناست و خودش در اين چند سال که مربي بوده محل تمرينات را خودش انتخاب کرده است. چون خيلي حساس است و دقت خاصي دارد محل اردوي تيم ملي را تغيير داد. اما مسئله اين است که بازيکنان اصلي همه براي اردوي بعد جمع مي‌شوند و کي‌روش بايد تيم را ببندد.

وي در پاسخ به اين سؤال که چرا به اردوي آفريقاي جنوبي خبرنگار نبرديد و کي‌روش گفته که چرا هيچ خبرنگاري حضور ندارد، عنوان کرد: از خبرنگاران کسي نخواست به اين اردو برود. البته تيم ما ناقص رفت و مورد خاصي نبود. بچه‌ها هم هستند و مطالب را مي‌نويسند. نياز نديديم مدير رسانه‌اي مان هم برود البته شايد اگر خبرنگاران مي‌رفتند کي‌روش مي‌گفت چرا هستند.

* دخالت در کار کي‌روش نمي‌کنيم

رئيس فدراسيون فوتبال درباره اينکه مردم علاقمند هستند کريمي و رحمتي در تيم ملي حضور داشته باشند، خاطرنشان کرد: من خودم تخصصي در فوتبال ندارم اما اگر هم داشته باشم در کار سرمربي دخالت نمي‌کنم. من در دو ميداني کار مي‌کردم اما يک بار به سرمربي نگفتم چه کسي را به تيم ملي ببرد. ما کميته فني داريم که نظارت مي‌کند. کي‌روش از زماني که در تيم ملي تغييرات داد دخالت خاصي نداشت. اگر حتي کسي چيزي به او گفته ناراحت هم شده است. يک بار يکي از بازيکنان گل‌هاي خوبي مي‌زد به کي‌روش گفتيم چرا او را دعوت نمي‌کني او مدارکي به ما نشان داد که درباره بازيکنان بود و مي‌گفت از اول تا آخر همه چيز را مي‌بيند بعد انتخاب مي‌کند. ممکن است مردم با برخي لژيونرها مخالف باشند اما ما دخالتي نمي‌کنيم.

کفاشيان درباره عملکرد تيم‌هاي باشگاهي ايران در ليگ قهرمانان آسيا اظهار داشت: فوتبال يک خانواده است. باشگاه‌ها جدا از تيم ملي نيستند و پايه‌هاي تيم ملي را مي‌سازند. من نگران رتبه اول آسيا هستم. ما در تمام اين مدت فقط دو بار قهرمان جام باشگاه‌ها شديم اما الان بسياري از کشورها با برنامه تدارکاتي خوب و بازيکنان قوي عملکرد بهتري داشته‌اند. ما در مديريت باشگاه‌ها و جابجايي‌ها مشکل داشتيم اما مي‌بينيد فولاد مديريت باثبات داشته، چند سال کار پايه کرده و حالا نتيجه ديده است. بحث ديگر مالي است که باشگاه‌ها براي جذب بازيکن داخلي و خارجي مشکل دارند. استقلال در نيم فصل دوم سه چهار بازيکن خود را به دليل مسائل مالي از دست داد.

وي ادامه داد: الان همه به اين چسبيده‌اند که بازيکنان زياد پول گرفته‌اند. درست است اما مهمترين بحثي که آسيا به ما امتياز مي‌دهد بحث فني است. اگر به بحث فني نپردازيم سهميه ما کم مي‌شود. بنابراين لازم است تيم‌ها از نظر کيفي بهتر شوند. بازيکنان خوب بگيرند البته بايد پول آنها را هم بدهند تا تيم‌هاي ملي هم قوي‌تر شوند.

* پول سرمربي را ندادند و هزينه دلار هم سه برابر شد

رئيس فدراسيون فوتبال درباره تمديد قرارداد کي‌روش خاطرنشان کرد:‌از روزي که در فدراسيون شروع به کار کرديم سختي زياد کشيديم و با بدهکاري جلو رفتيم. براي جذب بهترين مربي در فوتبال با سازمان تربيت‌بدني وقت صحبت کرديم. گفتند مشکلي نيست و همه هزينه‌ها را مي‌دهيم اما نه تنها ندادند بلکه هزينه دلار سه برابر شد. ما شايد بتوانيم براي يک سال ديگر با کي‌روش قراردادمان را تمديد کنيم اما براي سال‌هاي بعد به مشکل مي‌خوريم. اگر وزارت بخواهد پول کي‌روش را بدهد، قبول مي‌کنيم اما اين طور نباشد ترجيح مي‌دهيم مربي ارزان‌تر بگيريم.الان هم کي‌روش از ما دلخور است چون هنوز تصميمي نگرفته‌ايم. البته حمايت‌هاي خوبي از وزارت ورزش شده است ما هم اميدواريم صحنه‌هايي که خداداد عزيزي و استيلي خلق کرده‌اند دوباره تکرار شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها