کد خبر: ۲۱۹۰۳۴
زمان انتشار: ۱۱:۵۲     ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۳
گفتگوی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس با پایگاه ۵۹۸:
دکتر سید حسین نقوی افزود: ما امیدواریم که دولت بتواند تورم بوجود آمده از ناحیه افزایش نرخ حامل های انرژی و بنزین را مهار کند چون دولت قول داده با شیب ملایمی که روی حامل های انرژی می گذارد توانمندی مردم را هم افزایش دهد ولی اغلب اقتصاد دانان اعتقاد ندارند که امکان کنترل وجود داشته باشد زیرا در حال حاضر با افزایش قیمت بنزین در بازار ولوله ای ایجاد شده
دکتر سید حسین نقوی نماینده مردم ورامین و پیشوا در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی پایگاه 598 در خصوص ادامه دشمنیهای آمریکا با جمهوری اسلامی و تأثیر آن در روند مذاکرات هسته ای اظهار داشت: وقتی که مقام معظم رهبری در رابطه با مذاکرات فرمودند من به این مذاکرات خوش بین نیستم برخی ها فکر میکردند مقام معظم رهبری ناظر بر تلاش دولت و فعالیت های دستگاه دیپلماسی برای انجام مذاکرات هست درحالیکه منظور مقام معظم رهبری این موضوع نبود هرچند که ایشان مجددا توضیح دادند که این اظهار نظرشان ناظر بر چه موضوعی است. و آن موضوع این بود که بالاخره امریکاییها یک دولت عهد شکن و خود برتر بین هستند و آنها هیچ وقت نمی خواهند مسائل ایران با کشورهای غربی حل شود.



سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امریکایی ها با بنیاد انقلاب اسلامی مخالفت داشته و در تضاد هستند و میخواهند که اصلا جمهوری اسلامی ایران نباشد و مسأله برای آنها موضوع هسته ای و مذاکرات نیست وقتی که جمهوری اسلامی با تمام منطق و استدلالش به مذاکرات ورود کرد و مستدل و منطقی مذاکرات را پیش برد غربیها متوجه شدند که ممکن است در این مذاکرات چیزی عایدشان نشود و به آن اهدافی که مدنظرشان هست دست پیدا نکنند.

وی افزود: لذا امریکاییها شروع کردند به مانع سازی و پازلی را تعریف کردند که در آن پازل قطعنامه اتحادیه اروپا عدم روادید برای ابوطالبی و تحریم های جدید انگلیس و مصادره بنیاد علوی و غیره. همه اینها در آن پازل تعریف می شود و ما مطمئن هستیم که این پایان کار هم نیست و در آینده هم از این دست اقدامات ضد ایران  خواهیم دید.

ایشان با اشاره به اینکه علت اصلی این فشارها رژیم صهیونیستی است گفت: صهیونیستها از امریکا می خواهند که مذاکرات باید رها شده و به ایران حمله نظامی صورت بگیرد.از طرفی امریکاییها هم که بدون منطق نمی توانند کاری را انجام دهند لذا دنبال بهانه هستند تا مذاکرات را به شکلی به بن بست برسانند.

نماینده مردم ورامین در ادامه گفتگو در رابطه با فرود هواپیمای امریکایی در فرودگاه مهرآباد گفت: بنده اطلاع جدیدی از این موضوع ندارم چون در این خصوص سئوالاتی مطرح است واین مسأله  ابعادی دارد که جواب آن روشن نیست و باید قدری جلو تر برویم که مشخص شود جریان از چه قرار بوده است.

دکتر نقوی درخصوص نظارت مجلس بر عملکرد دولت با توجه به انصراف عده ای در گرفتن یارانه و هزینه کرد آن تصریح کرد: در قانون درآمد حاصل از هدفمند کردن یارانه ها کاملا تعریف شده است و دولت مطابق قانون آنچه از ناحیه هدفمند کردن یارانه ها بدست می آورد باید در حوزه های بهداشت و درمان  و تکمیل پروژه های عمرانی و آب و برق و خدمات عمومی استفاده کند بنابراین سرفصل هزینه کرد مشخص است منتهی دولت برای آن سرفصلها پروژه تعریف کرده و اجرا می کند.

وی افزود: با توجه به اینکه دولت هرماه برای پرداخت یارانه نقدی با کسری مواجهه بود و این کسری را از محلی تأمین می کرد، این هزار میلیاردی که از ناحیه انصراف عده ای بدست آمده برای جبران آن کسری پرداخت نقدی به مردم کافی نمی دانیم.

دکتر نقوی درپاسخ به این سئوال مبنی بر اینکه  که آیا افزایش حامل های انرژی و بنزین  می تواند تورم ایجاد کند و در این زمینه وظیفه دولت چیشت گفت: ما امیدواریم که دولت بتواند تورم بوجود آمده از ناحیه افزایش نرخ حامل های انرژی و بنزین را مهار کند چون دولت قول داده با شیب ملایمی که روی حامل های انرژی می گذارد توانمندی مردم را هم افزایش دهد ولی اغلب اقتصاد دانان اعتقاد ندارند که امکان کنترل وجود داشته باشد زیرا در حال حاضر با افزایش قیمت بنزین در بازار ولوله ای ایجاد شده و صحبت از دو برابر شدن قیمت ها می کنند بنا براین کار سختی است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۲
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها