کد خبر: ۲۱۸۵۸
زمان انتشار: ۱۵:۱۵     ۱۰ مهر ۱۳۹۰

به گزارش 598 به نقل از فارس، فاطمه الحاجی، پزشک بحرینی که در اوایل اعتراضات بحرین بازداشت و بدون توجیه اتهام چند ماه را در زندان به سر برد، اکنون با مجازاتی به مدت پنج سال حبس رو به روست.

فاطمه الحاج خود در این خصوص اعلام کرد که تنها جرم او مداوای مجروحانی بوده است که در ایام اعتراضات شدید کشورش به بیمارستان منتقل شده بودند.

به گزارش پایگاه خبری دیلی‌میل، این پزشک بحرینی اعلام کرد که در یکی از ایام اعتراضات، نیمه شب حدود 30 افسر مسلح لباس شخصی به منزل شخصی وی هجوم آوردند و او را به مرکز تحقیقاتی محرمانه منتقل کردند.

به گفته این پزشک بحرینی قبل از آنکه امضای اسنادی [جعلی] را از او بگیرند مبنی بر اینکه جرایمی را مرتکب شده است، بارها مورد شکنجه و تجاوز قرار گرفته است.

بنا بر این گزارش، فاطمه الحاج قبل از اینکه به قید وثیقه آزاد شود، 22 روز را در انفرادی گذارند و اکنون اعلام کرده است که ممکن است هر لحظه وی را بازداشت کنند.

الجاجی تصریح کرد، هر بار که «یوسف» سه ساله خود را در آغوش می‌گیرد با او وداع میکند زیرا احتمال میدهد که آخرین بار باشد که وی را می‌بیند و در آغوش میگیرد.

وی یکی از 20 پزشکی است که روز جمعه در دادگاهی نظامی در بحرین علیه آنان احکام سنگینی صادر شد و مدت حبس‌ها از پنج سال تا 15 سال است.

الحاجی در مصاحبه با شبکه خبری سی‌ان‌ان نیز اعلام کرد که یکی از دلایلی که دولت بحرین وی و همکاران وی را بازداشت و به حبس محکوم کرده است، این است که شاهدان اقدامات خشونت‌بار نیروهای خود با مردم را حذف کند زیرا پزشکانی که در بیمارستان‌ها مجروحان را مداوا می‌کردند شاهدان خوبی علیه دولت هستند.

این پزشک بحرینی با بیان اینکه چشمان من بسته بود، افزود که به یک مرکز بازجویی سری منتقل و مورد اصابت ضربات مشت و لگد قرار گرفته است سپس چند روز بدون آب و غذا نگهداری سپس به وی تجاوز شده است.

این پزشک بحرینی افزود: چشمانم بسته بود و نمیدانم چند مرد اطرافم بود. صداهای زیادی می‌شنیدم. آنان مرا تهدید میکردند که مرا مورد تجاوز قرار می‌دهند. آنان به من گفتند که یوسف [فرزندم] را می‌شناسند.

الجاجی تصریح کرد که پس از این بود که اوراقی را امضا کردم که سپس فهمیدم اعتراف‌نامه بوده است.

وی با بیان اینکه باور نمی‌کند سال جدیدش (2011) چگونه برای او تغییر کرد، تصریح کرد که با خانواده خود در لندن  بوده است اما اکنون همه چیز ناامید کننده است. وی گفت: من بیگناهم... من فقط به وظیفه پزشکی خود عمل کردم اما اکنون نگران زندگی خود و بچه‌ام هستم.

تاکنون در اعتراضات مردمی در بحرین بیش از 30 نفر کشته و صدها نفر زخمی و ده‌ها نفر محکوم و به زندان و برخی نیز به اعدام محکوم شده‌اند.

نیروهای نظامی عربستان سعودی نیز از ابتدای اعتراضات بحرین، به این کشور اعزام شدند و در کنار نیروی امنیتی آل خلیفه بحرین، مردم این کشور را بشدت سرکوب کردند و این سرکوبها هنوز ادامه دارد.

دولت‌های اروپایی و آمریکایی که حملات سیاسی و رسانه‌ای خود را بر سوریه متمرکز کرده‌اند و مقابله ارتش این کشور با گروهک‌های مسلح تروریست را سرکوب مردم می‌خوانند، در مقابل بحرین سکوت کرده و نظام بحرین را از طریق نظام آل سعود حمایت و پشتیبانی می‌کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها