کد خبر: ۲۱۸۴۳۳
زمان انتشار: ۱۵:۳۸     ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۳
دروازه‌بان تيم ملي فوتبال کشورمان معتقد است سرمربي اين تيم براي جمع کردن شاگردانش در اردوي آفريقاي جنوبي سختي زيادي کشيده است.

 

عليرضا بيرانوند در خصوص حضورش در اردوي تيم ملي در آفريقاي جنوبي عنوان کرد: ابتدا بايد بگويم از اينکه به تيم ملي دعوت شدم خيلي خوشحالم و واقعاً بايد از آقاي کي‌روش تشکر کنم که نشان داد نگاه خوبي به بازي‌هاي ليگ داشته است.

به نقل از تسنيم، وي افزود: سرمربي محترم تيم ملي به من اعتماد کرده تا در اردوي اين تيم حضور داشته باشم. اميدوارم بتوانم در اردوهاي پيش رو جواب اعتماد آقاي کي‌روش را بدهم و يکي از گزينه‌هاي ايشان براي حضور در جام جهاني باشم.

دروازه‌بان تيم ملي فوتبال کشورمان در خصوص اينکه چقدر براي خود شانس قائل است تا مسافر جام جهاني شود، اظهار داشت: هر بازيکني آرزو دارد در جام جهاني بازي کند و امسال مسافر برزيل شود. من هم از اينکه به تيم ملي دعوت شدم، خوشحالم. مسلماً سعي و تلاشم را خواهم کرد تا در تمرينات و اگر در بازي‌هاي تدارکاتي فرصت رسيد بهترين عملکرد را داشتم باشم و نظر آقاي کي‌روش را جلب کنم.

«اگر اين فصل سوشا مکاني از نفت به فولاد نمي‌رفت شانس دعوت به تيم ملي را پيدا مي‌کردي؟» بيرانوند در پاسخ به اين سؤال گفت: سوشا مکاني دروازه‌بان بزرگي است و من در اين چند سالي که در کنار او بازي کردم نکات زيادي را از اين دروازه‌بان آموختم. اکنون هم با يکديگر در ارتباط هستيم و رابطه خوبي داريم. اين فصل زماني هم که سوشا در نفت بود من بازي مي‌کردم و او در نيم فصل تصميم گرفت به فولاد برود.

وي با بيان اين جمله که «بايد از يحيي گل‌محمدي بابت اعتمادي که به من داشت، تشکر کنم»، ادامه داد: زندگي ورزشي‌ام را مديون آقاي گل‌محمدي هستم. او بعد از سه چهار سال که در نفت دروازه‌بان ذخيره بودم و به علت حضور در اردوي تيم‌هاي پايه ملي بازي‌هاي کمي به من مي‌رسيد، اين فصل به من اعتماد کرد. من زمان آقايان فرکي و ابراهيم‌زاده يک بازي انجام دادم اما خدارا شکر آقاي گل‌محمدي به من بها داد و توانستم پاسخ اعتمادش را بدهم.

دروازه‌بان ملي‌پوش تيم نفت تهران يادآور شد: همانطور که گفتم سوشا دروازه‌بان بزرگي است اما من اين فصل در زمان حضور او هم بازي مي‌کردم و آقا يحيي به من اعتماد کرده بود که در ادامه سوشا تصميم گرفت به فولاد برود. البته اين فقط تصميم سوشا نبود و چون گل‌محمدي ديد دو دروازه‌بان خوب دارد تصميم گرفت کنار هم نباشيم. به هر حال سوشا دروازه‌بان تيم ملي بود و دوست نداشت از تيم ملي خط بخورد، به همين دليل تصميم گرفت به تيمي برود که بازي کند و دوباره به تيم ملي دعوت شود.

بيرانوند در خصوص چند بخش شدن بازيکنان تيم ملي براي ملحق شدن به اردوي آفريقاي جنوبي، اظهار داشت: شک نکنيد کي‌روش فکر بزرگي دارد که اين اردو را گذاشته است. اکنون هيچ تيمي تمريناتش را آغاز نکرده و بازيکنان اروپايي هنوز درگير ليگ خود هستند اما ما در تعطيلات دور هم جمع شده‌ايم و تمرينات‌مان را انجام مي‌دهيم.

وي به تمريناتي که کادر فني تيم ملي در اردوي آفريقاي جنوبي در نظر گرفته اشاره کرد و گفت: خدا را شکر تمرينات را در کمپ خوبي دنبال مي‌کنيم. هدف در اين اردو آشنا شدن بيشتر با تيم ملي نيجريه است و دو سه بازي تدارکاتي هم در نظر گرفته شده تا بتوانيم با تيم‌هاي آفريقايي آشنا شويم. اکنون 2 مربي برزيلي بدنساز هم به تيم ملي اضافه شده‌اند که خيلي خوب با بازيکنان تمرينات بدنسازي مي‌کنند. مطمئناً بعد از کامل شدن بازيکنان و تشکيل تيم ملي مي‌توانيم اردوي خوبي را پشت سر بگذاريم.

بيرانوند درباره رقابتي که بين دروازه‌بان‌هاي تيم ملي وجود دارد و اکنون شش نفر براي رفتن به جام جهاني مدعي هستند، عنوان کرد: واقعاً رقابت سختي است. براي من که از لحاظ سني از همه کوچکتر هستم، حضور در اردوي تيم ملي در آستانه مسابقات جام جهاني خيلي خوشحال‌کننده بود. اينکه اکنون مي‌خواهم با دروازه‌بان‌هاي بزرگي چون رحمان احمدي که تجربه زيادي دارد، دنيل داوري که در ليگي بزرگ و حرفه‌اي بازي مي‌کند و باقي دروازه‌بان‌هاي تيم ملي رقابت کنم، خوشحال‌کننده است و بايد سعي کنم نکات زيادي را از آنها ياد بگيرم.

دروازه‌بان تيم ملي فوتبال کشورمان ادامه داد: اميدوارم بتوانم در اردوي آفريقاي جنوبي جواب اعتماد آقاي کي‌روش را بدهم تا در اردوهاي بعدي نيز حضور داشته باشم. بايد در اين اردوها تلاش زيادي کنم تا بتوانم رقابت خوبي با دروازه‌بان‌هاي تيم ملي داشته باشم.

وي در پاسخ به اين سؤال که «اگر همراه تيم ملي در جام جهاني حضور نداشته باشي، ناراحت مي‌شوي؟»، گفت: به هيچ‌وجه ناراحت نخواهم شد. گفتم حضور در جام جهاني آرزوي هر بازيکني است و همه دوست دارند در اين تورنمنت بزرگ حضور داشته باشند. از دعوت شدن به تيم ملي واقعاً خوشحال شدم و دوست هم دارم در جام جهاني باشم اما اگر آقاي کي‌روش من را به جام جهاني نبرد ناراحت نمي‌شوم.

بيرانوند با تمجيد از عملکرد کارلوس کي‌روش اظهار داشت: سرمربي تيم ملي سختي زيادي کشيده تا اين تيم را دور هم جمع کرده و در اين بين برخي باشگاه‌ها نيز با او همکاري نکرده‌اند اما با اين حال تيم تشکيل شده است. با تمام اين مشکلات اگر بتوانم با تيم ملي به جام جهاني بروم به آرزويم مي‌رسم و اگر هم اين اتفاق رخ ندهد براي تيم ملي کشورم آرزوي موفقيت مي‌کنم.

دروازه‌بان تيم ملي فوتبال کشورمان در پايان تصريح کرد: واقعاً دوست دارم اين بازيکناني که ليگ را به پايان رساندند و اکنون دوست داشتند بعد از يک فصل پُر فشار در کنار خانواده خود باشند اما در اردوي آفريقا هستند، بتوانند در جام جهاني بازي کنند و نتيجه خوبي را رقم بزنند. پيروزي در جام جهاني و صعود از گروه‌مان تمام خستگي ما را برطرف مي‌کند. اميدوارم بتوانيم در جام جهاني نتايج خوبي بگيريم.



 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها