کد خبر: ۲۱۸۳۷۲
زمان انتشار: ۱۳:۱۴     ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۳
قاسم دهنوی با سر وصدای زیادی به پرسپولیس آمد و در طول فصل فشار زیادی را تحمل کرد. اما او می‌خواهد فصل آینده را بدون سروصدا و هیچ حاشیه‌ای‌‌ همان بازیکن سابق شود. او این روز‌ها مشغول استراحت در شهرش است تا از سوی باشگاه با او تماس بگیرند. دهنوی گفت‌و‌گویی با بانک ورزش انجام داد:

*هنوز از باشگاه تماس نگرفتند؟
چه دلیلی دارد زنگ بزنند؟ فعلا که استراحت می‌کنیم تا تکلیف‌مان روشن شود.

*بعد از منتشر شدن لیست استقلال خیلی از بازیکنان پرسپولیس به زمان انتشار این لیست بعد از پایان لیگ اعتراض کردند؟
بی‌خیال این حرف‌ها شویم بهتر است! دیگه این مسائل گذشته و کاملا مشخص است چرا این کار را کردند. مسئولان باید جواب دهند چرا این کار را کردند و ما در جایگاهی نیستیم که جواب دهیم.

*عمران‌زاده گفته بود، بازیکنان این دو تیم باید با وزارت ورزش قرارداد ببندند!
حنیف نظر قشنگی داده و حرفش هم به حق و منطقی است. همه روی این دو تیم زوم کردند. مسئولان باید برای این دو تیم دلسوز باشند و به حرف مردم گوش کنند. این مسئولان با نظر مردم انتخاب شدند پس باید به فکر این هواداران باشند. در ایران طرفداران فوتبال پرسپولیسی یا استقلالی هستند و در رقابت‌های آسیا برای آبروی ایران بازی می‌کنند. این دو تیم ریشه دار هستند و مردم این تیم‌ها را دوست دارند. امثال من یا حنیف ماندنی نیستیم و بالاخره از این تیم‌ها می‌رویم و مسئولان باید به فکر مردم باشند.

*اعلام کردند پرسپولیس و استقلال ۹ ماه دیگر خصوصی می‌شوند.. با خصوصی شدن مشکلات حل می‌شود؟
چرا ۹ ماه دیگر؟! همین الان افرادی هستند که برای این تیم بدون چشمداشت کار کنند.

*با این شرایط پرسپولیس می‌تواند سال آینده در آسیا موفق شود؟
باید هر چه زود‌تر تکلیف باشگاه مشخص شود. پرسپولیس باید قوی باشد و حداقل از یک ماه دیگر باید تمرینات را شروع کنیم. واقعا این هواداران حیف هستند و باید هر چه زود‌تر تیم بسته شود.

*چک‌هایت را به علی دایی دادی؟
چک‌هایم دست وکیل است تا پیگیری کند. البته وقتی پولی نیست کاری نمی‌توانیم بکنیم. چه کسی باید پول بدهد؟ باید از کره ماه پول بیاوریم!

*سپاهاني‌ها ادعا کردند رقمی کمتر از پرسپولیس به تو پیشنهاد داده‌اند..
این اتفاقات گذشته است و دوست ندارم به گذشته برگردم. وقتی خودشان خبر ندارند من چه بگویم؟ این ماجرا تمام شد و رفت! دوست ندارم در این خصوص صحبت کنم و در حال حاضر بازیکن آزاد هستم.

*قبول داری در این فصل دهنوی همیشگی نبودي؟
در این فصل فشار روحی وروانی زیادی را تحمل کردم. بازیکنان بارسا یا رئال که در بالا‌ترین سطح دنیا بازی می‌کنند وقتی افت می‌کنند نمی‌توانند بازی خوبی انجام دهند. حالا فکر کنید ما بازیکنان اینجا با این شرایط چطور بازی می‌کنیم. پول که نگرفتیم و از اول لیگ هم حاشیه درست کردند. برای خودم خیلی حاشیه درست کردند.

*ظاهرا هنوز هم دل پری داری؟
مردم باید خودشان قضاوت کنند. یک روز محرومم کردند و یک روز مشکل روانی پیدا کردم و حاشیه بیداد می‌کرد. هزار تا اتفاق افتاد و واقعا من خسته شدم. مگر یک بازیکن چقدر طاقت دارد؟ شاید از لحاظ فوتبالی قاسم سال‌های پیش نبودم اما در زمین کم نگذاشتم و تا جایی که در توان داشتم خوب کار کردم. خداراشکر توانستیم سهمیه آسیایی بگیریم و نشان دادیم بدون هیچ چشمداشتی برای موفقیت تیم تلاش می‌کنیم. در این فصل خیلی مشکل درست کردند و واقعا شورش را در آوردند. در مصاحبه دیگری هم گفتم در این فصل مو‌هایم سفید شد.

*ابتدای فصل گذشته با چند تیم قرارداد بستی که حاشیه ساز شد؟
بله مشکلاتی بود اما بعدش دست از سرم برنداشتند. هر کسی به من حرفی زد و‌‌ همان موضوع سوژه شد تا آخرفصل حرف بشنوم. طرفدار هر تیمی یک حرفی به من می‌زد اما کسانی که می‌نوشتند و می‌گفتند، «من پولکی هستم.» از دلم خبر نداشتند. طرفداران واقعی همیشه به من لطف داشتند.

*همین مسئله سوژه گزارشگران شد و از تو ناراحت شدند..
اول فصل تمام شده بود و من می‌خواستم برای تیمم خوب بازی کنم. بعد از بازی با راه آهن ۴، ۵ نفر شعار «بی‌غیرت» دادند و گزارشگر به سمت من آمد و گفت: «فقط علیه تو شعار دادند» ولی آن‌ها اسمی از بازیکنی نبردند. من همه را بخشیدم و دیگر نمی‌خواهم به این مسائل فکر کنم. بعضی شب‌ها خوابم نمی‌برد. به علی دایی حق می‌دهم که در بعضی از بازی‌ها من را در ترکیب نگذاشت و حتی در ۵ بازی محروم بودم. اما تمام تلاشم را کردم. اما من را بهم ریختند و هر کاری کردم خودم را جمع و جور کنم، نشد. هر کسی جای من بود نمی‌توانست بازی کند. خدا شاهد است کم نگذاشتم و می‌توانید از کریم باقری یا بازیکنان دیگر که جلویشان بازی می‌کردم، بپرسید.

*در این فصل پاس گل ندادی و فقط یک گل زدی.. شاید به همین خاطر بازی‌ات به چشم نیامد..
قبول دارم کادر فنی به خاطر من اذیت شدند اما کم نگذاشتم. پاس گل ندادم اما تخریب چی که بودم. اجازه نمی‌دادم بازیکنان حریف کارشان را بکنند. اما این مسئله دلیل بر ضعف من نیست. خداراشکر مصدوم نشدم و با این تیم سهمیه گرفتم و با آسیایی شدن دهان خیلی‌ها بسته شد. بازیکنان یک خط جلو‌تر هم باید ببینند ما وسط زمین چقدر تلاش کردیم و چه موقعیتی را ایجاد کردیم. البته در توانایی مهاجمان شکی نیست و ما هم خیلی دوندگی داشتیم.

*فصل آینده را چطور شروع می‌کنی؟
دیشب در حرم امام رضا (ع) به شرافتم قسم خوردم که سال جدید به حاشیه‌ها کاری نداشته باشم و بدون سر و صدا بازی کنم. می‌خواهم حالا که ۳۲ سالم تمام شده بازی خوبی انجام دهم. در این مدت دوست و دشمن خودم را هم شناختم و برایم تجربه خوبی شد. مردم هم روی این حرف‌ها در مورد من قضاوت نکنند چون انرژی‌ام را برای پرسپولیس گذاشتم.

*در این مدت به خاطر رقم‌های قراردادهای بازیکنان موضع گیری‌هایی شد. نظر خودت چیست؟
فوتبالیست‌ها با جانشان بازی می‌کنند و هر چقدر پول بگیرند نوش جانشان. خیلی‌ها هم از کنار فوتبالیست‌ها بالا می‌روند و دست به خیر دارند. ما هیچوقت پز ندادیم و دچار غرور نشدیم چون خدا زمین‌مان می‌زند. هر چه پول گرفتیم حقمان بوده. می‌خواهم ثابت کنم الکی برای قاسم دهنوی سرو دست نمی‌شکستند!
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها