کد خبر: ۲۱۸۳۱۱
زمان انتشار: ۱۲:۰۴     ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۳
کاپیتان سابق استقلال گفت: «روی چه حساب و کتابی باید استقلال را به فرهاد بدهند؟ مجیدی حتی کلاس مربیگری هم نرفته! او حتی دستیار هم نبوده که استقلال را بگیرد.»

به گزارش پایگاه 598 به نقل از ایران ورزشی، مربی فصل بعد استقلال کیست؟ این سوال ذهن خیلی‌ها را به خود مشغول کرده. از طرفی نگاه‌ها به گزینه‌های جوان است و نام‌هایی مطرح می‌شود.

 

محمود فکری که چند وقتی هم مربی این تیم بود اما انتخاب مربیان جوان را به سود استقلال نمی‌داند. پاسخ‌های فکری این موضوع را ثابت می‌کند.

 

* سهم مدیریت، کادرفنی و بازیکنان در ناکامی استقلال چقدر بود؟

- همه به یک اندازه سهم دارند. این مهم نیست که سهم چه کسی بیشتر بود. مهم این است که استقلال الان نتوانسته سهمیه آسیا را هم به دست آورد که این برای تیم بزرگی مانند استقلال اتفاق خوبی نیست. البته در همه تیم‌ها چنین وضعیتی پیش می‌آید. تیم‌های بزرگ هم گاهی با افت مواجه می‌شوند که این طبیعی است. من دلایل زیادی را پشت این ناکامی می‌بینم.

 

* از ابتدای فصل شروع کنیم. چه شد که استقلال نتوانست به درستی بدنسازی کند؟

- یکی از عمده مشکلات استقلال همین بود. ابتدای فصل بسیاری از ملی‌پوشان به دلیل همراهی تیم ملی با استقلال تمرین نکردند. آنها از فصل قبل وارد مسابقات آسیایی و ملی شده بودند برای همین نمی‌توانستند در تمرینات شرکت کنند. بعد که نوبت به یارگیری رسید همانطور که دیدیم بازیکنانی به استقلال آمدند که نتوانستند گره کار را باز کنند. استقلال مشکلات زیادی داشت. بحث من بودجه‌ای نیست که خرج شد. معتقدم که این مبلغ کم هم هست. استقلال و پرسپولیس باید همیشه بودجه خوبی داشته باشند اما در نتیجه‌گیری هم باید موفق باشند. یکسری از بازیکنانی که جذب شدند و حتی ملی‌پوشان در فصلی که گذشت در حد نام خودشان نبودند. آنها بسیار ضعیف کار کردند تا سرانجام استقلال جایگاه مناسبی را به دست نیاورد.

 

* جایگاه استقلال احتمال هر نوع تغییری در استقلال را تقویت کرده است. این روزها صحبت از جدایی امیر قلعه‌نویی و جذب مربیان جوان‌تر است. به اعتقاد شما آیا این حربه می‌تواند به استقلال کمک کند؟

- من مخالف تغییر نسل نیستم اما یک سوالی از شما داریم. این نام‌هایی که می‌شنویم می‌گویند باید مربی استقلال بشوند کجا امتحان پس داده‌اند؟ آیا اگر آنها بعد از مربیگری در استقلال ناکام شدند جوابگوی مردم خواهند بود یا صرفا برای گرفتن پول می‌آیند و بعد ساکشان را جمع می‌کنند و می‌روند؟ کار کردن در استقلال برای مردم است. این تیم هوادار دارد و کسی که مربی می‌شود باید دل و جرات پاسخگویی به مردم را هم داشته باشد. متاسفانه بعضی‌ها فقط دنبال لابی و زد و بند هستند تا استقلال را بگیرند. این کار درست نیست چون استقلال متعلق به مردم است و اصلح‌ترین افراد باید مربی این تیم شوند.

 

* اصولا موافق جدایی امیر قلعه‌نویی هستید یا اینکه معتقدید این مربی می‌تواند به استقلال کمک کند؟

- خودم دل خوشی از امیر قلعه‌نویی ندارم. او حاضر نشد من را بپذیرد اما فکر می‌کنم او هنوز آنقدر پیر نشده که بخواهیم از استقلال کنارش بگذاریم. قلعه‌نویی هنوز به درد استقلال می‌خورد و اگر مدیران قصد تغییر مربی را دارند ابتدا بروند سراغ باتجربه‌ترها. افرادی مثل مظلومی و مرفاوی که کار کرده‌اند می‌توانند در استقلال جواب بدهند. نمی‌شود که یک نفر را صرف اینکه با چند نفر لابی دارد به‌عنوان مربی استقلال انتخاب کرد. باید کسانی مربی شوند که کار کرده باشند.

 

* منظورتان از آنهایی که لابی می‌کنند چه کسانی هستند؟

- من اسم کسی را نمی‌آورم. مردم خودشان می‌فهمند منظورم چه کسانی هستند. به نظر من کسی باید مربی استقلال شود که پله‌ها را یکی یکی طی کرده باشد. همین قلعه‌نویی که الان سرمربی استقلال است قبل از اینکه مربی استقلال شود در تیم استقلال اهواز کار کرده بود. سوال من این است که چرا فقط اسم چند نفرخاص مطرح می‌شود؟ چرا کسی نمی‌گوید محمود فکری؟

 

* تصورکنید بگویند، قبول می‌کنید؟

- من الان نمی‌توانم و با واقعیت‌ها زندگی می‌کنم نه با رویا و جو رسانه‌ای. من باید ابتدا در لیگ دو موفقیت کسب کنم بعد لیگ یک و بعد از آن به لیگ برتر بیایم. مربیگری یک پروسه است و نمی‌شود همینطوری یکدفعه سر از استقلال درآورد.

 

* اما خیلی‌ها دنبال همان فرصت 3 ساله‌ای هستند که در فصل سوم، چهارم و پنجم لیگ برتر به قلعه‌نویی داده شد!

- درست است اما قلعه‌نویی قبل از آن مربیگری می‌کرد.

 

* در لابلای گمانه‌زنی‌ها نام فرهاد مجیدی هم برده می‌شود؛ کسی که با شما هم تیمی هم بود.

- من به همه این اسامی که مطرح می‌شود احترام می‌گذارم اما سوالم این است که روی چه حساب و کتابی باید استقلال را به فرهاد بدهند؟ مجیدی حتی کلاس مربیگری هم نرفته! او حتی دستیار هم نبوده که استقلال را بگیرد. به نظر من اصلا درست نیست. در استقلال نباید آزمون و خطا کرد. مجیدی، منصوریان، پاشازاده و هر اسم دیگری که مطرح شود برای من قابل احترام هستند اما باید درست و عاقلانه تصمیم گرفت.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها