کد خبر: ۲۱۸۳۱۰
زمان انتشار: ۱۲:۰۴     ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۳
نماینده پارلمان سوریه با بیان اینکه برکناری شاهزاده بندر بن سلطان اذعان سعودی‌ها به شکست در سوریه است، عربستان را تنها کانون تروریسم در سراسر جهان دانست.
 به گزارش پایگاه 598، «انس الشامی»، نماینده پارلمان سوریه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در دمشق تاکید کرد که نظام حاکم در عربستان دست نشانده و تابع آمریکا و انگلیس است و چنین نظام‌هایی دارای ساختارهای صوری سیاسی هستند که فاقد هرگونه اعتبار و ارزش است.

الشامی در خصوص برکناری شاهزاده بندر بن سلطان به ریاست دستگاه اطلاعات عربستان گفت: همه کشورهای منطقه تلخی سیاست‌های وهابی و تکفیری اتخاذ شده توسط شاهزاده بندر بن سلطان در دستگاه اطلاعات عربستان را چشیدند و در این میان نصیب سوریه و عراق بیش از کشورهای دیگر منطقه بود، اما در عین حال برکنار کردن بندر بن سلطان به معنای پایان این سیاست‌ها نیست، چون آزار و اذیت ملل منطقه که دخالت بیگانگان را در امور داخلیشان رد می‌کنند، جزو سیاست‌های تغییر ناپذیر عربستان سعودی است.

وی مهمترین دلیل برکناری بندر بن سلطان از سمتش را شکست تلخ وی در بحران سوریه و نفاق و دروغ پردازی‌هایش به خصوص در ارائه گزارش‌های دروغین به آمریکا و انگلیس دانست که در این اواخر دریافته بودند، هرآنچه رئیس دستگاه اطلاعات عربستان به آنها منتقل می‌کرده، دروغی بیش نبوده و در راس این دروغ‌ها گزارش‌های ارائه شده درباره سوریه و ارتش آن بوده است.

الشامی تاکید کرد: برکناری بندر بن سلطان در حالی روی داد که تغییرات دیگری در نظام عربستان در راه است و این برکناری و تغییرات به معنای اذعان عربستان به شکست در جنگ سوریه و پیروزی دمشق در مقابله با 80 کشور است که عربستان، آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی در نوک پیکان آن قرار داشتند.

اما در خصوص تاثیر این تغییر و تحولات بر حمایت از گروه‌های تروریستی در سوریه و دیگر کشورهای عربی این نماینده پارلمان سوریه گفت: هر گونه تغییری در عربستان تاثیری بر حمایت این کشور از تروریسم نخواهد گذاشت، چون حمایت از تروریسم پایه و اساس این نظام است و یکی از مهمترین ارکان نظام سعودی را تشکیل می‌دهد.

الشامی عربستان را مهمترین و اصلی‌ترین کانون جذب تروریسم در منطقه و حتی جهان و عامل اصلی جنایات این گروه در عرصه بین المللی دانست، به همین دلیل به نظر می‌رسد که جامعه بین المللی باید دست به اقدامی اساسی برای مقابله با این اقدامات بزند و برای این سیاست‌های سعودی حد و مرزی قائل شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها