کد خبر: ۲۱۸۲۶۵
زمان انتشار: ۱۰:۲۴     ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۳
دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد به همراه پدر شهید احمدی روشن با امام جمعه استان دیدار کردند.این دیدار پس از جلسه رحیم احمدی روشن در دانشگاه شهرکرد برگزار شد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ آنچه در ادامه می آید گزیده ای از سخنان حجت الاسلام نکونام و رحیم احمدی روشن در جمع دانشجویان است.

 به مدد پروردگار زمین گیر شدن استکباردر مذاکرات حتمی ست
حجت السلام نکونام امام جمعه  و نماینده ولی فقیه در استان در جمع  پدر اشهید احمدی روشن و دانشجویان فعال تشکلهای انجمن اسلامی و بسیج دانشجویی گفت: انقلاب ما به همت جوانان پویاست و هرچه و هر کچا دشمن سنگ اندازی میکند جوانان ما در همان عرصه وارد میشوند و در همان عرصه دشمن را به زانو در می آورند...هرچه خدا به کسی عطا میکند به خاطر حکمت و تلاش آن فرد است.

وی با اشاره به وفات حضرت ام البنین سلام الله علیه  و فدا کردن چهار فرزند خود در راه خدا اظهار داشت: انقلاب ما ام البنین ها پرورش داد وام البنین ها درراه انقلاب داد که  فرزندان خود را فدا کردند. یک چنین ملتی را خدا هدایت و کمک میکند.

وی در ادامه با اشاره به مبحث هسته ای گفت: یک بعد صنعت هسته ای بعد فنی و علمی کشور است و یک بعد بزرگتر آن بعد استقلال کشور است و اینکه امام فرمودند امریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند بخاطر درک درست ایشان از نظام سلطه است؛ در ترور دانشمندان هم  همین اتفاق افتاد و دشمن کلاه سرش رفت و خداوند مصطفی های زیاد دیگری به  ما داد.

حجت السلام نکونام با اشاره به شرایط جامعه و انتظار دیگر کشور ها از ملت و کشور ما  گفت: در عرصه امروز به شدت به مقاومت نیاز داریم و به مدد پروردگار زمین گیر شدن استکبار در این مذاکرات حتمی خواهد بود.

وی با اشاره به اهمیت دانشگاه و قشر جوان  گفت: باید در دانشگاه ها با نشست های تخصصی زوایای مقاومت را تبین کرد... کاری که رهبری از شما جوانان میخواهد در دو عرصه یک:عرصه علمی و دو تذهیب و شهید مصطفی احمدی روشن و دیگر شهدای ما با همین خود سازی بود که توانستند در مقابله با دشمن مقاومت کنند.

پدر شهید احمدی روشن: دارم سخت ترین روزگار زندگیم را سپری میکنم
 پدر شهید مصطفی احمدی روشن با دعوت انجمن اسلامی دانشجویان در جمع دانشجویان علوم پزشکی شهرکرد گفت: اگر یک مصطفی از ما گرفتند خداوند مصطفی های دیگر و زیادی به ما داده و این دانشحویان چه دختر و چه پسر مصطفی های ما هستند...ما با خدا معامله کردیم و خدا این همه مصطفی به ما داد.

 وی در ادامه گفت: بعد از شهادت احمدی روشن شما جوانان بودید که گفتید اگر عَلَم علم بر زمین  افتاده ما هستیم و همین بر زمین نیفتاده با قدرت اعلام کردید  این راه را با سرعت و قدرت ادامه می دهیم.

وی در ادامه به اهمیت صنعت  هسته  ای گفت: باید در کنار چرخ اقتصاد چرخ هسته ای هم بچرخد...و اگر چرخ هسته ای نچرخد هیچ چرخی نخواهد چرخید.

رحیم احمدی روشن در ادامه به اهمیت بحث فرهنگی اظهار داشت: فرهنگ شهدای هسته ای و دیگر شهدای ما چه بوده است که لایق شهادت شده اند؟ این ها فرهنگ اسلام ناب محمدی بر سراسر زندگی هایشان حاکم بوده اند که به اینجا رسیده اند.

 وی در ادامه به بیان ویژگی های شهید احمدی روشن چهار ویژگی خاص که بر زندگی مصطفی احمدی روشن حاکم بود را بیان کرد:

1-احترام بیش از حد به پدر و مادر

وی با اشاره به خاطره ای که دوستان شهید گفته بودند ادامه داد: می گفتند مصطفی پشت میز کارش نشسته بود که موبایلش زنگ میخوره و تمام قد بلند می شوند و سجده میکنند و میگه  سلام سردار(که خطاب به ماردشان بوده) ایشان هم در جواب دوستان که گفتند مادرت که اینجا نیست چرا اینکار رو کردید گفتند خدا که هست...

وی به دانشجویان توصیه کرد که همیشه پدر و مادر خود را دعا کنند و به اساتید احترام بگذارید.

2-سرباز خوب بودن برای ایران اسلامی
احمدی روشن گفت: در دولت نهم و دهم و بعد از جریان پلمب سایت های هسته ای و تحقیر دشمن نسبت به اینکه شما توانایی ندارید گفتند که مصطفی  یک اکیپ 4-5 نفره  به همراه دوستانشان تشکیل دادند و 12 شبانه روز کار کردند و تلاش کردند تا غنی سازی را ارتقا دادند.

3-گل سر سبد ویژگی های مصطفی  تبعیت از ولایت

پدر شهید هسته ای افزود: ما باید بدانیم اگر ما در یک راه و در شب عبور کنیم باید یک چراغ در دست داشته باشیم؛مثلا کشور مصر لیبی –بحرین و دیگر انقلاب های منطقه را ببینید اینها به خاطر خلا رهبری به کجا کشیده شدند این کشور ها هنوز پس از سه سال به خواسته های خودشان نریده اند...ما باید قدر این رهبر را بدانیم که ما هرچه داریم از این رهبری عزیز است...مصطفی و افرادی که در صنعت هسته ای فعالیت می کنند با عمل خود ثابت کردند که تابع ولایت اند.

4-هر کاری انجام می داد بخاطر خداوند بوده است
ما باید قدر این مردم را بدانیم وگرنه مورد غضب الهی واقع میشویم ...خون شهدای ما نباید زیر پای استکبار پایمال شود ...ما باید پاسدار خون شهدا و خانواده هایشان باشیم....برخی با کارهایشان دارند به استکبار چراغ سبز نشان می دهند...دارم بدترین روزگارم را سپهری میکنم ما میگیم باید اقتدار این مردم حفظ شود باید پاسدار خون شهدا باشیم....پاسداری از خون شهدا هم این است که جلوی استکبار بایستیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها