کد خبر: ۲۱۸۱۲
زمان انتشار: ۰۹:۵۵     ۱۰ مهر ۱۳۹۰
هزاران نفر از اعضای بزرگترین اتحادیه های کارگری در خیابانهای لیسبون پایتخت پرتغال در اعتراض به سیاستهای ریاضتی دولت تظاهرات کردند.
به گزارش598 به نقل از واحد مرکزی خبر ، تظاهرکنندگان با خود پلاکارد هایی حمل می کردند که روی ان نوشته شده بود فقر و بی عدالتی محکوم است. یکی از معترضین گفت: اتخاذ سیاستهای ریاضتی برای این کشور شرم اور است ومردم قشر طبقه فقیر از جمله کارگران تاوان بحرانی را می دهند که ثروتمندان و سرمایه داری به انها تحمیل کرده اند.

تظاهرکنندگان فریاد می زدند کشور نمی تواند از سوی سیاستمداران راستگرا اداره شود لذا ما باید در خیابانها حضور داشته باشیم تا دولت فریادهای ما را بشنود و فراموش نکند ما از وضع بد اقتصادی و بیکاری و شرایط بد زندگی به ستوه امده ایم.

بنابراین گزارش، خط مشی ریاضتی با توجه به شرایط کمک اتحادیه اروپا و صندوق بین المللی پول صورت می گیرد .

این نخستین تظاهرات بزرگ از زمان روی کار امدن دولت راست میانه در پرتغال است.

این اتحادیه ها گفته اند اعتراضات خود را بسط خواهند داد.

سازمان دهندگان تظاهرات لیسبون گفته اند در تظاهرات روز گذشته یک صد وسی هزار نفر شرکت داشتند تظاهرات اتحادیه های کارگری در پرتغال همزمان با افزایش مالیات برق وگاز از شش در صد به بیست وسه درصد از اول اکتبر با هدف جبران کسری بودجه است .

براساس شرایط کمک هفتاد و هشت میلیارد یوروئی پرتغال ، این کشور باید مالیاتها را افزایش و از هزینه ها بکاهد و اصلاحات ساختاری را به ویژه در بازار کار به اجرا گذارد.

پیش بینی شده خط مشی ریاضتی موجب رکود جدی در سال جاری وسال اینده شود وبیکاری نیزاز سطح دوازده در صد کنونی افزایش یابد.

دولت جدید پرتغال قول داد به هر قیمتی شده شرایط تحمیلی کمک را به اجرا دراورد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها