کد خبر: ۲۱۷۹۸۳
زمان انتشار: ۱۰:۴۳     ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۳
هافبک استقلال گفت: «من افتخار می‌کنم که کنار امثال عابدزاده بازی کردم و دوست داشتم به استقلال برگردم اما...»

به گزارش پایگاه 598 به نقل از ایران ورزشی، بیشتر اهالی فوتبال بر این باور هستند که علیرضا نیکبخت واحدی با توجه به ویژگی‌های فنی‌اش می‌توانست تا امروز سابقه بازی در لیگ‌های معتبر اروپایی و جام جهانی را تجربه کند اما کم‌تجربگی‌اش همه این افتخارات را از او گرفت.

 

نیکبخت پس از هفت سال بازی برای استقلال به پرسپولیس رفت که این انتقال سر و صدای زیادی داشت و پس از آن هم بازی در تیم‌های دیگر را تجربه کرد تا اینکه بعد از حدود دو سال دوری از فوتبال دوباره به استقلال برگشت.

 

* شنیدیم مصدوم هستی و مشغول درمان.

- من قبل از بازی با الشباب عربستان مچ پایم پیچید و به آقای قلعه‌نویی گفتم که بخواهید بازی می‌کنم. حتی تا ساعت حدود 2 بعدازظهر هم تلاش کردم که برسم اما تیم پزشکی صلاح ندید. الان هم عکس گرفتم و پیگیر درمانم هستم تا هر چه زودتر خوب شود.

 

* استقلال فصل را با ناکامی پشت سر گذاشت. با اینکه نفرات خوبی هم داشت.

- متاسفانه به لحاظ ورزشی سال خوبی نداشتیم. در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان حذف شدیم و در فصلی هم که گذشت نه سهمیه گرفتیم و نه جام حذفی را. اما قبول کنید با وجود جدایی چند بازیکن و ریزشی که از این لحاظ داشتیم تا روز آخر در کورس قهرمانی بودیم. به هرحال لیگ با تمام اتفاقاتش به پایان رسید و من چه باشم و چه نباشم برای استقلال آرزوی موفقیت می‌کنم.

 

* به ریزش بازیکنان اشاره کردی در حالی که انتقادهایی هم به خریدهای امیر قلعه‌نویی در نیم فصل وجود دارد.

- ببینید ما با همین خریدها شش هفته در صدر جدول بودیم. چرا آن روزها کسی به این خریدها انتقاد نمی‌کرد. اما تا لیگ تمام شد و نتیجه دلخواه را نگرفتیم خیلی‌ها شروع کردند. متاسفانه بعضی‌ها دنبال منافع شخصی‌شان هستند. چرا آن موقع که در صدر جدول بودیم یکی نیامد حرف بزند.

 

* این بعضی چه کسانی هستند؟

- شما مرا خوب می‌شناسید که آدم انتقادپذیری هستم. اعتقاد هم دارم که همه غرض‌ورزانه نقد نمی‌کنند اما مثلا به نظر شما آقای گزارشگر چرا هنوز بازی شروع نشده می‌گوید: "از دیدن نیکبخت در ترکیب اصلی تعجب کردم" و یا اینکه در بازی با مس کرمان، یک دقیقه بعد از اینکه توپ را از دست دادم و به چند نفر رسید و در نهایت هم گل خوردیم مرا مقصر دانستند. اینها متاسفانه با اعصاب مردم بازی می‌کنند به خصوص آنها که فقط از طریق تلویزیون بازی‌ها را تماشا می‌کنند.

 

* این علیرضا نیکبخت از خودش در فصلی که گذشت رضایت دارد؟

- من در پست تخصصی خودم بازی نمی‌کردم. شما ببینید بازیکنی که مصدوم می‌شود تا رسیدن به شرایط ایده‌آل مدت زیادی را نیاز دارد. حالا من که به هر دلیلی حدود دو سال نبودم چه شرایط سخت‌تری داشته‌ام.

 

* البته وقتی به استقلال برگشتی، خیلی زود تو را پذیرفتند.

- بله، خیلی هم خوب بود. من بنا به شرایطی جدا شدم و به تیم رقیب رفتم و شاید خیلی‌ها هم ناراحت شدند. اما هفت سال برای استقلال بازی کرده بودم و حتما امیر قلعه‌نویی قبولم داشت که دوباره مرا پذیرفت. این پیراهن خیلی ارزش دارد و من سال‌ها در این تیم جان کندم تا علی نیکبخت شدم. من دست قلعه‌نویی را می‌بوسم که به من اعتماد کرد.

 

* چه زمانی احساس کردید که کسب عنوان قهرمانی سخت شده است.

- امیر قلعه‌نویی هم قبل از بازی با گسترش فولاد و هم قبل از بازی با ملوان گفت که اگر برنده شویم به احتمال زیاد قهرمان خواهیم شد اما متاسفانه در آن بازی‌ها نتیجه نگرفتیم و همین هم کارمان را سخت کرد.

 

* لیگ تمام شد و باز هم مثل خیلی‌ از سال‌های پیش تکلیف مدیریت و کادرفنی برای فصل بعد مشخص نیست.

- متاسفانه همینطور است. ما فصل سختی را پشت سر گذاشتیم و حداقل به ریکاوری یک ماهه نیاز داریم و شاید خیلی درباره فوتبال حرف نزنیم بهتر باشد.

 

* وزارت ورزش لیست دریافتی استقلالی‌ها را منتشر کرده است؟

- شنیدم، مبلغ مرا صحیح نوشته‌اند. من برای پول به استقلال نیامدم و هدفم این بود که پس از حدود دو سال دوری دوباره خودم را اثبات کنم. ان‌شاء‌ا... فصل بعد.

 

* حتما آن دو سال برایت خیلی سخت بوده است.

- صددرصد. من 13 سال در سطح اول فوتبال این مملکت بازی کردم. به قول مادرم می‌گفت هر روز صبح روزنامه‌ای نبود که ما ببینیم و عکس تو روی جلد آن نباشد. من افتخار می‌کنم که کنار امثال عابدزاده بازی کردم و دوست داشتم برگردم اما...

 

* اما چه؟

- اما دلم از بعضی‌ها که با دیدن ظاهر آدم‌ها آنها را قضاوت می‌کنند گرفته است. روزی که از فوتبال رفتم شاید همه خاطراتم را به کتاب تبدیل کنم چون برای گفتن آنها بیش از 10 صفحه روزنامه نیاز است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها