کد خبر: ۲۱۷۷۷
زمان انتشار: ۰۸:۳۲     ۱۰ مهر ۱۳۹۰
به گزارش 598 به نقل از واحد مرکزی خبر،وزیر امور خارجه امریکا بازگشت فلسطینی ها را به میز مذاکره با رژیم صهیونیستی خواستار شد. هیلاری کلینتون در مصاحبه با شبکه تلویزیونی الحیات مصر که شنبه پخش شد گفت فلسطینی ها باید انعطاف پذیر باشند و به میز مذاکره بازگردند. وی در پاسخ به پرسشی درباره خواسته فلسطینی ها برای به رسمیت شناخته شدن کامل آنها به عنوان یک کشور مستقل در سازمان ملل سعی کرد تا این تلاش فلسطینی ها را که واشنگتن با آن مخالف است و قول داده است آن را در شورای امنیت وتو کند، کم اهمیت جلوه دهد. این دیپلمات بلندپایه امریکایی در ادامه گفت:نگرانی امریکا این نیست که در سازمان ملل چه اتفاقی افتاد یا نیفتاد ، بلکه نگرانی این کشور ضرورت ازسرگیری مذاکرات به منظور دستیابی به پیشرفت واقعی است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، کلینتون در این مصاحبه تلویزیونی که متن نوشتاری آن را وزارت امور خارجه آمریکا منتشر کرد گفت:رئیس جمهور اوباما و من بسیار علاقه مندیم که شاهد یک کشور فلسطینی باشیم و من به طور علنی این موضوع را از دهه 1990 تاکنون همواره مطرح کرده ام.

وزیر امور خارجه امریکا در ادامه این مصاحبه گفت:اکنون مهم نیست که در سازمان ملل چه اتفاقی افتاد، مهم این است که فلسطینی ها و اسرائیلی ها را به منظور گفتگو درباره مرزهای این کشور، تمهیدات امنیتی، آنچه که در بیت المقدس درحال وقوع است، آنچه که درباره آوارگان روی می دهد ، مسئله آب، درباره همه مسائلی که به خوبی از آنها اطلاع داریم، به پای میز مذاکره بکشانیم و آنها را حل و فصل کنیم، ما قصد داریم انتظارات را بدون آن که قادر باشیم آنها را برآورده کنیم، مطرح کنیم.

وی گفت ما از فلسطینی ها می خواهیم که کشور خودشان را داشته باشند و خودشان حکومت کنند.

می خواهیم که هر دو طرف به میز مذاکره بازگردند و نمی خواهیم شاهد اقدامات تحریک آمیز باشیم.
فلسطینی ها باید برای مذاکره تمایل داشته باشند و البته چنین چیزی دشوار است زیرا آنها احساس می کنند که مدتی است معطل گذاشته شده اند و هیچ اتفاقی هم نیفتاده است.

هر دو طرف باید مسائل شان را پشت میز مذاکره مطرح کنند و این چیزی است که ما برای تحقق آن تلاش می کنیم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها