کد خبر: ۲۱۷۰۵
زمان انتشار: ۱۵:۴۰     ۰۹ مهر ۱۳۹۰
بی مهری مسئولان یک استان با گروهی جهادی:
گروه جهادی عمار که برای آبرسانی به 7 روستای اطراف بابل از دانشگاه جامع علمی کاربردی تهران عازم مازندارن شده پس از جلسات و نامه نگاری های فراوان برای دریافت امکانات حداقلی با پاسخ عدم صلاحیت پیمانکاری! روبه رو می گردند. فارغ از همکاری یا عدم همکاری این مسئولان استانی با گروه جهادی عمار، نگاه پیمانکاری به جوانانی که با رويكردي ايثارگرانه و صادقانه كه كمتر مي توان مشابه آن را در ساختار بروكراتيك ادارات و سازمان هاي مختلف مشاهده كرد تاسف آور بوده.
به گزارش پایگاه 598، گروه جهادی عمار که چندی پیش برای پروژه آبرسانی به 7 روستای بخش بند پی شرقی شهرستان بابل؛ استان مازندران اعزام شده بودند با مشکلات فراوانی روبه رو گشته که در گزارش ذیل به آن می پردازیم.

بنابراین گزارش، گروه جهادی عمار که به همت جمعی از دانشجویان بسیجی دانشگاه جامع علمی کاربردی تهران مشغول به فعالیت می باشند تابستان سال 90 برای آبرسانی به روستاهای دورافتاده شهرستان بابل، نامه نگاری های فراوانی را با مسئولان مربوطه در خصوص طرح آبرسانی به روستاهای چاسرکاٰٰٰ؛ دهچر؛ کمل چوبسر؛ هلی بن؛ علی زرنو؛ اسبو و نرگس کتی انجام می دهند.

بحث و بررسی در رابطه با نحوه همکاری با این گروه جهادی در جلسات متعددی با نمایندگان مجلس و مسئولان استانی و شهری مازندران صورت می پذیرد که بودجه و امکاناتی در این خصوص تصویب گردید.

(تصویر نامه صورتجلسه مذکور)





(آقای کریمی مبلغ 100 میلیون تومان؛ معاون عمرانی استانداری مازندران مبلغ 100 میلیون تومان )

در جلسه مذکور که با حضور معاون عمرانی استاندار ، نمایندگان مجلس آقای کریمی و نریمان، نماینده آب و فاضلاب استان مازندران، نماینده روستا و نماینده گروه جهادی عمار برگزار شد؛  مقرر گردید که آقایان کریمی و نریمان و استانداری مازندران مبالغی را در این خصوص پرداخت نمایند.




نه تنها بسیاری از تعهدات مسئولان مربوطه عملی نشد پس از پیگیری های بسیار این گروه جهادی، شرکت آب و فاضلاب روستایی استان مازندران طی نامه ای به شماره 6130/23 اعلام می دارند که گروه جهادی مذکور صلاحیت پیمانکاری! را دارا نمی باشد.

فارغ از همکاری یا عدم همکاری این مسئولان استانی با گروه جهادی عمار، نگاه پیمانکاری به جوانانی که با رويكردي ايثارگرانه و صادقانه كه كمتر مي توان مشابه آن را در ساختار بروكراتيك ادارات و سازمان هاي مختلف مشاهده كرد تاسف آور بوده.

مسئول گروه جهادی عمار، آقای علیخانی در این خصوص می گوید: "این گروه به عنوان پیمانکار وارد پروژه نشده است و تنها با این ادعا که ما نیروی انسانی برای انجام این پروژه هستیم آمده ایم تا برای مردم آب آشامیدنی مناسب فراهم کنیم و از هزینه های هنگفت بیت المال جلوگیری کنیم. هدف ما این بود که این کار را که سه سال به طول می انجامد ظرف مدت زمانی سه ماه و با هزینه کمتری انجام دهیم."

حال علی رغم بی مهری های صورت گرفته در خصوص این پروژه آبرسانی گروه جهادی عمار به کمک اهالی روستاهای مذکور و بسیج سازندگی بسیج دانشجویی دانشگاه علمی کاربردی تهران موفق به آبرسانی به دو روستا به طول 10 کیلومتر گردیدند.



در تماس های تلفنی که مسئولان این گروه جهادی با یکی از نمایندگان آن شهرستان و معاون عمرانی استانداری مازندران داشته اند با سخنانی تعجب برانگیز روبه رو شده اند. جملاتی مبنی بر این که " که شما دلسوز تر از ما برای این مردم نیستید" و " من حتی یک دقیقه هم وقت ندارم که راجع به این مسائل صحبت کنم" که در نوع خود جالب می باشد.

تصاویر زیر خود گزارشی گویا از فعالیت جهادی این دانشجویان بسیجی(نه پیمانکار) می باشد.



























عکاس: جعفری


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱۵
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۲۷ - ۰۹ مهر ۱۳۹۰
۱۰
۱
علی یارشون
پاسخ
میرزا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۵۷ - ۱۰ مهر ۱۳۹۰
۸
۱
واقعا متاسق شدم
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۵۸ - ۱۰ مهر ۱۳۹۰
۸
۱
این نوع برخورد ناشی از نگاه غلط و منحرف مسئولین به بسیج و جهاد می باشد.
پاسخ
محسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۳۵ - ۱۰ مهر ۱۳۹۰
مشکل از نگاهشون نیست از خودشونه
سيدچلال
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۴۶ - ۱۰ مهر ۱۳۹۰
۶
۰
مديران امروز خود را پيمانكار ميدانند وبفكر اين هستند درچندصباحي كه سركارهستند بار خودراببندند. نمايندگاني كه براي نماينده شدن صدهاميليون هزينه ميكنند نيز ازهمين دست هستند . اين جهادگران ازجنس ملايك هستند دست انها را ميبوسم انشاالله اين جوانان مومن ومعتقد ظهور صاحب و مولايمان را درك كنند و از كارگزاران حكومت حقه ايشان باشند . والسلام
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۵۸ - ۱۰ مهر ۱۳۹۰
۸
۰
بسیجی نه پورسانت میده ونه میگیره خوب به طبع بعضی ها خوش نمیاید. مگر کل دعواها در مملکت سر همین نیست؟ جناح پورسانت بگیرها و جناح خدمتگزاران مخلص مردم که برای رضای خدا کار میکنند.؟!!
پاسخ
منم عمار
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۱۱ - ۱۰ مهر ۱۳۹۰
۶
۰
سلام
با تشكر از اصحاب رسانه.
بنده يكي از بچه هاي اين گروه هستم كه به مدد امام زمان توانستم در اين حضور شكوهمند در عرصه عمران و آباداني كشور عزيزمان ايران سهمي داشته باشم.
دوستان اين پروژه جز كوچكي از زحمات 1800 گروه جهادي فعال كشور است.كه بر خود مي دانم از تمام اين سربازان گمنام تشكر كنم.
و بدانيد اين اولين اردو و پروژه اي نيست كه با اين بي مهري ها رويرو مي شود .در واقع مشت نمونه خلوار است كه رسانه اي شده.خداكند آخريش باشد.
نمي دانم تصاوير گوياي كار در شيب 60 درجه و 12 ساعت زير باران كار كردن يا بالا كشيدن لوله 250 متري از كوه هست يا نه.
نمي دانم تصاوير گوياي شادي اهالي يا لبخند كودكي 5 ساله هست يا نه.
نمي دانم تصاوير گوياي تويوتا سواري مسئولين هست يا نه
يادش بخير هنگام افتتاح پروژه مسئول دلسوز مردم با كنايه گفت "حالا واقعا توي لوله آب هست"
مسئولين دلسوز كه يك دقيقه وقت نداشتند ولي براي رسيدن به افتتاحيه سر از پا نمي شناختند بدانند كه جوانان دانشجو كه بي كارند و كار هم بلد نيستند پروژه 3.000.000.000 ريالي را با 30 ميليون تومان انجام دادند
اين ها رو براي اطلاع عرض كردم نه براي كلايه .
بدونيد همه بچه هاي گروه جز رضاي خدا هدفي نداشتند كه اگر غير از اين بود اين پروژه در طي 15 روز به مر حله افتتاح نمي رسيد.
در ضمن يك مدرسه 3 كلاسه نيز در طي اين 15 روز توسط بچه هاي عمار ساخته شد كه در گزارش تصويري سايت هاي مهر ؛ فارس؛ ايرنا مورخ 29 و 30 شهريور مي توانيد مشاهده كنيد.
يا حق
پاسخ
سلمان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۱۹ - ۱۰ مهر ۱۳۹۰
۱
۷
شما طوري نوشته ايد انگار اين گروه مفت و مجاني كار مي كند اگه قرار باشه بدون رعايت قوانين برگزاري مناقصات كار به گروه داده شود اين علاوه بر اينكه عدالت اجتماعي بر قرار نمي شود حتي باعث بي برنامه گي و بي انضباطي مالي و ... مي شود لذا مديريت محترم شركت اب و فاضلاب كار بسيار دقيقي در نوشتن نامه بعمل اورده كه بايد تحسين نمود . براي پيشرفت ايران بايد كار با روال قانوني باشد اگر اين گروه عاشق خدمت به مردم هست بايد يه زحمت كوچولو بكشه و رتبه برنامه و بودجه كارهاي تاسيساتي را بگيره و با رعايت قانون در انتخابات پيمانكاري شركت كنه و پائين ترين مبلغ پيشنهادي يهني برنده مناقصه . حال من يه سوال دارم اگر گروه جهادي مجاني كار مي كنه كه محاله بايد يه ناظر جهت كيفيت اجرا از طرف شركت اب معرفي بشه والسلام
پاسخ
ساسان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۰۶ - ۱۱ مهر ۱۳۹۰
با سلام حالا چرا پیمانکاری؟؟؟!!!!! برادر من شما اصلا این جنس کار را نمی شناسید قرار به پیمانکاری نبوده قرار به خدمت به مردم روستاها و کمک به این سازمان های عریض و طویلی است که انقدر سنگین شده اند که دیگه توانایی کارکردن برای خودشون رو هم ندارند چه برسد به مردم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۰۴ - ۱۰ مهر ۱۳۹۰
۴
۰
....آقا سلمان بیخیال... ما سالهاست تو این کارهائیم اینقدر قانون قانون نکن این بچه های پاک فقط بالاترین پورسانت را باید بدهند انوقت در مناقصه برنده میشوند که اینها از این پولها نه میدهند نه میگیرند اینهم کفر بعضی ها را در میاورد......
پاسخ
آزاده
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۵۹ - ۱۱ مهر ۱۳۹۰
۱
۰
منتظر زد و بندهای دیگران میموندند که تا 32 سال دیگه هم آبرسانی نمیشد آقا سلمان
خدایار و نگهدارشان من براشون بهترین آرزوها رو دارم
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۲۹ - ۱۱ مهر ۱۳۹۰
۰
۰
بسم الله الرحمن الرحیم
چیزهایی راکه مینویسیم باعث تاسف است امانظرات کاربران عزیزکاملاصحیح است ، مناقصه ومزایده کدام است؟ دروزارتخانه های حاکمیتی سراغ دارین مصدیق زیادی راکه نه تنهامناقصات ومزایدات به تناسب پورسانت-شمابخوانیدرشوه-به قراردادتبدیل میشود.شهرداری رانمیخواهیم صحبتی داشته باشیم چون نمیدانیم ازکجایش شروع کنیم. بعضی وزارتخانه هاراسراغ داریم کهادارات پشتیبانی آن منشاءفسادریشه دارمالی واداری است امابدلیل ارتباطات گسترده نسبی وتوزیع همین اموال حرام فریادهاهم دیده وشنیده نمیشوند- این عزیزان به دلایلی کنارگذاشته شده اندکه ریشه آن قانون نیست بلکه یقین آقایان از عدم دریافت ازسوی این عزیزان است
حدازحمت کندآسیدمرتضی آوینی راکه فرمودنددرجمهوری اسلامی هرکسی میتواندهرکاری رامیخواهدانجام بدهدبجز بچه حزب اللهی ها
پاسخ
آذر ولایتی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۳۸ - ۱۲ مهر ۱۳۹۰
۱
۰
خدا پشت و پناهشون...
اجرشون با اهل بیت...مخصوصا مولا علی(ع)
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۲۷ - ۱۲ مهر ۱۳۹۰
۱
۰
بسم تعالی
در این صورت جلسه با حضور دکتر کریمی نمایند محترم مجلس و معاونت عمرانی استاندار وریاست سازمان بسیج سازندگی استان ومدیرعامل ابفای استان ومدیران کل دیگرکه مدیر عامل ابفای استان سر قولش بوده و نقشه را تحو یل معان عمرانی استاندار داد و دکتر کریمی و معاون عمرانی استاندار گفتند اعتبار در استان در این حال نداریم ولی در میان اهالی مردم گفتند ما اهل کار وعمل هستیم که پیرمردی در میان گفت شما را به این ماه مبارک رمضان قسم می دهیم که دوروغ وقول بی خود ندهید 400خانوار از نداشتن اب شرب زجر می کشند ما هنوز منتظر هستیم تا به مشکل ما رسید گی کنند باز هم دیر نشوده است بیایند به قولی که داداند عمل بکنند ما مدیون بسیج در دوران جنگ تا به حالا و خون شهدا هستیم و خواهد بود
پاسخ
خيري نتاج
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۴۲ - ۱۲ مهر ۱۳۹۰
۰
۰
سلام خسته نباشيد بسيجيان سرفراز خدا قوت اهالي از شما راضي هستند ما و شما مي توانيم
من اميدوارم
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها