کد خبر: ۲۱۷۰۲۴
زمان انتشار: ۱۲:۰۷     ۲۸ فروردين ۱۳۹۳
سرمربی تیم فوتبال پدیده گفت: «مگر وزنه‌برداری است که رکورددار شوم؟ اینجا فوتبال است و نباید از این حرف‌ها زد.»

به گزارش پایگاه 598 به نقل از ایران ورزشی، رکورددار صعود به لیگ برتر، این بار با پدیده به این موفقیت بزرگ رسید. موفقیتی که خودش آن را با صعود به جام جهانی مقایسه می‌کند. این کار بزرگ هم دلیلی نیست تا او در پدیده، امنیت شغلی داشته باشد. از گوشه و کنار می‌شنود که شاید در پدیده نگه‌اش ندارند اما ناراحت نیست. با این اخبار و این شایعات، حرفه‌ای برخورد می‌کند. حتی اگر همین امروز، امیر قلعه‌نویی یا هر مربی دیگری را جانشینش کنند.

 

با اکبر میثاقیان، پس از هشتمین صعود به لیگ برتر صحبت کردیم. از او سوال پرسیدیم و او هم صادقانه پاسخ داد. گفت که از آمدن مربی جدید ناراحت نمی‌شود و حتی کمکش هم می‌کند.

 

* این اولین سوالی است که این روزها می‌شود از شما پرسید. در پدیده می‌مانی یا نه؟

- ماندن یا نماندن در پدیده، هدف اصلی من نبود. دوست داشتم تیم بالا بیاید. امام رضا (ع) کمکمان کرد و این اتفاق هم افتاد. واقعا خوشحالم و ماندنم هم بستگی به (کمی مکث می‌کند).

 

* بستگی به چی؟

- من هنوز با مسئولان باشگاه صحبت نکرده‌ام. منتظرم بازی‌ها تمام شود و بعد ببینم چه شرایطی پیش می‌آید.

 

* خودت چند درصد احتمال می‌دهی که در پدیده بمانی؟

- باور کنید از بس خوشحالم که تیم بالا آمده، درباره ماندن یا رفتن فکر نکرده ام. خوشحالم از اینکه مشهدی‌ها خوشحال شدند و شور و شعفی بین جوان‌ها ایجاد شده. اگر دوست داشتم پدیده صعود کند به این خاطر بود که به عنوان یک مربی مشهدی، می‌خواستم عرقم را به شهرم نشان بدهم.

 

* به نظر می‌رسد خودت دوست داری همین جا بمانی...

- مشهد ماندن و در جوار امام رضا (ع) بودن یک نعمت است که نه تنها من بلکه همه از آن استقبال می‌کنند.

 

* یک سوال می‌پرسم، صادقانه جواب بده. شایعه مذاکره پدیده با مربیان مختلف، ناراحتت نمی‌کند؟

- برای چی باید ناراحت شوم؟ هدفم این بود که تیم بالا بیاید، این اسم‌ها در همه تیم‌ها هست. الان پدیده را با آلومینیوم مقایسه کنید. چرا آنجا از این اسم‌ها نبود؟ چرا آنجا مدام شایعه جذب مربیان بزرگ شنیده نمی‌شد؟ چون اینجا با آنجا فرق دارد. پدیده جذابیت‌های خاص خودش را دارد. ضمن اینکه مشهدی است و مربیان جدید می‌توانند در جوار امام رضا (ع) فعالیت کنند.

 

* یعنی اصلا ناراحت نمی‌شوی؟

- خیلی کم ناراحت می‌شوم ولی خب هر کسی در باشگاه شرح وظایفی دارد و من هم به عنوان سرمربی، باید تابع باشگاه باشم و مثل یک مربی حرفه‌ای برخورد کنم.

 

* حتما شنیده‌ای که بحث حضور امیر قلعه‌نویی در پدیده جدی‌تر از بقیه مربیان است؟

- خیلی وقت است شنیده ام. فکر می‌کنم اواخر فصل بود که می‌گفتند امیرخان به پدیده می‌آید. خب قلعه‌نویی یک مربی بزرگ است که از من خیلی قوی‌تر کار می‌کند. پس خوشحال می‌شوم که او سرمربی پدیده شود! هر کاری هم از دستم بربیاید برایش انجام می‌دهم.

 

* یعنی نه تنها ناراحت نمی‌شوی، حتی حاضری که برای موفقیت او تلاش کنی؟

- مردم مرا می‌شناسند و می‌دانند که دروغ نمی‌گویم. وقتی با آلومینیوم قطع همکاری کردم، 7 بازی مانده بود که لیگ برتر تمام شود. آلومینیوم جزو تیم‌های سقوط‌کننده نبود و در اواسط رو به پایین جدول حضور داشت. می‌دانستم اگر آنجا باشم تیم سقوط نمی‌کند اما مرا تغییر دادند و حرفی هم نزدم. حالا هم همینطور است. اگر قلعه‌نویی یا هر مربی دیگری جای من بیاید ناراحت نمی‌شوم.

 

* می‌گویند قرار است پدیده سرمایه‌گذاری کند و تیم خوبی ببندد...

- من نمی‌دانم. باید هفته جدید بیاید و جلسه بگذارند تا ببینیم چه شرایطی پیش می‌آید. هر چه بگویم فایده‌ای ندارد، چون هنوز معلوم نیست آیا من بمانم یا نه.

 

* پدیده چندمین تیمی بود که توسط شما به لیگ برتر صعود کرد؟

- با پدیده برای بار هشتم به لیگ برتر صعود کردم.

 

* دقیقا با چه تیم‌هایی؟

- 2 بار با ابومسلم، هر 2 بار قبل از اینکه لیگ حرفه‌ای آغاز شود. 4 بار هم با شموشک، شهرداری تبریز، آلومینیوم و پدیده شاندیز که این آخری خیلی خوشحالم کرد.

 

* در این زمینه رکوردداری؟

- رکورد؟ مگر وزنه‌برداری است که رکورددار شوم؟ اینجا فوتبال است و نباید از این حرف‌ها زد. من قرارداد می‌بندم و پول می‌گیرم که موفق باشم. در پدیده هم همینطور بود. قرارداد بستم و بازیکنانی جذب کردم که لیگ برتری شویم. خوشحالم که این اتفاق افتاد و من توانستم جواب زحمات و دعاهای مردم مشهد را بدهم.

 

* همیشه می‌گفتی لیگ یک از لیگ برتر سخت‌تر است. هنوز همین اعتقاد را داری؟

- دقیقا. لیگ یک مثل صعود به جام جهانی است. واقعا سخت است چون همه تیم‌ها با هر بودجه‌ای، می‌آیند که به لیگ برتر صعود کنند اما در لیگ برتر، 2 تا 3 تیم مدعی قهرمانی هستند و باقی تیم‌ها می‌جنگند تا در لیگ بمانند.

 

* امروز برای کسب عنوان قهرمانی لیگ یک باید با نفت مسجدسلیمان بازی کنید. آیا قهرمان لیگ یک می‌شوید؟

- سخت است، به خصوص اینکه هوا هم گرم شده و بازی در استان خوزستان را به یک کار بزرگ تبدیل کرده. امسال برای اولین بار بازی فینال لیگ یک برگزار می‌شود و به نوعی این ما هستیم که افتتاحش می‌کنیم. آمدیم خوزستان تا 2 بار قهرمان شویم. یک بار قهرمان لیگ یک و دوباره قهرمان لیگ یک (می‌خندد).

 

* جام جهانی می‌روی؟

- خوشحال می‌شوم اگر کسی دلش بسوزد و مرا به برزیل ببرد. پدیده را آوردم بالا، فدراسیون پاداش بدهد و مرا به جام جهانی ببرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها