کد خبر: ۲۱۶۷۲۴
زمان انتشار: ۱۲:۲۴     ۲۷ فروردين ۱۳۹۳

با اینکه پرسپولیس فصل پرفراز و نشیبی داشت و در برخی از مواقع فصل حتی برای قرار گرفتن در جمع مدعیان قهرمانی دچار مشکلاتی بود.

اما با این حال از معدود تیم‌هایی بود که همواره بازیکنانش از رادار کارلوس کی‌روش خارج نمی‌مانند. پرسپولیس حتی در مقطعی که دچار افت شده بود و امیدی به حضورش در جمع ۵ تیم نخست در پایان فصل هم نبود، بازیکنان زیادی را در اردوی تیم‌ملی داشت.

تیمی با ستاره‌هایی اغلب سابقه‌دار در عرصه ملی که در روزهایی که از فرم و آمادگی هم به دور هستند از جایگاه ویژه‌ای نزد کارلوس کی‌روش برخوردارند.

اما با پایان رقابت‌های لیگ‌برتر این موضوع دوباره در ساز و کار تیم‌ملی دیده شد. حضور ۷ نماینده از پرسپولیس در اردوهای پیش روی تیم‌ملی حکایت از اعتماد بالای سرمربی پرتغالی تیم‌ملی به مهره‌های تأثیرگذار تیم دایی دارد.

اما در این میان و به‌رغم سهم قابل توجهی که پرسپولیسی‌ها از اردوی تیم‌ملی به خود اختصاص داده بودند بازیکنانی که در پرسپولیس امسال نه تنها جایگاهی در تیم نداشتند بلکه با نیمکت‌نشینی‌های سریالی جام‌جهانی را نیز از دست دادند. محمد نوری، فرزاد حاتمی، قاسم دهنوی و حتی حمیدعلی عسگری از جمله مهره‌های سابق تیم‌ملی در زمان همین کارلوس کی‌روش به شمار می‌روند که این روزها نامی از آنها برای حضور در جمع ملی‌پوشان برده نمی‌شود.

نوری که فصلی کابوس‌وار را با پرسپولیس پشت‌سر گذاشت حالا زیر سایه مهره‌هایی نظیر خلعتبری و صادقیان و حتی مسلمان موقعیتش برای حضور مجدد در اردوی تیم‌ملی را از دست رفته می‌بیند.

فرزاد حاتمی دیگر گزینه‌ای است که پیوستنش به پرسپولیس نه تنها مسیرش برای حضور در جام‌جهانی را هموار نکرد بلکه حالا حتی برای پیوستن به سایر تیم‌های لیگ‌برتری نیز دچار مشکل است. قاسم دهنوی دیگر چهره سرشناس و البته سوخته سرخپوشان در فصل سیزدهم بود.

دهنوی که فصل گذشته با درخشش در ترکیب تراکتور یکی از گزینه‌های مدنظر کی‌روش به شمار می‌رفت پس از سپری کردن فصلی کاملا ناموفق علاوه بر از دست دادن جایگاهش در پرسپولیس دایی باید با رقابت‌های جام‌جهانی نیز وداع کند و همچون میلیاردها مشتاق فوتبال از طریق تلویزیون این رقابت‌ها را دنبال کند.

البته عدم دعوت از این بازیکنان اتفاقی نیست که بتوان در آن علی دایی را مقصر دانست چرا که سرمربی سرخپوشان همانند هر مربی دیگری اولویت را به بازیکنان آماده و روی فرمی می‌دهد که در تمرینات خوش می‌درخشند.

اما آنچه می‌توان به آن اشاره کرد مهره‌سوزی بود که به هر دلیلی بخشی از عملکرد دایی در فصل سیزدهم به شمار می‌رود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها