کد خبر: ۲۱۶۵۴
زمان انتشار: ۲۱:۲۳     ۰۸ مهر ۱۳۹۰
نماینده مردم تهران در مجلس، طی سخنانی در یادواره شهدای دماوند نکات جالبی از دیدار 5 نماینده مجلس شورای اسلامی با سیدحسن نصرالله مطرح کرد.
به گزارش 598 به نقل از خبرگزاری فارس، علی‏رضا زاکانی عصر امروز در پنجمین یادواره شهدای محلات مرکزی دماوند و پنج شهید گمنام که با حضور امام جمعه، فرمانده سپاه پاسداران ناحیه دماوند، فرماندار و جمع کثیری از مردم در حسینیه روح‏افزای دماوند برگزار شد، اظهار داشت: شاید کشور اسلامی ایران در زمان جنگ با شرایط دشواری مواجه بود؛ اما شرایط امروز این مرز و بوم بسیار سخت‏تر از دوران هشت سال دفاع مقدس است.
وی ولایت فقیه را تضمین کننده امنیت کشور در دوران جهاد اکبر خواند و افزود: اگر اقشار مختلف جامعه خود را با رهنمودهای مقام عظمای ولایت و خط مشی شهدای گلگون‏کفن تطابق ندهند، حرکت رو به جلو خطرات بیشتری را متوجه این خطه خواهد کرد.
زاکانی با نقل قول خاطرات یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ملاقات با رهبر حزب‏الله لبنان خاطرنشان کرد: پیش از ماه مبارک رمضان، پنج تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی افتخار ملاقات با رهبر حزب‏الله لبنان را کسب کردند.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در پایان این ملاقات پرخیر و برکت، یکی از نمایندگان خواستار بوسیدن دست سید حسن نصرالله شد.
وی افزود: سیدحسن دلیل این درخواست نماینده مجلس را جویا شد و وی از ارزش والای دستی که به صورت صهیونیسم و حامیان خارجی این رژیم منفور سیلی‏زده سخن به میان آورد.
زاکانی گفت: رهبر حزب‏الله لبنان نیز در ادامه این گفت‏وگو، دستی را شایسته بوسیدن خواند که به واقع سیلی فرود آمده بر صورت همه سردمداران استکبار از ناحیه وی بود و نشانی این مرد بزرگ را در ایران به نماینده مجلس داد.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نصرالله آن ید متبرک را دستان رهبر معظم انقلاب دانست که همه رویدادهای افتخارآمیز لبنان و مقاومت جوانان این کشور مرهون رهنمودهای لحظه به لحظه ایشان است.
وی با تکیه بر آیات شریفه قرآن کریم در ترسیم چهره اهل ایمان و عناصر نفاق خاطرنشان کرد: در آیات 9 تا 25 سوره "احزاب" در قرآن کریم چهره اهل ایمان و عناصر نفاق در جنگ خندق به خوبی به ترسیم شده است.
زاکانی ادامه داد: سال پنجم هجری در جنگ خندق عناصر نفاق و یهود دست در دست یکدیگر قصد ریشه‏کنی اسلام را داشتند.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در حین حفر خندق وجود صخره‏ای بزرگ ادامه عملیات را با دشواری همراه ساخت و از این رو، ابزار تراش این سنگ سخت به دستان متبرک رسول‏الله (ص) داده شد.
وی افزود: پیامبر مکرم اسلام نیز با سه ضربه کاری به بدنه این سنگ عظیم، سه تکبیر سر داد و آن مانع سرسخت را از میان برداشت.
زاکانی ادامه داد: اطرافیان دلیل این سه تکبیر را از پیامبر اسلام جویا شدند و آن حضرت نیز وعده فتوح اسلام بر قدرت‏های آن روز جهان را به پیروانش داد.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: آن وعده پیامبر خدا از سوی عناصر نفاق به دلیل عدم همخوانی با وضع موجود سپاه اسلام فریب‏کاری خوانده شد.
وی با قیاسی بین رویدادهای صدر اسلام و حوادث امروز ایران اسلامی اظهار داشت: شرایط دشوار امروز کشور نیز همچون دوران صدر اسلام مقدمات لازم برای تعیین خلوص و ناخالصی‏های همه افراد جامعه را فراهم آورده است.
زاکانی شرایط امروز کشور را به کوره‏ای مذاب تشبیه کرد و افزود: شرایط امروز ایران اسلامی همچون کوره‏ای مذاب، ناخالصی‏های عناصر نفاق را در خود حل و خلوص اهل ایمان را متجلی خواهد ساخت.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم الگوبرداری از خط مشی شهدا خاطرنشان کرد: نسل انقلاب توفیق حضور در کنار شهدایی با روح الهی را تجربه کرد و همگان باید با الگوگیری از خط مشی این عشاق ولایت، اصل و اساس خود بجویند.
وی با بیان بخشی از خاطرات یکی از شهدای هم‏رزم خود در دوران هشت سال دفاع مقدس اظهار داشت: شهید "محمود بهرامی" جوانی رشید، زیبا، هنرمند و به لحاظ امکانات مالی دارای خانواده‏ای به‏نام و بی‏نیاز از مواهب دنیوی بود.
زاکانی ادامه داد: اما محمود فارغ از ثروت خانواده پدری، تعلیم و تربیت علمی، هنری و ورزشی جوانان و نوجوانان را به عنوان مسیر ادامه حرکت مقدس خود برگزید چرا که وی به خواست باری تعالی از جمله بندگان متنعم از همه محسنات پاک و بی‏آلایش انسانی بود.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: افتخار شاگردی حاج محمود بهرامی نخستین برخوردم با ایشان بود اما بعدها حضور در مناطق جنگی در هشت سال دفاع مقدس نیز نصیب این حقیر شد.
وی ادامه داد: حاج محمود پس شرکت در چند عملیات برای ازدواج به تهران رفت و ظرف 13 روز به منطقه بازگشت.
زاکانی افزود: در یکی از دفعات بازگشت به منطقه به همراه چند تن از هم‏رزمان به منزل شهید بهرامی رفته و در آنجا با صحنه‏ای عجیب مواجه شدیم.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: حاج محمود که استاد و هنرمندی قابل در نقاشی و البته خطاطی بود، تصویر خود را با عنوان شهید بر روی بوم ترسیم و پارچه نوشته‏های پیام تسلیت خود را خطاطی کرده بود و از وضع متفاوت روزهای آینده با شیرینی و حلاوت سخن به میان می‏آورد و در نهایت پیکر پاکش پس از سال‏ها به میهن اسلامی بازگشت.
وی در پایان خاطرنشان کرد: شهید حاج محمود بهرامی قطره‏ای از اقیانوس بی‏کران و عمیق فضایل شهدای هشت سال دفاع مقدس بود و همگان باید آگاه باشند که وامدار چه سفره متبرک و مقدسی هستند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها