کد خبر: ۲۱۶۳۷۰
زمان انتشار: ۱۰:۲۷     ۲۶ فروردين ۱۳۹۳
همزمان با تصمیم وزارت صنعت، معدن و تجارت مبنی بر افزایش 15 درصدی تعرفه خودروهای با حجم موتور بین 2000 تا 2500 سی سی و رسیدن آن به 55 درصد، اکنون نمایندگان خودروهای خارجی که حتی در روزهای پایانی سال جدید از ارایه خودرو به متقاضیان به بهانه نبود برخی مدل ها سر باز می زدند، اکنون در بازار به وفور کالاهای خود را عرضه می کنند و البته قیمت را نیز به دلخواه خود بالا برده اند
به گزارش پايگاه 598 به نقل از قيمت روز؛ از روزی که وزارت صنعت، معدن و تجارت با انتشار کتاب تعرفه، شرایط را برای واردات خودروهای 2000 تا 2500 سی سی سخت تر کرده است و به نوعی افزایش 15 درصدی را بر تعرفه خودروهای وارداتی اعمال کرده است، رفتارهای عجیب و غریب واردکنندگان خودروهای خارجی نیز بیشتر و بیشتر شده است.

نمایندگان برخی خودروهای خارجی در ایران که حتی تا روزهای آخر سال 92 که اوج تقاضای مردم برای خرید خودرو به دلیل استفاده از آن در سفرهای نوروزی است، به بهانه نبود برخی مدل ها از فروش خودرو سر باز می زدند و تلاش داشتند که موجودی خود را برای گرانی های بعد از سال حفظ کنند.

اکنون اما که مالیات بر ارزش افزوده دو درصد افزایش یافته است و از سوی دیگر دولت تعرفه واردات خودرو را نیز بالا برده و به سطح 55 درصد رسانده است، واردکنندگان خودرو و نمایندگان رسمی آنها وارد بازار شده اند و بعد از اعمال قیمت ها، تلاش دارند تا خودروهای خود را که در انبارها خاک می خوردند، روانه بازار کنند.

در واقع، واردکنندگان خودرو که بعضا با کم اظهاری در مبادی ورودی، واردات خود را ارزانتر تمام کرده و مالیات بر ارزش افزوده را نیز بر روی همین واردات ارزان می پردازند، اکنون بر روی قیمت تمام شده مالیات را از مشتری می ستانند و تلاش دارند تا سهم بیشتری را برای خود اختصاص دهند.

حال سئوال اینجا است که چرا سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان که همواره داعیه حمایت از مصرف کننده را سر می دهد، در این موضوع وارد عمل نمی شود و جلوی تخلفات واردکنندگان خود را نمی گیرد.
اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها