کد خبر: ۲۱۵۹۲۰
زمان انتشار: ۱۳:۵۰     ۲۴ فروردين ۱۳۹۳
سرمربي تيم فوتبال فولادخوزستان گفت: ما با قهرماني در ليگ برتر نشان داديم هميشه با پول و داشتن بازيکنان ميلياردي نتيجه حاصل نمي‌شود.

 

حسين فرکي ضمن تبريک به مردم خوزستان به مناسبت قهرماني فولاد اظهار کرد: مردم ايران شاهد شرايطي بودند که تيم قهرمان قرار بود در هفته پاياني مسابقات مشخص شود. به هر حال براي مشخص شدن تيم قهرمان چهار ديدار فينال آن هم به صورت همزمان برگزار شد که دو ديدار حساس آن مربوط به تيم ما با گسترش و نفت تهران با سپاهان اصفهان بود که سرنوشت قهرماني در اين دو بازي در اولويت بود.

به گزارش ايسنا، وي بيان کرد: با توجه به اينکه توانستيم در ديدار مقابل گسترش با نتيجه يک بر صفر آن هم با وجود فشار و استرسي که روي ما بود پيروز شويم، در همين روز سپاهان توانست نفت تهران را شکست دهد تا در نهايت اسباب قهرماني ما به دليل لياقت و شايستگي فولاد و بازيکنان آن که همگان اذعان داشتند اين قهرماني حق فولاد است، فراهم شود. از ديگر دلايل قهرماني ما نتيجه ديدار سپاهان و نفت تهران بود تا اينکه درنهايت مردم خوزستان توانستند اين قهرماني را جشن بگيرند.

سرمربي تيم فوتبال فولادخوزستان درباره اشک‌هاي شوقش پس از قهرماني فولاد، گفت: به هر حال طبيعي است؛ ما يک فصل زحمت کشيديم و نتيجه اين زحمت بستگي به نتيجه بازي پاياني مان داشت. در آن شرايط بسياري از بازيکنان مان هم بودند که اشک ريختند که آن لحظات بسيار شيرين و لذت بخش بود. حقيقتا اولويت من مردم خوزستان بودند که مي ديدم به چه صورت به ورزشگاه مي آيند و تيم را تشويق مي کنند و آرزويشان هم قهرماني فولاد است. من آن اشک ها را بيشتر به خاطر مردم خوزستاني ريختم که حق شان قهرماني بود و بعد هم آن اشک ها را براي خود و مجموعه ام ريختم که در اين راستا کمک بسياري کردند. همه مجموعه فولاد از قهرماني خوشحال هستند و اميدوارم به هر دليل شاهد اشک شوق مردم کشورم باشم.

وي در پاسخ به اين سوال که ابتداي ليگ تا چه اندازه شانس قهرماني را براي تيم‌تان قائل بوديد؟ خاطرنشان کرد: در ابتداي ليگ شايد 30 تا 40 درصد پيش بيني مي کرديم تا در اين فصل قهرمان شويم و 50 تا 70 درصد هم پيش بيني مي کرديم که بتوانيم کسب سهميه را امسال هم تکرار کنيم اما از هفته بيستم به بعد ما مصمم‌تر شديم تا قهرمان شويم، يعني راهي که طي مي کرديم به ما نشان مي داد که ما در نهايت به دنبال چه چيزي هستيم.

فرکي افزود: وقتي به اين باور رسيديم که مي توانيم قهرمان شويم، ديگر کوتاه نيامديم و بازيکنانم متوجه شدند که مي‌توانند قهرمان شوند و البته بسيار سخت بود. به هر حال از هفته بيستم تا هفته پاياني هفته هاي سختي بود تا اينکه توانستيم به اين باور برسيم که مي توانيم قهرمان شويم.

وي درباره اينکه قبل از پايان بازي با گسترش چه نکاتي به جز نکات تاکتيکي و تکنيکي به بازيکنانش گوشزد کرده است، گفت: شناخت‌مان از لحاظ فني، تکنيکي و تاکتيکي تا حدودي از تيم گسترش فولاد مشخص بود اما آن چيزي که براي ما در اولويت بود، اين بود که در اين شرايط يک تيم جوان را داريم که بايد به گونه اي آن را هدايت کنيم که کار خود را به دور از استرس انجام دهد. به هر حال تيم جوان ما بايد اين فکر را مي‌کرد که بايد بيشتر از هر روز از خود گذشتگي کند و مانند يک سرباز، جانباز و حتي يک شهيد براي کشور خود بجنگد.

سرمربي تيم فوتبال فولاد خوزستان در پاسخ به اين سوال که تيم شما نشان داد هميشه داشتن بازيکنان ميلياردي دليلي براي کسب نتيجه نيست، نظر شما در اين رابطه چيست؟ توضيح داد: به هر حال عملکرد فولاد در ليگ پيام خوبي براي فوتبال بود. جايگاه بازيکنان ملي پوش و سطح بالا از نظر قيمتي محفوظ است و از اين نظر مشکلي نيست و به نظر من اگر بازيکني شايسته است و مي تواند مبلغ بالايي هم دريافت کند، بايد به اين موضوع فکر کرد ولي آنچه را ما نشان داديم، اين مساله را نزد افکار عمومي زير سوال مي برد؛ چرا که ما نشان داديم هميشه با پول و بازيکنان ميلياردي نتيجه حاصل نمي شود، بلکه نتيجه، حاصل داشته ها و عملکردهايي است که در بخش هاي مختلف باشگاه وجود دارد.

وي افزود: مطمئنا با همفکر بودن، داشتن امکانات و تصميم‌گيري‌هاي درست مي توان به نتيجه رسيد. به هر حال هميشه بازيکن ميلياردي و گران قيمت تعيين کننده نيست. اميدوارم فولاد با اين کاري که انجام داد، بتواند تاثير خوبي در فوتبال کشور بگذارد.

فرکي درباره عوامل موفقيت تيمش در ليگ سيزدهم گفت: دهکردي، مديرعامل باشگاه که نيازي به تعريف ندارد و من بارها درخصوص مديريت خوب او صحبت کرده‌ام. او برخلاف تمام مديران، تمام شرايط لازم را دارد و عملکرد او نشان مي دهد اين قهرماني حاصل تلاش او و فراهم کردن امکانات و شرايط لازم بود. ما هيچ مشکلي نداشتيم.

وي ادامه داد: من به جرات قسم مي خورم کادر ما يکي از کار بلدترين کادرها بود و داراي شخصيت فوتبالي و توانمندي است. ما ضمن همکاري با يکديگر، جايگاه تعريف شده اي داشتيم و هر کس علاوه بر انجام کار خود، کار بسيار وسيع‌تري در خصوص مسايل عاطفي و اخلاقي کل تيم انجام مي داد.

سرمربي تيم فوتبال فولادخوزستان بيان کرد: به هر حال ما با راهنمايي‌ها و کمک‌هاي کادر فني در طول فصل، به اين قهرماني رسيديم. جا دارد از دکتر خداداد که از استادان بزرگ AFC و مدرس دانشگاه است و خود من هم در کلاس او مدرک مربيگري ام را گرفته ام، تشکر کنم. من به عنوان شاگرد در کنار او کار کردم که از اين موضوع لذت بردم. او نقش بسيار مهمي را در تيم ما ايفا کرد.

وي افزود: آقاي سجادي مربي دروازه بانان و دارستاني نيز، کمک بسياري به ما کردند. همچنين سعداوي که يکي از افتخارات فوتبال کشور است و نقش بسزايي در اين قهرماني داشت، از او هم تشکر مي کنم. از بختياري‌زاده نيز که يکي از مربيان خوب تيم است، قدرداني مي کنم. ابن قاسم، مديريت تيم که خود از فوتبالي‌هاي قديم است، در رسيدن ما به اين جايگاه نقش داشت.

فرکي خاطر نشان کرد: از کادر پشتيباني‌مان آقاي عباسي و صابري که واقعا در طول تمرينات زحمات بسياري براي تيم کشيدند تا بازيکنان راحت بتوانند کار خود را انجام دهند هم تشکر مي کنم. از کادر پزشکي مان آقايان فتحي و مرادي و کادر ماساژورمان، سيدي و تقي زاده هم که با توجه به فشردگي مسابقات کمک بسياري به تيم و بازيکنان کردند و خيلي خوب آنها را بازسازي کردند، تشکر مي کنم. به نظر من تمامي اين عوامل نقش بسزايي در قهرماني و موفقيت تيم داشتند.

وي درخصوص نقش بازيکنانش در اين موفقيت گفت: بازيکنانم واقعا به نوبه خودشان و به آن طريقي که از آنها استفاده شد، تلاش خود را براي رسيدن فولاد به قهرماني انجام دادند. همه واقعا در اين قهرماني نقش داشتند و جا دارد از آن‌ها تشکر کنم. در کنار اين موضوع نيز از هواداران‌مان هم سپاسگزارم که نقش بسيار مهمي در اين قهرماني داشتند.

سرمربي تيم فوتبال فولادخوزستان در ادامه درباره ليگ قهرمانان آسيا و بازي تيمش مقابل الجيش قطر که 27 فروردين در اهواز برگزار مي‌شود، توضيح داد: ما تلاشمان را مي کنيم تا با پيروزي مقابل الجيش به عنوان تيم اول گروه‌مان به مرحله بعد صعود کنيم. با انگيزه اي که بازيکنانم دارند، اميدوارم بازي خوبي را مقابل حريف هم‌امتيازمان انجام و شايستگي‌مان را نشان دهيم. ما به دنبال سه امتياز اين بازي هستيم و اگر هم نشد، يک امتياز هم براي ما مي تواند حکم صعود داشته باشد ولي ما دوست داريم به عنوان تيم اول گروه‌مان به مرحله بعد راه پيدا کنيم.



نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها