کد خبر: ۲۱۵۸۶
زمان انتشار: ۱۰:۰۴     ۰۷ مهر ۱۳۹۰
درمراسم پاياني اتحاديه راديو وتلويزيون هاي اسلامي:
رئیس جمهور گفت: راه تعالی و کمال ، مجاهدت برای اصلاح جامعه است و زمانی جامعه سعادتمند برپا و مسیر تکامل انسان هموار می شود که انسان ها همه قید و بندها و زندان اسارت خود و هوای نفس خویش را در هم شکنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از واحد مرکزی خبر،آقای احمدی نژاد در مراسم پایانی پنجمین مجمع عمومی اتحادیه رادیو و تلویزیون های اسلامی با طرح این پرسش که مأموریت اصلی رسانه چیست و مخاطب آن کیست افزود: بی تردید مخاطب رسانه انسان ها هستند و انسان مهمترین موضوع عالم هستی است. وی گفت: همه این عالم در خدمت انسان خلق شده است تا ابتدا بتواند خود را تا آستان مقدس ربوبی بالا بکشد زیرا انسان جلوه و آیینه تمام نمای خداست. آقای احمدی نژاد افزود: هدف دیگر خلقت عالم این است که انسان در زمین بتواند توحید و عدالت را برپا کند یعنی جامعه ای سعادتمند و حیات طیبه برای همگان ایجاد شود که این دو از یک جنس و دو روی یک سکه اند. رئیس جمهور گفت: رسیدن به مقام قرب الهی از مسیر تلاش برای ساختن جامعه می گذرد و زمانی مسیر تکامل انسان هموار می شود که انسان از اسارت هوای نفس ، قوم ، نژاد ، رنگ ، قبیله و جغرافیا بیرون بیاید و افق نگاه و نوع اندیشه اش جهانی شود. وی با تاکید بر اینکه همه باید برای توحید ، عدالت و سعادت جامعه بشری تلاش کنند افزود: اصولاً انسان موجودی جهانی است و هر قدر محدوده انسان را از هستی کمتر و بسته تر تصور کنیم به همان نسبت از حقیقت انسان دور شده ایم. آقای احمدی نژاد با قدردانی از حاضران در این همایش گفت: خدا را سپاسگزارم که توفیق دیدار کسانی را به من عنایت کرد که در حساس ترین موضع برای توحید ، عدالت و انسانیت قیام کرده اند و در حال مجاهده هستند. رئیس جمهور افزود: خوشبختانه نهال اتحادیه رادیو و تلویزیون های اسلامی به سرعت در حال رشد است و خدمات ارزشمندی ارائه می کند که به علت احساس مسئولیت و مجاهدت های ارزنده تان صمیمانه از شما قدردانی می کنم.

نوع نگاه رسانه باید جهانی باشد

رئیس جمهور گفت: جهانی شدن مسیر طبیعی حرکت انسان است. آقای احمدی نژاد در مراسم پایانی پنجمین مجمع عمومی اتحادیه رادیو و تلویزیون های اسلامی افزود: نقطه کمال انسان در نگاه ، عمل و اندیشه جهانی است. رئیس جمهور گفت: جهانی سازی در واقع برنامه ریزی و طراحی طاغوت ها و شیطان ها برای مدیریت جهانی شدن انسان است. آقای احمدی نژاد افزود: به طور طبیعی جامعه بشری در مسیر تکاملی خود به سمت جهانی شدن در حرکت است. رئیس جمهور گفت: آنها می خواهند او را در جهت تثبیت و استمرار سلطه شیطانی خودشان مدیریت کنند در حالی که جهانی شدن یک اصل الهی و لازمه تکامل بشر و غایت حرکت انبیای الهی است. آقای احمدی نژاد افزود: همه پیامبران آمدند قدم به قدم مقدمات تشکیل جامعه جهانی را پی ریزی کنند و به تشکیل جامعه واحد جهانی بشارت دادند . رئیس جمهور گفت: میعاد همه موحدان و صالحان و عدالت طلبان جامعه جهانی و حاکمیت جهانی توحید و عدالت است. آقای احمدی نژاد افزود: برخی بر این باورند که نظم نوین جهانی و تلاش طاغوت های عالم برای جهانی سازی در واقع بدلی برای حرکت حقیقی بشر به سمت جهانی شدن است. رئیس جمهور با بیان اینکه روشن است که خدای متعال یک دین بیشتر نفرستاده است گفت: منتهی ترتیب نزول این دین متناسب با ظرفیت بشر برای دریافت و شرایط زمان و مکان است. رئیس جمهور گفت: اگر کسی حقیقتا پیرو حضرت موسی (ع) باشد باید حضرت عیسی (ع) را بپذیرد و پیامبر عزیز اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) را هم بپذیرد . آقای احمدی نژاد افزود: نوع نگاه رسانه باید جهانی باشد اسلام جهانی است ، مخاطب شما باید نوع انسانها باشد. رئیس جمهور گفت: حتی اگر ما با اهداف سیاسی تلاش می کنیم باید مخاطب ما همه باشند اگر کسی توانست افکار عمومی دنیا و یا اکثریت دنیا را به سمت خود جلب کند در معادلات سیاسی هم پیروز است چه برسد به اینکه ماموریت اسلام و پیامبر اسلام هدایت عمومی است.

توحید و راه انبیا ، تنها راه نجات انسان از سلطه طاغوت ها

رئیس جمهور در ادامه سخنانش در مراسم پایانی پنجمین اجلاس مجمع عمومی اتحادیه رادیو و تلویزیون های اسلامی گفت: ماموریت اسلام و پیامبر اسلام ، هدایت عمومی و رحمه للعالمین است و خدا همه را هدایت می کند پس مخاطب ما همه بشر است.آقای احمدی نژاد افزود: هر چه قدر دایره را محدود کنیم در واقع فرصت ها را از خودمان گرفته ایم. وی گفت: البته برای هر محدوده ، منطقه و قشری پیام ویژه آن باید طراحی شود ضمن اینکه امروز شما هر کاری می کنید در محدوده باقی نمی ماند و منتشر می شود و در معرض قضاوت همگان قرار می گیرد. رئیس جمهور با طرح این سوال که اگر بخواهیم برای خودمان شعاری انتخاب کنیم چه شعاری باید انتخاب کنیم؟ افزود: در این غوغای نبرد رسانه ای ، شما رقبای بسیار بزرگی دارید ، رقبایی با امکانات فراوان و با شیطنت، فریبکاری و به لحاظ پوشش گسترده تر وبه لحاظ امکانات مجهزتر از شما .آقای احمدی نژاد گفت: فکر می کنم امروز ما باید پرچم نجات انسان از سلطه شیطان و شیطانیان و طاغوت ها را بلند کنیم. وی افزود: البته روشن است که تنها راه نجات انسان از سلطه طاغوت ها و شیطانیان ، توحید و عدالت و راه انبیای الهی است.

نگاه ما انسانی و جهانی است

رئیس جمهور در ادامه سخنانش در مراسم پایانی پنجمین اجلاس مجمع عمومی اتحادیه رادیووتلویزیون های اسلامی گفت: ما باید مدعی نجات همه بشرباشیم و ادبیات ، واژه ها و نوع نگاه و تحلیلمان باید این گونه باشد. آقای احمدی نژاد افزود: در غیر این صورت ما می شویم محدود و آنها می شوند مهاجم پس مهمترین بحث ما در رسانه نوع نگاه به انسان و تلاش برای هدایت و نجات انسان است درهر جا که باشد . رئیس جمهور گفت: این بحثی مبنایی است که امیدوارم در اتحادیه به آن بپردازید ، ابعاد آن را گسترش دهید و آن را به دنیا معرفی کنیم. وی افزود: هر جای عالم ظلمی هست ما مدافع مظلوم و در نقطه مقابل ظالم هستیم چون نگاه ما انسانی و جهانی است . آقای احمدی نژاد ادامه داد: ‌هرجا خشونتی علیه بشراست ما در کنار ملت ها و در مقابل طاغوت ها هستیم و با رژیم صهیونیستی مخالفیم چون موجودیت این رژیم در نقطه مقابل انسانیت و کرامت انسان است. رییس جمهور گفت: چون به فکر انسان ها هستیم مقابل سلطه آمریکا قد علم کرده و ایستاده ایم. وی تاکید کرد: باید نگاه جهانی ، نگاه به انسان ، نجات انسان ها ،‌ البته بایک هدف گذاری روشن آنها می خواهند نظم مادی و طاغوتی واحدی را در جهان حاکم کنند ما در مقابل باید چه کار کنیم؟ مردم را می خواهیم حرکت دهیم ، از وضع موجودشان جدا و بیداری ایجاد کنیم تا حرکت ایجاد شود باید افق ، هدف و نقطه نهایی حرکت را به روشنی تعریف کنیم. آقای احمدی نژاد افزود: می خواهیم این جامعه بشری را به کجا ببریم ؟باید برای خودمان روشن شود و با وضوح بیان کنیم و مقابل سیطره جهانی لیبرالیسم و اومانیسمی که آنها مطرح می کنند ، ما باید حتما تئوری و مدل اداره جهان را عرضه کنیم و گرنه عقبیم.

باید الگوی جامعه مهدوی را به جهان عرضه کنیم

رئیس جمهور در ادامه سخنانش در مراسم پایانی پنجمین مجمع عمومی اتحادیه رادیو و تلویزیون های اسلامی گفت: باورم این است که حاکمیت جهانی توحید و عدالت به دست موعود امم حضرت مهدی (عج) ، یگانه و بهترین گزینه جایگزین الگوهای کنونی اداره جهان است. آقای احمدی نژاد افزود: البته دیگران هم جامعه بشری را به افقی بالاتر دعوت می کنند که البته نه بالاتر به لحاظ ارزشی. وی گفت: آنان آمریکا را به عنوان الگو و جامعه تکامل یافته دموکراسی ، لیبرالیسم و اومانیسم ارائه کرده اند اما ما باید کجا را معرفی کنیم؟ جز جامعه جهانی مهدوی الگویی وجود ندارد که بخواهیم به جامعه بشری معرفی کنیم. رئیس جمهور افزود: بر این اساس باید این الگو را خوب بشناسیم و به خوبی معرفی کنیم و اتفاقاً زمان این کار همین امروز است. آقای احمدی نژاد گفت: برخی می گویند برای این کار کشش وجود ندارد زیرا آن را نمی شناسند ، محیط جهانی آماده نیست و موجب اختلاف می شود. رئیس جمهور افزود: می گویم اتفاقاً زمانش همین امروز است کشش آن وجود دارد چرا زمانش اکنون است؟ زیرا یک دوره استکبار و استعمار پایان یافته و الگوهای مادی به بن بست رسیده است ، مارکسیسم به نوعی و اومانیسم جور دیگر.وی گفت: امروز دنیا در انتظار پیام ، الگو و نظریه ای جدید برای سعادت و کمال انسان است به همین علت اکنون باید الگوی جامعه مهدوی را عرضه کنیم زیرا دنیا با خلأ تئوریک مواجه شده و تئوری و حکومت جهانی توحید و عدالت بهترین جایگزین است زیرا منطبق با فطرت انسانهاست. رئیس جمهور تاکید کرد: اتفاقاً وقت معرفی این الگو اکنون است و حتی وقتش گذشته. پیامبران فریاد زدند اما چون جامعه بشری آن زمان کشش نداشت همراهی نکردند پس باید فریاد بزنیم. آقای احمدی نژاد گفت: برخی می گویند جامعه بشری ظرفیت ندارد در حالیکه ظرفیت دارد و صد استدلال برای اثبات این موضوع وجود دارد. رئیس جمهور افزود: خودم تحولات روحی ملت های گوناگون را از نزدیک مشاهده و به بیش از صد نقطه دنیا سفر کرده ام و اوضاع را دیده و با مردم عادی ، دانشگاهیان ، دانشمندان و تجار و بازرگانان حتی در آمریکا گفتگو کرده ام امروزه آمادگی برای شنیدن توحید و عدالت بسیار بسیار بالاست. وی گفت: می گویند ارائه این الگو موجب تفرقه است اما چنین نیست کدام پرچم وحدت آفرین تر از پرچم توحید و عدالت است؟ کدام راه وحدت آفرین تر از راه انبیاء الهی است؟ رئیس جمهور افزود: اگر بناست وحدت الهی حاصل شود نه وحدت بر سر منافع مالی ، آیا هدفی بالاتر از استقرار توحید و عدالت هست که موجب وحدت شود. آقای احمدی نژاد گفت: البته ممکن است برخی در پافشاری بر این پیام رودربایستی کنند اما دعوت به راه حق رودربایستی نمی شناسد.

نگاه ما دعوت به توحید، عدالت و حکومت جهانی است

رئیس جمهور در ادامه سخنانش در مراسم پایانی پنجمین مجمع عمومی اتحادیه رادیو و تلویزیون های اسلامی گفت:نگاه ما جهانی و مخاطب ما همه انسانها و فطرت الهی انهاست.
آقای احمدی نژاد افزود: نگاه ما دعوت به توحید، عدالت و حکومت جهانی است.وی گفت: معمولا دو نوع موضع فعال و منفعل داریم و تا زمانی که خودمان را باور نکنیم و به حقانیت راه خودمان با همه وجود ایمان نداشته باشیم درمقابل این موج سنگین تبلیغات پیچیده منفعل می شویم. رئیس جمهور افزود: انها باید دائما حمله کنند ما دفاع کنیم و دائما ما باید رفع اتهام کنیم ، اما اگر خودمان را باور کردیم، موضع ما تهاجمی می شود البته نه تهاجمی به معنای جنگ نظامی.اقای احمدی نژاد گفت: هم در زیر سوال بردن نظم موجود و اندیشه های غیر الهی و مادی و ضد بشری حاکم بر مراکز قدرت جهان و هم در معرفی جایگزین ، فعال برخورد خواهیم کرد. وی با تاکید بر اینکه انتظار من از اتحادیه رادیو تلویزیونهای اسلامی این است که دستور کار روزانه اندیشمندان جهان را تعیین کند، افزود: شما باید طرح مسئله کنید و اگر ما بنشنیم چند شبکه وابسته به صهیونیسم جهانی هر روز موضوعی طراحی کنند و ما برویم دنبال ان معنایش این است که انها همیشه جلو می ایند.رئیس جمهور گفت: شما باید دستور کار مراکز سیاسی دنیا را تعیین کنید. اقای احمدی نژاد افزود:داستان 11 سپتامبر را ببنید چه قدر خوب طراحی کردند ، البته من نمی گوییم برویم توطئه کنیم ؛ نه ، ما اهل توطئه نیستیم ، اهل هدایت و صداقت هستیم اما برنامه داریم. وی گفت:یک ماجرای 11 سپتامبر درست کردند 10 سال است همه جامعه بشری را دنبال خودشان دارند می کشند. رئیس جمهور افزود:جنایتکارترین احزاب دنیا یعنی صهیونیسم و دنباله های انها در امریکا برای خودشان با یک اقدام و البته با همراهی شبکه های رسانه ای مظلومیت و حقانیت درست کرده اند. اقای احمدی نژاد گفت: ان عنصری که این صحنه را تبدیل به هیجان جهانی و همه را وادار به اظهار همدردی و تبعیت به دولت امریکا می کند رسانه است. وی با اشاره به اینکه روزانه چند 11 سپتامبر درحال اتفاق است ، افزود: در همین افغانستان تا بحال چند نفر کشته شده اند،300 برابر حادثه یازده سپتامبر . رئیس جمهور گفت: اگر موضع فعال داشته باشیم هر روز می توانیم یک جریان جهانی علیه انان راه بیندازیم که باعث می شود انان بیایند جواب بدهند. اقای احمدی نژاد افزود: البته با منطق ، صداقت و قضاوتهای عادلانه حتی راجع به دشمن عمل می کنیم. رئیس جمهور گفت: باید برنامه هایتان جذاب باشد ، حس کنید افق های جدیدی دارد به رویمان باز می شود. اقای احمدی نژاد افزود: زمانی که شما با فطرتهای انسان هاحرف بزنید جاذبه ایجاد می شود.

رادیو و تلویزیون های کشورهای اسلامی هماهنگ وهمدل باشند

رئیس جمهور گفت: امروز همه 214 رسانه در رادیو و تلویزیون های کشورهای اسلامی باید هماهنگ و همدل باشند تا بتوانند حرفهایشان را به گوش جهانیان برسانند. آقای احمدی نژاد در ادامه سخنانش در مراسم پایانی پنجمین اجلاس مجمع عمومی اتحادیه رادیو و تلویزیون های اسلامی افزود: اگر عاشق انسان ها باشیم می توانیم برنامه های بسیار جذاب تولید کنیم. وی گفت: باید دلمان برای چند میلیارد مسیحی جهان بسوزد چرا که جمع کثیری از اینها به لحاظ فکری و اعتقادی و عملی تحت سلطه استکبار هستند. رئیس جمهور با اشاره به اینکه باید با فطرت ها صحبت کرد و به همه ملت ها احترام گذاشت بر حفظ کرامت همه انسان ها تاکید کرد و افزود: ‌اینهاست که جاذبه می آورد. آقای احمدی نژاد گفت: باید برنامه های رادیو و تلویزیون های کشورهای اسلامی هنرمندانه و زیبا تنظیم و عرضه شود چرا که پیام یگانه پرستی، عدالت و پیام پر کشیدن انسان ها به خودی خود زیباست. وی افزود: باید به جایی برسیم که آنقدر برنامه تولید کنیم تا همه نیازهای بشری را پاسخ دهد و این آرمان است. رئیس جمهور گفت: البته یادمان باشد که یک برنامه با کیفیت و یک سخن عمیق و حساب شده اثرش از صد برنامه بی کیفیت بیشتر است. آقای احمدی نژاد با اشاره به اینکه باید به لحاظ اطلاع رسانی پیشگام باشیم افزود: امروز هر که نبض خبر دنیا را در دست داشته باشد دستور کار روزانه ملت ها را تعیین می کند. وی گفت: مسئولان رادیو و تلویزیون های کشورهای اسلامی اگر می توانند شبکه ایجاد کنند و در غیر اینصورت از شبکه های موجود بهترین بهره را ببرند. رئیس جمهور افزود: دشمن گارد خود را باز کرده و البته از همان گارد نیز آسیب پذیر است. آقای احمدی نژاد گفت: 214 رسانه کشورهای اسلامی روزانه یک پیام به مردم اروپا و آمریکا بدهند چرا که آنها می خواهند ملت های ما را از هم جدا کنند.

تغییرات عظیم به نفع توحید و عدالت در راه است

رئیس جمهور در ادامه سخنانش در مراسم پایانی پنجمین اجلاس مجمع عمومی اتحادیه رادیووتلویزیون های اسلامی گفت: امروز خوشبختانه موج بیداری عالم گیر و در سرزمین های اسلامی کاملا مشهود است اما در همه کره زمین امروز ، بیداری الهی همه ملت ها را دارد به جنب و جوش می آورد. آقای احمدی نژاد افزود: در سفر اخیر به نیویورک چندین جلسه با گروه های مختلف در آمریکا از اقتصادی های بزرگ تا گروه های مختلف اجتماعی ، دانشگاهیان و مسئولان اصلی رسانه ها داشتیم که دو سه نکته مشاهده کردم . وی ادامه داد: اول اینکه دیدیم همه این ها از وضع موجود ناراضی هستند دوم اینکه هیچ یک از آن ها نظام های سرمایه داری و نظام آمریکا دفاع نمی کردند سوم اینکه وقتی حرف می زدند و مطالبات خود را بیان می کردند ، جوهر مطالباتشان همان چیزی بود که شما دنبال می کنید.همه به دنبال عدالت ، کرامت ، محبت و توحید بودند . رئیس جمهور گفت: من در آنجا اعلام کردم و به برخی گفتم که شما اینجا ننشینید و خوشحال باشید که جاهای دیگر به هم ریخته است و ما در امانیم ؛ به لطف خدا و به زودی زود توفانی در راه است که می آید و بساط سلطه گران و جنایتکاران عالم را در هم خواهد پیچید.آقای احمدی نژاد با بیان اینکه این موج همه آمریکا و اروپا را در برخواهد گرفت افزود: هنر ما این است که مانند نظاره گری مسیر حرکت بیداری را بشناسیم و تبیین ، هدایت ، پشتیبانی و معرفی کنیم. رئیس جمهور تاکید کرد: به فضل الهی روز نجات فلسطین نزدیک است. وی در ادامه به وضع اقتصادی جهان اشاره کرد و گفت:بحران اقتصادی هست اما خیلی وقت ها ما در شناخت و تعریف بحران دچار اشتباه می شویم. آقای احمدی نژاد افزود: آنها با بازی کردن با قیمت ارز ، طلا ، نفت و بورس در حال خالی کردن جیب ملت ها هستند و کسری های خود را جبران می کنند. رئیس جمهور گفت: نه اینکه اقتصاد آنها نجات پیدا می کند خیر اما در تلاشند جبران کنند. آقای احمدی نژاد افزود: یک دفعه قیمت طلا را 1900 دلار می کنند و در بازار می فروشند و جمع می کنند و پول های ذخیره ملت ها را به سمت اوراق مشارکت و سهام هدایت می کنند و وقتی خوب فروختند قیمت را پایین می آورند و دوباره می خرند. رئیس جمهور گفت: بحران اقتصادی آنها یک لایه پشت این است که نمی گذارند رو شود وگرنه بالا و پایین شدن بورس معلوم نیست به ضررشان باشد . آقای احمدی نژاد افزود: این بحران نیست ، بحران آن 32 هزار میلیارد دلاری است که در اقتصاد جهانی تزریق کردند و اکنون پس زده و دامنه تاثیر آن به اقتصاد آمریکا برگشته است.

رئیس جمهور گفت: باید تحلیل ها و کارشناسی های عمیق و مسلط در اختیار بگذاریم و به شدت مراقبت کنیم که میان شما و ملت ها مرزبندی درست نکنند . آقای احمدی نژاد افزود: به محض اینکه مرزبندی درست شد مخاطب شما محدود می شود . رئیس جمهور گفت: خیلی وقت ها آغاز حرکت با سختی هایی مواجه است . آقای احمدی نژاد تاکید کرد: وقتی دل ها و اندیشه ها ، آرمان ها و مطالبات بشری عوض شود ، تغییر حتمی است. رئیس جمهور گفت: تغییرات بیرونی تابع تغییرات درونی انسان هاست و وقتی درون ها عوض شود بیرون خود به خود عوض خواهد شد. آقای احمدی نژاد افزود: من به شما بشارت می دهم که به فضل الهی پیروزی های بزرگ و تغییرات عظیم به نفع توحید و عدالت در راه است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها