به گزارش تریبون مستضعفین سفر امسال رئیس‌جمهور به نیویورک و حضور در سازمان ملل هم بدور از حاشیه نبود. بعد از سخنرانی دکتر احمدی‌نژاد در سازمان ملل و قضایای پیش آمده عده‌ای برآمدند تا سفر ایشان را تحت الشعاع قرار دهند.

در طول این سفر احمدی‌نژاد با بسیاری از خبرنگاران خارجی مصاحبه کرد که مصاحبه در اولین روز حضور در نیویورک با  ۲۰ خبرنگار رسانه‌های آمریکایی در هتل محل اقامت خود یکی از فعالیت‌های احمدی‌نژاد در امریکا بود.

بخشی از اظهارات رئیس‌جمهور در این مصاحبه و در پاسخ به سؤال خبرنگار روزنامه نیویورک تایمز در مورد حوادث بعد از انتخابات در ایران به گونه‌ای شیطنت‌آمیز خبرساز شد و بازتاب بیشتری در رسانه‌های ضدانقلاب داشت.

سایت‌های طرفدار جریان فتنه پس از انجام این مصاحبه مدعی شدند که رئیس‌جمهور ایران گفته است: «۳۳ نفر در حوادث بعد از انتخابات کشته شدند که بیش از دو سوم آنها از نیروهای طرفدار دولت بوده‌اند.»!

اما با رجوع به سایت نیویورک تایمز و مشاهده متن این مصاحبه می‌توان به روشنی به دروغ‌پراکنی و جنجال‌آفرینی این سایت‌ها پی برد.

متن پاسخ رئیس‌جمهور به این شرح است:

In Iran things were quite different, and are quite different. In total there were 33 lives lost. More than 2/3 of those killed belonged to the security forces and innocent bystanders. Less than 1/3 were those who clashed with the security/police forces. So they were a very very small minority

نکته‌ی جالب این است که این سایت‌ها «Innocent Bystanders» را که به معنی تماشاگران بیگناه است را به طرفداران دولت ترجمه کرده‌اند و این جنجال خبری را به راه‌انداخته‌اند این درحالیست که رئیس‌جمهور گفته است: «۳۳ نفر در حوادث بعد از انتخابات کشته شدند که بیش از دو سوم آنها از نیروهای  امنیتی و تماشاگران بی‌گناه بوده‌اند.»

این رسانه‌ها درحالی رئیس‌جمهور را به اظهارات خلاف واقع متهم می‌کنند که خود به راحتی اولین اصل در اطلاع‌رسانی که صداقت و امانت‌داری است را زیرپا می‌گذارند.