کد خبر: ۲۱۵۷۵
زمان انتشار: ۲۳:۲۳     ۰۶ مهر ۱۳۹۰
رئیس جمهور گفت: مدعی در این عالم فراوان است اما حقیقت کمال را چه کسی درک می کند جز کسانی که در مسیر ایثار و از خود گذشتگی حرکت می کنند؟
رئیس جمهور در نخستین همایش ملی تجلیل از جانبازان قطع نخاعی گفت: جانبازی شهادت مستمر و جاری کردن شهادت در رگ جامعه است.

به گزارش واحد مرکزی خبر احمدی نژاد در این مراسم که با حضور خانواده های جانبازان در هتل اوین برگزار شد با عرض ارادت به مقام جانبازی افزود: ‌خدا انسان را برای خودش خلق کرد و ظرفیتی در او قرار داد که متجلی همه اسما و صفات الهی شود.

وی با بیان اینکه انسان مظهر علم، حکمت، رحمت و غیرت خدا است و هدف از خلقت او همین است افزود: ‌خدا یک سیر کمالی برای انسان قرار داد؛ از خاک تا خودش و برای این منظور پیامبران، کتاب و هدایت را به سوی انسان فرستاد.

رئیس جمهور گفت: مدعی در این عالم فراوان است اما حقیقت کمال را چه کسی درک می کند جز کسانی که در مسیر ایثار و از خود گذشتگی حرکت می کنند؟

احمدی نژاد افزود: افراد زیادی به دنیا آمده و رفته اند اما چه کسانی اثرگذار و جاوید شده اند؛ جز کسانی که در مسیر اصلاح جامعه فداکاری کرده اند.

وی گفت:‌کسانی که همه وجود خود را تقدیم خدا می کنند کسانی اند که همه قله ها را یکجا فتح کرده اند و اینها کسانی هستند که تاریخ را می سازند و سقف پرواز را معین می کنند.

رئیس جمهور افزود: آدم ها متفاوتند، بعضی ها نقش ترمز را دارند، بعضی ها فقط خودشان را می بینند و بالا می کشند، بعضی ها هم وقتی حرکت می کنند هزاران نفر را به دنبال خود می کشند که اینها ایثارگرانند.

احمدی نژاد شهادت را نقطه اوج ایثار دانست و گفت: هر ارزشی که در جامعه بشری ماندگار شده و به نسل های آینده منتقل می شود حاصل ایثار و فداکاری است.

وی با بیان اینکه اصل زیبایی و شکوفایی انسان حاصل ایثار است افزود: اگر ایثار در جنگ تحمیلی نبود امروز اثری از ایران، اسلام و خدا پرستی باقی نبود.

رئیس جمهور بزرگترین ایثاگران تاریخ را پیامبر اسلام و خاندان او و نقطه اوج ایثارگری را کربلا عنوان کرد و گفت: اگر انسانیت، کرامت و نبوت باقی مانده است، همه و همه حاصل ایثارگری ایثارگران است.

احمدی نژاد با بیان اینکه ایثارگری هم رتبه دارد افزود: ‌خدا را سپاسگزاریم که در انقلاب ما انسان های فراوانی به قله رسیدند و برای همه الگو شدند و از مرز خاک جغرافیا و تن عبور کردند و شدند جانباز و روی ویلچرها و تخت ها صبور و آرام اما طوفانی اند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها