کد خبر: ۲۱۵۶۴۱
زمان انتشار: ۱۹:۴۱     ۲۳ فروردين ۱۳۹۳
سرپرست تيم فوتبال سپاهان از ارسال نامه‌اي به فدراسيون و درخواست براي گرفتن مهلت يک هفته‌اي براي بازيکنان ملي‌پوش خود خبر داد.
فرامرزي در پاسخ به اين که آيا سپاهان بازيکنان ملي‌پوش خود را در تاريخ اعلام شده از سوي فدراسيون تحويل تيم ملي مي‌دهد يا قصد دارد در دو بازي باقي مانده از مرحله گروهي ليگ قهرماني آسيا از آنها استفاده کند، اظهار کرد: هنوز در اين باره به جمع‌بندي لازم نرسيديم. قرار است جلسه اضطراري را در باشگاه برگزار کنيم و اميدواريم فدراسيون شرايط سخت باشگاههاي حاضر در ليگ قهرمانان آسيا را در نظر بگيرد.

** فدراسيون اجازه دهد يک هفته ديرتر ملي‌پوشان سپاهان به آفريقا بروند

به نقل از ايسنا، وي افزود: بعد از آنکه فدراسيون در نامه‌اي به باشگاه‌ها عنوان کرده بود که ملي پوشان را در زمان مقرر در اختيار تيم ملي قرار دهد باشگاه سپاهان در نامه‌اي که براي فدراسيون فرستاد از مسئولان خواست تا شرايط حساس سپاهان که ملي پوشان بيشتري دارد و در گروه دشوارتري قرار گرفته است را درنظر بگيرد و اجازه دهد حداقل با يک هفته تاخير بتوانيم ملي‌پوشان را به اردوي آفريقاي جنوبي بفرستيم. اين مجوز را از فدراسيون درخواست کرده‌ايم چون معتقديم در شرايطي که بيش از دو ماه تا بازي‌هاي ايران در جام‌جهاني باقي مانده است اين که تعدادي از بازيکنان يک هفته ديرتر به اردوهاي تيم ملي ملحق شوند مشکل چنداني را پيش نمي‌آورند. به هر حال اميدواريم منافع فوتبال ملي ايران در عرصه‌ باشگاهي هم ديده شود.

فرامرزي در واکنش به اين که اگر فدراسيون ملي‌پوشان هر چهار تيم آسيايي را يک هفته ديرتر به آفريقا بفرستد، چطور تيم ملي مي‌تواند با 10 بازيکن به اردوي آفريقاي جنوبي برود، نيز تصريح کرد: اين مساله بايد از قبل برنامه‌ريزي مي‌شد. تاريخ بازي‌هاي ليگ قهرمانان آسيا از آذرماه مشخص بود و چرا بايد چنين برنامه‌ريزي صورت گيرد که تيم‌هاي آسيايي نتوانند در دو بازي حساس پاياني مرحله گروهي از ملي‌پوشان‌شان استفاده کنند. دو ماه تا جام جهاني زمان باقي است و يک هفته چه مشکلي را پيش مي‌آورد؟ مي‌دانيم که باشگاه‌هاي ديگر هم چنين درخواستي را خواهند داشت چون آنها هم براي صعود هنوز به امتيازاتي نياز دارند. بنابراين فقط اميدواريم فدراسيون شرايط ما را در نظر بگيرد.

** طبق قانون فيفا باشگاه‌ها مي‌توانند در مقطع کنوني بازيکنان‌شان را به تيم ملي ندهند

سرپرست تيم سپاهان در واکنش به اين که "با توجه به برگزار نشدن حضور تيم ملي در تاريخ‌هاي فيفا دي و اين که به لحاظ قانوني باشگاهها مي‌توانند ملي پوشان را در اختيار تيم ملي قرار ندهند و از طرفي اگر فدراسيون با درخواست شما موافقت نکند، نهايتا چه خواهيد کرد،" گفت: به هيچ وجه نمي‌خواهيم وارد اين فضا شويم و براي همين هم با فدراسيون مکاتبه کرديم. درست است که قانون حق را به باشگاهها داده که در زمان‌هايي غير از زماني که فيفا تعيين کرده مي‌توانند بازيکنان را در اختيار داشته باشند اما در هر حال دوست نداريم تيم ملي هم دچار مشکل شود. اميدواريم اين مساله با تعامل فدراسيون فوتبال حل شود.

** باشگاه هنوز مذاکره جدي با کرانچار براي تداوم همکاري‌اش نداشته است

فرامرزي همچنين در پاسخ به اين که با توجه به چهارم شدن سپاهان در ليگ برتر و از دست دادن قهرماني در اين مسابقات و حتي گرفتن سهميه‌ آسيايي آيا قرارداد زلاتکو کرانچار تمديد خواهد شد، گفت: هنوز دو بازي از رقابت‌هاي مرحله‌ گروهي ليگ قهرمانان آسيا باقي مانده و تکليف صعود يا عدم صعود سپاهان به مرحله‌ بعدي مشخص نيست. بنابراين هنوز نمي توان ارزيابي دقيقي از عملکرد کادر فني در فصل گذشته و مجموع بازي‌هاي داخلي و بين‌المللي داشت. ضمن اين که سپاهان امسال با مشکلات زيادي مواجه بود. با اين حال در نيم فصل دوم عملکرد خوبي داشت. در مجموع باشگاه هم ديدگاه‌هاي خودش را دارد اما هنوز مذاکره جدي دراين‌باره با کرانچار انجام نشده است.

** تغييرات مديريتي پي‌درپي، مصدوميت و جدايي بعضي بازيکنان مهم‌ترين عوامل نتايج اين فصل بود

سرپرست تيم سپاهان همچنين در پاسخ به اين که چه مشکلاتي باعث شد تا امسال سپاهان براي اولين بار در تاريخ ليگ برتر نتواند سهميه‌ آسيايي بگيرد، گفت: با توجه به شرايط کلي حاکم بر باشگاه و تغييرات مديريتي پي در پي و بي‌سابقه‌اي که در سال گذشته داشتيم، وضعيت سپاهان متفاوت شد. سه مدير با سه ديدگاه مختلف به سپاهان آمدند و کادر فني و بازيکنان هم با آنها تطابق داشتند. نمي‌توان گفت اصلي‌ترين دليل نتيجه نگرفتن سپاهان اين موضوع بوده اما قطعا بي‌تاثير نيست.

وي افزود: همچنين ما امسال با مصدوميت‌هاي پي در پي برخي بازيکنان مواجه بوديم. سوکاي و محرم نويدکيا مدت‌ها در سپاهان بازي نکردند و اميد جهان عاليان هم در عمده‌ بازي‌هاي نيم فصل دوم براي ما بازي نکرد. از طرفي برخي مصدوميت هاي ديگر هم داشت. همچنين جدايي مجتبي جباري و آرش افشين که باشگاه با اهداف ويژه اي آنها را جذب کرده بود و به دلايل مختلفي از سپاهان جدا شدند هم بسيار تاثيرگذار بود. اگر چه بازيکنان جوان ما خوب جواب دادند اما درفوتبال تجربه مهم است.

** سپاهان قهرماني را در نيم‌فصل اول از دست داد!

فرامرزي با بيان اينکه سپاهان قهرماني امسال را در نيم فصل اول از دست داد ادامه داد: سپاهان در نيم فصل دوم، يکي از بهترين تيم‌هاي ليگ بود و در مجموع فکر مي کنم سپاهان قهرماني امسال را در نيم فصل اول از دست داد. در بازي‌هايي که فکر نمي‌کرديم نتايج بدي براي ما رقم بخورد. تيم ما از دو تيم مس و داماش که به ليگ دسته يک سقوط کردند در دو بازي رفت و برگشت از هر کدام دو امتياز بيشتر نگرفت که اين اصلا در حد انتظار نبود.

** هر باشگاه ديگري تغييرات مديريتي سپاهان را داشت وضع ديگري پيدا مي‌کرد

وي در پاسخ به اين سوال که "مديران سپاهان همواره در مصاحبه‌هايشان عنوان مي‌کردند يکي از عوامل موفقيت چند ساله اين باشگاه ثبات برنامه‌ريزي و داشتن ساختاري منسجم براي پيشبرد اهداف سپاهان است. بنابراين اگر تغييرات مديريتي هم در اين باشگاه صورت گيرد اتفاق خاصي در اجراي برنامه‌ها نخواهد افتاد و سپاهان همچون گذشته با قدرت به حرکتش ادامه مي‌دهد. حال چطور است که تغييرات مديريتي در باشگاه را يکي از عوامل موثر در نتايج اين فصل سپاهان مي‌دانيد؟" گفت: هنوز هم بر اين موضوع تاکيد مي‌کنيم و معتقديم سپاهان داراي ساختار منسجم و با برنامه‌اي است که با تغييرات مديريتي شرايط به هم ريخته‌اي پيدا نمي‌کند. نمي‌گويم مشکلات امسال و گرفتن نتايج نامطلوب صرفا به خاطر تغييرات مديريتي بوده است. به هر حال سپاهان تا هفته‌ آخر ليگ همچنان جزو مدعيان بود. بعضي باشگاه‌ها با تغيير يک مدير کارشان به مطرح شدن موضوع در رياست جمهوري هم مي‌کشد يا در بعضي باشگاه‌هاي ديگر حتي شايعه تغيير مديريت اوضاع تيم را در آستانه به هم ريختگي قرار مي‌دهد اما سپاهان با وجود 3 تغيير مديريتي که داشت در نيم فصل دوم ليگ عملکرد خوبي به نمايش گذاشت. به هر حال همانطور که گفتم اين تغيرات بي‌تاثير نيست اما نمي‌تواند دليل اصلي باشد. شايد اگر اين شرايط براي هر باشگاهي در ليگ برتر اتفاق مي‌افتاد نتايج ضعيف‌تري مي‌گرفت و اصلا نمي‌توانست در کورس باشد.

** بي‌رحمي فوتبال خودش را به سپاهان نشان داد

فرامرزي در واکنش به اين که "به هر حال شايد برايتان سخت بود که سپاهان نه به خاطر امتياز و يا تفاضل گل کمتر که به خاطر گل زده‌ کمتر پايين‌تر از تيم نفت قرار گرفت و براي اولين بار در تاريخ اين مسابقات جواز حضور در ليگ قهرمانان آسيا را از دست داد" گفت: بي‌رحمي فوتبال در همين است. واقعا سخت بود. اين نتيجه نشان مي‌دهد زدن يک گل چقدر اهميت دارد و بايد قدر تک‌تک فرصت‌ها را در طول سي هفته ازمسابقات ليگ برتر دانست متاسفانه در روزي که سپاهان برتر ازحريف صدر جدولي‌اش بود و با اختلاف يک گل پيروز شد نتوانست به عنوان سومي برسد و جواز حضور در بازي پلي‌آف ليگ قهرمانان آسيا را به دست آورد. بازي‌هاي زيادي در ليگ امسال بود که ما از حريفان با چند گل پيش بوديم و خيلي اتفاقي يک گل دريافت کرديم اگر همان يک گل‌ها دريافت نمي‌شد يا يک گل بيشتر زده بوديم الان نتيجه اين نمي‌شد. در مجموع باز هم بايد به عملکرد خوب بازيکنان سپاهان در نيم فصل دوم ليگ اشاره کنم و آنها تمام تلاششان را براي موفقيت تيم داشتند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها