کد خبر: ۲۱۵۳۴۲
زمان انتشار: ۱۴:۰۷     ۲۱ فروردين ۱۳۹۳
كميته انضباطي فدراسیون فوتبال ایران با كسر امتياز براي فحاشي تماشاگران، آشكارا نقض قانون فیفا كرده است.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از بانک ورزش، 5 تيم ليگ‌برتري كه از آنها امتياز كسر شده در صدد شكايت از كميته انضباطي فدراسيون فوتبال به فيفا هستند تا از طريق قانوني حق‌شان را پس بگيرند.

 

بيش از 100 ماده در آيين نامه فيفا موجود است كه در اين بين چيزي حدود 20 ماده براي تمامي كشورها اجباري و لازم‌الاجراست. يكي از اين قوانين، موضوع فحاشي كادر فني، بازيكنان و مسئولين كنار زمين است. در صورتي كه اين افراد به يكديگر يا بازيكنان و مسئولين تيم رقيب فحاشي كنند يا شعار نژادپرستانه دهند، كميته انضباطي فدراسيون فوتبال مي‌تواند از تيم مورد نظر امتياز كسر كند.

 

در تبصره اين قانون آمده توهين تماشاگران مشمول اين قانون نمي‌شود و تنها جريمه‌اش مي‌تواند بازي پشت درهاي بسته براي آن تيم باشد.

 

حالا كميته انضباطي آشكارا نقض قانون كرده و راي كسر امتياز براي فحاشي تماشاگران در نظر گرفته كه اين موضوع مي‌تواند با شكايت مديران اين 5 تيم به چالش جديدي براي فدراسيون فوتبال تبديل شود.

 

مطمئنا فيفا در صورت توضيح مديران اين 5 تيم و شكايت آنها، با فدراسيون برخورد خواهد كرد و بهتر است مديران فدراسيون هر چه زودتر و قبل از شكايت مديران اين تيم‌ها قانون را اجرا و راي به بازگرداندن امتيازات كسر شده بدهد.

 

در صحبتي كه كارشناس حقوقي حوزه فوتبال داشته مشخص شده مديران تيم‌هاي استقلال، پرسپوليس، تراكتور، ملوان و داماش مي‌توانند از طريق فيفا اقدام به پس گرفتن حق خود و هواداران‌شان كنند و با شكايت آنها، راي به سود آنها تغيير خواهد كرد.

 

اين ماده از قانون فيفا در سراسر دنيا لازم‌الاجراست و كسي نمي‌تواند بگويد در آيين نامه سراسري ليگ كشور ما آمده است كه فحاشي تماشاگران مشمول كسر امتياز مي‌شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها