کد خبر: ۲۱۴۸۶۴
زمان انتشار: ۱۰:۲۲     ۲۰ فروردين ۱۳۹۳
رئیس‌جمهوری روسیه و پادشاه اردن امروز در مذاکرات خود در مسکو دورنمای تحقق طرح‌های مشترک در زمینه فناوری‌های عالی، از جمله ساخت نخستین نیروگاه اتمی در اردن و همکاری‌های نظامی-فنی را بررسی خواهند کرد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین اعلام کرد که "عبدالله دوم" پادشاه اردن امروز، چهارشنبه به دعوت رسمی "ولادیمیر پوتین" رئیس‌جمهوری روسیه به مسکو سفر می‌کند. بر اساس برنامه ریزی انجام شده، در دیدار رهبران دو کشور قرار است مسائل مهم مربوط به همکاری‌های دوجانبه، بخصوص بررسی راه‌های تحقق طرح‌های مشترک در زمینه فناوری‌های عالی، از جمله انرژی اتمی و همکاری‌های نظامی-فنی را بررسی کنند.

کشور عربی اردن که وابسته به منابع نفت و گاز کشورهای همسایه است، بیش از 20 درصد بودجه خود را صرف تامین انرژی مصرفی برق کشور می‌کند. در این رابطه ساخت نخستین نیروگاه اتمی ملی، مهمترین اولویت دولت اردن قرار دارد.

روسیه در سال 2013  مناقصه مربوط به ساخت نیروگاه اتمی در اردن را برنده شد. در حال حاضر مذاکرات دوجانبه به منظور انعقاد توافقنامه بین دولتی در این زمینه جریان دارد. هزینه ساخت نیروگاه اتمی در اردن حدود 8 میلیارد دلار تخمین زده شده است.

رئیس‌جمهوری روسیه و پادشاه اردن علاوه بر این مسائل مهم منطقه‌ای و بین المللی، از جمله بحران سوریه و حل و فصل مناقشه خاورمیانه را مورد تبادل نظر قرار خواهند داد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها