کد خبر: ۲۱۴۵۹
زمان انتشار: ۰۹:۴۲     ۰۶ مهر ۱۳۹۰
اين مطلب مدعي مي شود : " ايران اين حقيقت را كه حملات 11 سپتامبر كار اسامه بن لادن و سربازان وفادار به او بوده انكار مي كند چرا كه اين مساله بر خلاف جهاد رياكارانه اين كشور با آمريكا است .

سازمان تروريستي القاعده در مطلبي در يكي از وب سايت هاي انگليسي زبان وابسته به خود ، ايران را متهم به دشمني رياكارانه با آمريكا كرده و از اظهارات رييس جمهوري اسلامي ايران مبني بر توطئه آميز بودن حملات 11 سپتامبر به شدت انتقاد كرده است.

به گزارش 598 به نقل از عصر ايران از شبكه " اي بي سي " آمريكا ، اين گروه تروريستي در مطلبي كه سه شنبه شب در يك وب سايت انگليسي زبان وابسته به خود منتشر كرده محمود احمدي نژاد رييس جمهوري اسلامي را به دليل اظهارات اخيرش درباره اينكه آمريكا خود مسئول انجام حملات 11 سپتامبر براي كسب بهانه براي لشگر كسي به خاورميانه بوده را محكوم كرده است.

در اين مطلب آمده :‌ "‌ محمود احمدي نژاد همواره تكرار مي كند كه باور ندارد حملات 11 سپتامبر كار القاعده بوده باشد بلكه اين حملات كار خود آمريكا بوده است . حالا ما يك سوال از حكومت ايران داريم : چرا دولت ايران بر يك چنين فرضيه توطئه اي كه بر خلاف شواهد و دلايل غير قابل انكار ( در انجام حملات 11 سپتامبر به وسيله القاعده) استوار است تكيه مي كند ؟

در اين مطلب با اشاره به اينكه ايران نخستين كشوري بوده كه اصطلاح " شيطان بزرگ " را براي آمريكا به كار برده از اينكه حكومت ايران القاعده را رقيبي براي دشمني خود با آمريكا مي داند ، به شدت انتقاد شده و دشمني ايران با آمريكا " رياكارانه " تلقي گرديده است.

اين مطلب مدعي مي شود : " ايران اين حقيقت را كه حملات 11 سپتامبر كار اسامه بن لادن و سربازان وفادار به او بوده انكار مي كند چرا كه اين مساله بر خلاف جهاد رياكارانه اين كشور با آمريكا است .

اين مطلب در ادامه ادعاهاي خود مي نويسد :‌" از نظر ايران القاعده رقيبي براي اين كشور در نفوذ و رخنه در اذهان و قلوب مسلمانان جهان است چرا كه كاري كه آنها از انجام آن عاجز بوده اند را به انجام رسانده ، بنابراين تنها راه باقي مانده براي حكومت ايران چه مي تواند باشد جز انكار انتساب حملات 11 سپتامبر به القاعده براي كاستن از اعتبار اين گروه و گستراندن تئوري توطئه بدون پشتوانه منطقي درباره حملات 11 سپتامبر ؟ "

گفتني است كه ارايه فرضيه هاي مختلف درباره اهداف و انگيزه هاي پيچيده و مشكوك از حملات 11 سپتامبر و نحوه انجام اين حمله تروريستي دهشتناك ، نه تنها از سوي ايران بلكه براي نخستين بار در مطبوعات و رسانه هاي غربي و از جانب بسياري از شخصيت ها و ناظران غربي ارايه شده است .
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها