کد خبر: ۲۱۴۵۱
زمان انتشار: ۰۹:۳۱     ۰۶ مهر ۱۳۹۰
انتظار مي‌رود بيش از 30 قطعه فلز و فيبر كربن، دماي بالاي ورود مجدد به جو زمين را تحمل كرده و با زمين برخورد كنند. در ميان اين قطعات تعدادي آينه بزرگ نيز وجود خواهد داشت كه براي حفاظت از مجموعه پرتو ايكس تلسكوپ به صورت مقاوم در برابر گرما طراحي شده بودند.

در آستانه سقوط ماهواره تحقيقاتي جو فوقاني ناسا در اقيانوس آرام، يكي از گزارشگران روزنامه تلگراف در مورد ماهواره دومي كه در حال ورود به جو زمين در ماه آينده است، هشدار داد.

به گزارش 598 به نقل از ايسنا ماهواره روسات، يك تلسكوپ فضايي 2.4 تني است كه توسط مركز هوافضاي آلمان ساخته شده و پس از نقص در سيستم هدايت در سال 1999 غير فعال شد.

به گفته اندي بلوكسهام، گزارشگر روزنامه تلگراف،‌ مقامات ابتدا براين باور بودند كه اين ماهواره احتمالا به طور كامل در جو زمين خواهد سوخت، اما اكنون معتقدند كه قطعات اين ماهواره با وزن نزديك به 360 كيلوگرم ممكن است تا اواخر ماه اكتبر روي سطح زمين فرود بيايند.

بلوكسهام افزود: انتظار مي‌رود بيش از 30 قطعه فلز و فيبر كربن، دماي بالاي ورود مجدد به جو زمين را تحمل كرده و با زمين برخورد كنند. در ميان اين قطعات تعدادي آينه بزرگ نيز وجود خواهد داشت كه براي حفاظت از مجموعه پرتو ايكس تلسكوپ به صورت مقاوم در برابر گرما طراحي شده بودند.

به گفته كارشناسان، روسات از سيستم رانش براي حركت دادن آن در يك مسير كنترل شده ورود مجدد به جو برخوردار نبوده و زمان و مكان ورود آن به دليل نوسانات حاصل از توفان خورشيدي قابل پيش‌بيني نيست.

روسات، دومين ماهواره‌اي است كه در طول يك ماه با زمين برخورد مي‌كند.

اوايل هفته جاري، ماهواره تحقيقاتي جو فوقاني ناسا وارد جو زمين شده و در جايي در اقيانوس آرام سقوط كرد.

بيشتر اين ماهواره در جو سوخت و حدود 26 قطعه آن در بخش‌هاي مختلف و ناشناخته فرود آمد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها