کد خبر: ۲۱۴۴۳۶
زمان انتشار: ۲۰:۴۹     ۱۸ فروردين ۱۳۹۳
رئيس فدراسيون فوتبال گفت:مديريت‌هاي گذشته صدماتي را به پرسپوليس وارد کرده است.
علي کفاشيان پس از نشست امروز وزارت ورزش که به منظور هماهنگي جام ملت‌هاي آسيا برگزار شد، در خصوص بحث دو ميلياردي پرسپوليس گفت: با وزارت ورزش صحبت کرديم و در اين خصوص دو بحث وجود دارد. اول اينکه بر اساس يک فهرست اين پول تزريق شود اما اگر قرار است براي پرسپوليس پولي پرداخت شود، بدهي اين تيم 60ميليارد تومان تخمين زده شده است. بنابراين همه بدهکاران مدعي هستند و نياز است آنها هم پول بگيرند.

به نقل از فارس، وي ادامه داد: پرسپوليس يک باشگاه قديمي و بزرگ است و ما به اين باشگاه فکر مي‌کنيم و اين باشگاه نياز به مسکن ندارد. بنابراين اين دو ميليارد بايد به کل بدهي اين تيم تقسيم شود. علاوه بر قراردادها ساير بدهي‌ها از جمله بدهي‌هاي مالياتي هم بايد تسويه شود. اين باشگاه عضو بزرگ فوتبال ماست و اگر به شيوه گذشته پيش برود نه به نفع فوتبال است و نه به نفع پرسپوليس.

کفاشيان گفت: بنابراين اين دو ميليارد آغازي خواهد بود براي سيستم جديد تسويه باشگاهي و در فصل آينده بخشي از پول‌هايي که به اين تيم پرداخت مي‌شود براي بدهي‌هاي گذشته و بخشي ديگر براي امور جاري لحاظ خواهد شد.

رئيس فدراسيون فوتبال تأکيد کرد: مديريت‌هاي گذشته هم صدماتي به پرسپوليس زده‌اند اگر بخواهيم با ساير باشگاه‌ها مقايسه کنيم در اين تيم با بازيکناني قرارداد بسته شده است که بازدهي لازم را نداشته‌اند و ديگر مشخص نيست چه کسي مي‌خواهد جوابگو باشد چون مديران رفته‌اند به همين دليل ديگر نمي‌توان کج‌دار و مريض پيش رفت و بايد کار کارشناسي صورت بگيرد.

وي افزود: از سال آينده درآمدهايي که از سازمان ليگ و وزارت قرار است به اين تيم تزريق شود طبق شيوه جديد پرداخت شده و ديگر مثل گذشته نخواهد بود.

کفاشيان در مورد اينکه بازيکنان پرسپوليس وي را مقصر تساوي مقابل راه‌اهن عنوان کرده‌اند، گفت: اتفاقاً من گفتم که دو سه دقيقه آخر را هم مواظب باشند تا گل نخورند که اينطور نشد.

وي تأکيد کرد: به هيچ عنوان اين دو ميليارد را نمي‌دهيم و براي پرداخت آن بايد يک آمار دقيق داشته باشيم. من دوست دارم پرسپوليس به صحنه فوتبال برگردد بنابراين بايد همه دست به دست هم دهيم و مشکلات را برطرف کنيم تا اين تيم بزرگ بتواند روي پاي خود بايستد.

وي در مورد تمديد قرارداد کي‌روش گفت: به او گفتيم اگر جام جهاني تمام شود بايد بلافاصله سرمربي را انتخاب کنيم و ما پيشنهاد کرديم تا در تيم ملي بماند و او هم قبول کرده است اما در خصوص مبلغ قراردادش صحبت‌هايي انجام داد که متوجه شديم افزايش قرارداد 70 تا 80 درصدي را در پيش داريم و به خاطر همين ديگر وارد چانه‌زني نشدم چون با توجه به هزينه‌هاي فدراسيون اين پيشنهادي که به ما شد زياد بوده و قطعاً منابع تأمين مالي آن را نداريم.

رئيس فدراسيون فوتبال گفت: بنابراين اگر دولت اين بودجه را تأمين کند قراردادهاي کي‌روش را تمديد مي‌کنيم. قرارداد او يک ميليون و 500هزار دلار بود که از ابتدا اين پول را از ما به عنوان يورو مي‌خواست. اين مبلغ در حال حاضر به 2ميليون يورو رسيده است. يعني 2ميليون و 800هزار دلار که شايد کمتر هم بشود. حدود يک ميليون و 400 تا 500 هزار دلار هم پول دستيارانش مي‌شود و با پاداش‌ها بايد 5ميليون دلار يعني در سال 15 ميليارد تومان براي قرارداد او کنار بگذاريم که اين با وجود 17-18 تيم ملي مختلفي که در فدراسيون وجود دارد ديگر در توانمان نيست و من هم نمي‌توانم خودم را اذيت کنم.

وي يادآور شد: آن زمان که کي‌روش آمد دلار 1000تومان بود و وزارت هم قول داد که اين پول را پرداخت کند اما نه وزارت پول داد و نه دلار به آن قيمت باقي‌ماند و ما براي تأمين اين قرارداد خيلي اذيت شديم به خاطر همين ديگر نمي‌توانيم قول دروغ بدهيم و بايد در حد توان حرکت کنيم که اگر اينطور نشود بايد به دنبال يک مربي سطح پائين‌تر باشيم. البته شايد هم کي‌روش بماند. ما حاضريم قراردادش را تأمين کنيد اما نداريم که اين کار را انجام دهيم.

کفاشيان در مورد اينکه آيا با دولت در اين خصوص رايزني کرده است،‌ به شوخي گفت: دولت چيست؟ ما در رسانه‌ها مشکلات را گفته‌ايم.

وي در ادامه اين گفت‌وگو در خصوص احتمال ميزباني ايران براي جام ملت‌هاي آسيا گفت: شايد از لحاظ سخت‌افزاري عقب باشيم اما اين توانمندي را داريم ضمن اينکه اکثر اعضاي کنفدراسيون فوتبال آسيا نظر مثبتي دارند و اگر لابي‌ها خوب پيش برود و اتفاقي نيفتد براي اين ميزباني شانس داريم.

وي افزود: هر زمان مجبور شده‌ايم، اقدامات خوبي را انجام داده‌ايم اما اگر هم مقايسه کنيم با ساير نامزدهاي ميزباني از لحاظ امکانات تنها 70درصد پيشرفت داشته‌ايم. با اين حال اگر ميزباني جام ملت‌هاي 2019 به ما برسد همه دست به دست هم خواهيم داد و در مجموع اين به نفع فوتبال کشور خواهد بود. ايران توانايي کارهاي بزرگ را دارد و اگر امکانات را فراهم کنيم به گرفتن ميزباني جام ملت‌ها خوشبين هستم.

کفاشيان در مورد بحث خداحافظي مجتبي جباري از تيم ملي گفت: براي هر بازيکن تيم ملي اگر فراخوان داده شده و او به اين تيم نيايد چون آنها سرباز مملکت هستند و به اين فراخوان پاسخ منفي دهند، سرباز فراري محسوب شده و ديگر هيچ امکاناتي در اختيار آنها قرار نمي‌گيرد.

وي در مورد اينکه جباري از تيم ملي خداحافظي کرده است افزود: خداحافظي نداريم مگر اينکه اين خداحافظي از فوتبال باشد در مبحث ملي يک ملي‌پوش مثل يک سرباز است و وقتي فراخواني داده شد و آنها نيايند مثل سرباز فراري تلقي مي‌شوند و در اين صورت بهتر است ديگر از فوتبال نفعي هم به آنها نرسد.

رئيس فدراسيون فوتبال در پايان گفت: البته شرايط جباري با رحمتي و عقيلي متفاوت بود چون آنها عليه تيم ملي مصاحبه کرده بودند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها