کد خبر: ۲۱۴۱۴۸
زمان انتشار: ۱۹:۱۵     ۱۷ فروردين ۱۳۹۳
مدير عامل باشگاه پيکان گفت: چطور امتيازهاي کسر شده تيم‌هاي استقلال و پرسپوليس بازگردانده نشد، اما حالا شنيده مي‌شود تيمي در دسته اول قرار است مورد لطف ويژه و خاص قرار بگيرد؟
علي‌ اصغر ملکيان مدير عامل باشگاه پيکان با اشاره به فرا رسيدن هفته پاياني مسابقات ليگ دست اول در گفت و گو با فارس گفت:با توجه به رسيدن به هفته پاياني مسابقات ليگ دست اول، جا دارد از کليه برگزار کنندگان مسابقات در فدراسيون و سازمان ليگ تشکر و قدرداني کنم. ضمن اين که همه باشگاها از جمله باشگاه پيکان خود را موظف به انجام بازي جوانمردانه و فوتبال شرافت مندانه و به دور از هر گونه شائبه مي دانيم.

وي افزود: نبايد خداي نکرده هيچ تيمي تحت تاثير فشارهاي بيروني و غير فوتبالي قرار گيرد و به صرف اين که برد يا بخت برايش تفاوتي‌ ندارد، سهل انگاري کرده و در صعود يا سقوط تيمي اثر سو بگذارد. تقاضاي من از همه تيم‌‌ها و مديران محترمشان اين است که دربازي هفته آخر نيز مثل ‌ديدار هفته اول ظاهر شده و از هيچ تلاش و کوششي فرو گذار نباشند. خواهش من اين است که ضمن رعايت اصول حرفه ايي و جوانمردانه، به اصول خود پايبند باشند. اطمينان دارم هيچ باشگاهي ايمان و شرافت خود را زير پا نمي گذارد و از باشگاه فرهنگي و ورزشي آلومينيوم هرمزگان نيز تقاضاي ارايه يک بازي جوانمردانه و‌ تماشاگر پسند را مقابل نفت مسجد سليمان دارم. همين طور از مسئولان محترم فدراسيون فوتبال، سازمان ليگ، کميته‌هاي داوران، اخلاق و انضباطي انتظار مي رود نهايت جديت و نظارت را به کار گيرند تا خداي نکرده در هيچ يک از مسابقات مسائلي‌ مثل تباني و کم کاري مطرح نشود و شاهد داوري‌هاي عادلانه و جوان مردانه باشيم.

مديرعامل باشگاه پيکان در ادامه به موضوع کسر امتياز از باشگاه نفت مسجد سليمان پرداخت و گفت: زماني‌ که بر اساس تصميم کميته انضباطي يک امتياز از هر تيمي کم مي شود، به هيچ وجه پذيرفته، درست و منصفانه نيست که به خاطر فشار‌هاي بيروني و غير فوتبالي اين تصميم برگرداند شده و در آن تجديد نظر شود. پيش از اين هم شاهد بوديم که کميته انضباطي از تيم‌هايي بزرگ با طرفداران ميليوني مثل استقلال و پرسپوليس امتياز کسر کرد اما اين کسر امتياز بازنگشت. حالا هم شنيده مي‌شود که برخي‌ افراد غير‌ فوتبالي و سياسي که گويا نزديک به تيم مسجد سليمان نيز هستند، به دنبال ايجاد فشار روي فدراسيون و کميته انضباطي بوده تا اين يک امتياز از طريق غير فوتبالي برگردانده شود. چطور امتياز استقلال و پرسپوليس به عنوان دو تيم‌ بزرگ و با افتخار برگردانده نمي‌شود، اما در مورد تيمي ديگر، مي‌خواهند استثنا قائل شوند؟ اگر قرار باشد آرا و تصميمات کميته انضباطي با اين سرعت تغيير کرده و زير پا گذشته شود و تيمي مورد لطف ويژه قرار بگيرد، بدون شک اين ذهنيت ايجاد مي‌شود که آرا و تصميمات کميته انضباطي به راحتي‌ مي‌تواند بي‌ ارزش و بي‌ اعتبار شود، آن هم در حالي که فقط دو روز تا پايان مسابقات باقي مانده و اين مساله بسيار شائبه برانگيز است و در نوع خودش جزو عجايب فوتبال کشور ما محسوب مي شود که در فوتبال هيچ کشوري وجود نداشته و ندارد. ضمن اين که اين کسر امتياز به خاطر يکي از بازيهاي خانگي مسجد سليمان بود وگرنه در بازيهاي ديگري از جمله مسابقه با خود پيکان و ابومسلم نيز اتفاقات مشابهي افتاد که مصاحبه خداداد عزيزي نيز گواه همين مساله است.

ملکيان در پايان گفت: ما همواره دنبال رعايت فوتبال جوانمردانه بوده و مي‌خواهيم هر تيمي به چيزي که حقش است دست يابد نه بيشتر. باشگاه پيکان نيز در اين فصل به اندازه کافي‌ متحمل ضرر و زيان شده و تاوان آن را هم پس داده اما همواره خواستار اجراي عدالت، درستي‌ و جاري شدن حق بوده و هستيم. اميدواريم موضوع بازگرداندن امتياز هم در حد شنيده‌ها بوده و صحت نداشته باشد زيرا در اين صورت عدالت کميته انضباطي و فدراسيون فوتبال زير سوال خواهد رفت و فوتبال، روح اصلي خود را از دست مي دهد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها