یکی از مراجع تقلید با تاکید بر اینکه اساس تبلیغات ما قرآن و روایات است، گفت: اگر منبری حافظ قرآن باشد بسیار مفید است و از هر دری که وارد میشویم حدیث و آیه داریم و این پیامهای قرآن باید با کیفیتی عرضه شود که مردمپسند باشد و جوانان را جذب کند.
به گزارش سرویس حوزه و مراجع 598 به نقل از خبرگزاری فارس از قم، آیتالله لطفالله صافیگلپایگانی ظهر امروز در دیدار با مسئولان معاونت تبلیغ حوزه علمیه قم اظهار کرد: مسئله تبلیغ از اساس دعوت انبیا و پیغمبران خدا و فرقههای مختلف بوده است و همه بر اساس تبلیغ حضور پیدا کردهاند و قرآن مجید هم در آیات شریفهای که در آن وجود دارد نشان میدهد، وظیفه انبیا تبلیغ بوده است.
وی با بیان اینکه اثر تبلیغ اکنون در دنیا به طور کلی اهمیت دارد، تصریح کرد: در برخی دولتها در کشورهای مختلف وزارت تبلیغات فعالیت میکند و بیشترین اعتبار و بودجه مالی را برای تبلیغات تصویب میکنند و برخی هم معتقدند قوت تبلیغاتی از قوت نیروهای مسلح هم بیشتر است، به دلیل اینکه بعضی کشورها که حقوق یک ملت را میگیرند همه را مورد تاثیر تبلیغات خود قرار میدهند.
این مرجع تقلید با اشاره به اینکه تبلیغات ممکن است سوء باشد یا ممکن است خوب، موثر و الهی باشد، افزود: در این رشته هرچه ما فعالیت داشته باشیم کم است و باید بیشتر فعالیت کنیم و برکاتی که از تبلیغات بهوجود میآید باید مشوق ما باشد و نباید کوتاهی در این زمینه داشته باشیم.
صافیگلپایگانی با تاکید بر اینکه فعالیت حوزههای علمیه از ابتدا بر اساس تبلیغات بوده است و روحانیت همراه با تبلیغ بوده است، خاطرنشان کرد: مسئله تبلیغ مسئله مهمی است و اگر دین، مذهب و ولایت اهلبیت باقی مانده به این دلیل است که در سایه تبلیغ بوده است.
وی با بیان اینکه علما در قبال ابلاغ دین مسئولند، گفت: بنده بارها گفتهام اگر در یک نقطه دور افتاده در ایران یک نفر گمراه شود مسئول هستیم.
این مرجع تقلید با اشاره به اینکه ما در قبال تبلیغ و دعوت به اسلام مسئولیم، اظهار کرد: در شرایط فعلی رشتههای تبلیغات بسیار گسترده شده است و اکنون هر کسی که عقیدهای داشته باشد میتواند بگوید و بنده این عقیده را دارم که ما سرمایه تبلیغی بسیاری که در اسلام داریم هیچ ملت و فرقهای ندارد.
صافیگلپایگانی تصریح کرد: در قرآن مجید، نهجالبلاغه و در همه روایت هرچه بخواهیم مسئله تبلیغی به طور خوب در اختیار داریم و در این شرایطی که آدم میتواند صدایش را به همه برساند و با این پیشرفت وسایل ارتباطی باید در همه جا تبلیغات دینی داشته باشیم.
وی با تاکید بر اینکه وضعیت کنونی با 50 سال پیش تفاوت کرده و دنیا عوض شده است، افزود: در این شرایط وظیفه روحانیون و علما این است که راه تبلیغ کردن را یاد بگیرند و کوتاهی نکنند.
این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: وضع دنیا اکنون طوری است که هرکسی میتواند حرف خودش را بزند و تبلیغ کند و بعضی فرقهها هم به دلیل اینکه تبلیغ موثر است به صورت مخفی تبلیغ دارند.
صافیگلپایگانی با اشاره به اینکه تبلیغ باید باشد و جایی که آدم باید بگوید نگوید آنجا مسئول است، گفت: با تمام فعالیتها و کمبودهایی که داریم، باید همه جا باشیم در حالی که در بعضی نقاط نیستیم و باید نقاط ضعف را بشناسیم و باید در مطالبی که مطرح است، روی آن موضوعات فعالیت کنیم.
وی با تاکید بر اینکه اساس تبلیغات ما قرآن و روایات است، اظهار کرد: اگر منبری حافظ قرآن باشد بسیار مفید است و از هر دری که وارد میشویم حدیث و آیه داریم و این پیامهای قرآن باید با کیفیتی عرضه شود که مردم پسند باشد و به ویژه جوانان را جذب کند.
این مرجع تقلید با بیان اینکه موضوع مهمی که باید مورد توجه قرار بگیرد مسئله اولاد است، تصریح کرد: در سالهای پیش جمعیت شیعه بیش از نیمی از جمعیت منطقه بوده است اما اکنون جمعیت شیعه کمتر از نیمی از جمعیت منطقه است و اکنون میبینیم خانوادههای شیعه دو فرزند دارند در حالی که خانوادههای اهل تسنن فرزند بیشتری داشته و باید روی این مسئله کار کنیم.
وی با تاکید بر اینکه دولت باید در روی این مسائل حساس باشد، افزود: در بعضی کشورها برای اینکه جمعیت آن کشور افزایش یابد امتیازاتی میدهند.
یکی از مراجع تقلید با بیان اینکه تلویزیون اهمیت ویژهای دارند، خاطرنشان کرد: در روستاهایی که هیچکس صدایش به آنجا نمیرسد تلویزیون صدایش به آنجا میرسد.