کد خبر: ۲۱۳۵۴۳
زمان انتشار: ۲۰:۳۴     ۱۵ فروردين ۱۳۹۳
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس هفتم گفت: ۳ قوه مجریه، مقننه و قضائیه باید از زیرمجموعه خود بخواهند از دریافت یارانه بطور داوطلبانه انصراف دهند و اگر این اتفاق بیفتد، حداقل بین ۱۲ تا ۱۵ میلیون نفر از یارانه‌بگیران حذف می‌شوند.
به گزارش 598، عباسعلی نورا استاد اقتصاد دانشگاه آزاد و نماینده سابق مجلس در پاسخ به سؤال خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس مبنی بر اینکه آیا روش خود اظهاری برای جمع‌آوری اطلاعات درآمدی خانوارها در جهت حذف یارانه‌بگیران مناسب است یا خیر، گفت: نباید با ورود به زندگی مردم جامعه را ناامن کرد، این روش به مصلحت نظام نیست.

 

وی افزود: یارانه مخصوص نیازمندان و افراد کم درآمد است و نباید به ثروتمندان و متمولان جامعه تعلق گیرد.

 

این کارشناس اقتصادی تصریح کرد: توصیه من در مورد حذف یارانه بگیران این است که دولت از خودش شروع کند و از مسئولان دولتی مانند وزرا، استانداران و معاونانشان بخواهد که از دریافت یارانه انصراف دهند تا این موضوع در بین مردم هم رواج یابد.

 

استاد اقتصاد دانشگاه آزاد اظهار داشت: 70 درصد نمایندگان مجلس یارانه‌بگیر هستند و واقعا این اتفاق در شان مجلس نیست.

 

نورا اظهار داشت: 3 قوه مجریه، مقننه و قضائیه باید از زیر مجموعه خود بخواهند که نسبت به دریافت یارانه بطور داوطلبانه انصراف دهند و اگر این اتفاق بیفتد حداقل بین 12 تا 15 میلیون نفر از یارانه‌بگیران حذف می‌شوند.

 

وی افزود: واقعا ما در جامعه افرادی داریم که این مبلغ یارانه برای آنها ناچیز است ولی آن را می‌گیرند به نظرم در ابتدا باید وزرا، نمایندگان مجلس، قضات و پزشکان و همچنین مشاغل پردرآمدی مثل برخی بازاریان از دریافت یارانه انصراف دهند تا این موضوع به دیگر افراد جامعه نیز تسری یابد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۳
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۲۵ - ۱۵ فروردين ۱۳۹۳
۰
۰
کو گوش شنوا
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها