کد خبر: ۲۱۳۵۳
زمان انتشار: ۱۰:۲۹     ۰۵ مهر ۱۳۹۰
  مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) دامغان با اشاره به رشادت های طلاب این مدرسه در طول هشت سال دفاع مقدس گفت: یکی از مدارس علمیه ای که با وجود کمبود امکانات در دوران دفاع مقدس خوب درخشید، این مدرسه و به طور کلی حوزه علمیه دامغان بود. 

به گزارش سرویس حوزه و مراجع 598 حجت الاسلام و المسلمین احمد فوادیان در گفتگو با خبرنگار سرویس استان های مرکز خبر حوزه با اشاره به مطلب فوق ، تعداد طلاب این مدرسه در آن زمان را 40 نفر عنوان کرد و افزود : تمامی طلاب این مدرسه در آن ایام حماسه ساز، جهت انجام فعالیت های تبلیغی و دفاع از آرمان های اسلام و انقلاب به مناطق عملیاتی اعزام شدند.

وی گفت: از مجموع تعداد 40 طلبه اعزام شده به مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس 24 نفر از آنان به فیض عظیم شهادت نائل گردیدند.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) دامغان، همچنین در ادامه با اشاره به گزیده ای از بیانات رهبر معظم انقلاب در سفر به شهر دامغان مبنی بر این که« از نمونه های تدین و ریشه های ایمانی مردم این شهر بعد از قلع و قمع روحانیت و اهل دین در دوران رضاخان قلدر، تاسیس یکی از حوزه های فعال در منطقه شرق کشور به نام حوزه علمیه دامغان بود »، گفت : رویکرد ادامه تحصیل در مدارس شهر دامغان با مهاجرت طلاب از شهرستان های اطراف از جمله ساری ، سمنان ، اهواز ، کرمان، سیرجان و سایر بخش های مختلف به این مرکز از قدیم رایج بوده است.

وی در خصوص تعداد طلاب سه مدرسه امام صادق (ع) ، امام باقر (ع) و امام کاظم (ع) این شهر نیز گفت :تعداد طلاب شاغل به صورت تمام وقت در این سه مدرسه 230 نفر است که البته تعداد 30 نفر نیز به صورت طلبه غیر رسمی در اختیار این مدارس می باشد.

حجت الاسلام و المسلمین فوادیان ادامه داد : از مجموع این تعداد 70 نفر در سطح دیپلم و مابقی در سطح سیکل قرار دارند ، ضمن آن که هشتاد نفر از این طلاب در سطح شهر مشغول فعالیت تبلیغی هستند و تعداد 10 نفر نیز در سال تحصیلی گذشته به قم برای ادامه تحصیل اعزام شدند.

وی اضافه کرد : از مجموع این دویست و سی نفر، تعداد 100 نفر بومی و اهل شهر دامغان هستند و 130 نفر دیگر غیر بومی و از شهر های مجاور می باشند.

 مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) دامغان همچنین از تدریس پایه نهم و دهم از ابتدای سال تحصیلی جدید در مدارس شهر دامغان خبر داد و گفت : متأسفانه به دلیل معضل کمبود فضا و امکانات آموزشی و رفاهی قادر به پذیرش متقاضیان بیشتر نیستیم.

 وی با اشاره به مشکل خوابگاه طلاب مدارس دامغان ابراز داشت:در همین خصوص برای حل مشکل طلاب ، خانه ای در مجاورت این مدارس با عنوان خوابگاه امام جواد(ع) خریداری شده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها