کد خبر: ۲۱۳۱۹۸
زمان انتشار: ۱۳:۲۹     ۰۹ فروردين ۱۳۹۳

بحث بازگشت فرهاد مجیدی به استقلال و خداحافظی غیرمنتظره‌اش از جمع آبی‌پوشان در برابر مس کرمان، پس از ماه‌ها همچنان نقل اهالی مطبوعات است. در روزهایی که تیم قلعه‌نوعی از فقر گلزنی و افت شدید رنج می‌برد، کیهان‌ورزشی نگاهی به مسائل و حواشی فراوان پیرامون این ستاره بازنشسته فوتبال ایران انداخته است که در  بانک ورزش ملاحظه می‌کنید:


پروسه بازگشت فرهاد مجیدی به استقلال تهران از اواسط نیم‌فصل نخست لیگ دوازدهم کلید خورد و در روزهایی که نام فرهاد مجیدی به "نماد اعتراض" تماشاگران آبی مبدل شده بود هر زمانی که استقلال نتیجه نمی‌گرفت، نام کاپیتان محبوب در ورزشگاه شنیده می‌شد. در ابتدا امیر قلعه‌نوعی نسبت به شنیده شدن نام مجیدی در ورزشگاه‌ها واکنش منفی نشان می‌داد اما سرمربی استقلال نیز از مواضع گذشته خود کوتاه می‌آمد تا جایی که در نوزدهم آذرماه در گفت‌وگویی با رادیو ورزش برای نخستین‌بار نسبت به بازگشت فرهاد مجیدی به استقلال چراغ سبز نشان داد و گفت: "باید به رای و نظر مردم احترام بگذاریم. دموکراسی نیز به همین معناست. اگر مجیدی راغب باشد که مردم را خوشحال کند، ابراز تمایل خود را در مورد حضور در استقلال عنوان کند. لیست ما جا دارد و به خاطر مردم و زحمات خود او، مجیدی می‌تواند در استقلال بازی کند این گونه نیست که اگر قلعه‌نوعی کسی را دوست نداشت سرمایه‌سوزی کنیم. خودم پیشنهاد دادم مجیدی بیاید." پس از این اظهارنظر قلعه‌نوعی بود که مقدمات بازگشت فرهاد مجیدی به استقلال فراهم شد و وی به جمع بازیکنان استقلال پیوست. او در نخستین بازی‌اش در یکی از روزهای سرد ورزشگاه آزادی به میدان رفت و بازوبند کاپیتانی آبی‌پوشان را نیز بر بازو بست.


رابطه سینوسی!
پس از این بازگشت رابطه "سینوسی" امیر قلعه‌نوعی و فرهاد مجیدی ادامه یافت، در برخی اوقات آنها بسیار به یکدیگر نزدیک می‌شدند و در بعضی زمان‌ها کاملا از یکدیگر فاصله می‌گرفتند. اوج اختلافات این دو در لیگ دوازدهم به بازی‌های استقلال در لیگ قهرمانان آسیا بازمی‌گشت که فرهاد مجیدی حاضر نشد به دلیل آنچه که خودش مصدومیت عنوان می‌کرد، در بازی رفت استقلال و الهلال در عربستان، تیم را همراهی کند. برای بازی برگشت، مجیدی آمادگی بازگشت به میادین را پیدا کرد اما این‌بار امیر قلعه‌نوعی حاضر نشد نام وی را در لیست بازیکنان استقلال قرار دهد. استقلال آن بازی را با نتیجه یک بر صفر باخت و دوباره نام فرهاد مجیدی در ورزشگاه شنیده شد. امیر قلعه‌نوعی این‌بار نسبت به تشویق شدن مجیدی واکنش تندتری نشان داد و گفت: "مگر مجیدی چقدر کمک کرده که اینقدر نام او را فریاد می‌زنند؟! او به استقلال آمده و دوست دارد تیمش قهرمان شود ولی برخی مجیدی را وسیله قرار دادند تا به استقلال ضربه بزنند، متاسفانه عده‌ای خیلی چیزها را نمی‌دانند، نمی‌دانند استقلال با چه مشکلاتی روبرو بوده، جباری با 10 عمل جراحی همه وجودش را گذاشته تا استقلال موفق شود و حتی حاشیه‌ای هم نداشته است. فرزاد حاتمی تازه دو روز پیش 50 میلیون پول گرفته و آیا تماشاگران ما این مسائل را می‌دانند؟ بازیکنان ما دلخور هستند و می‌گویند ما زحمت می‌کشیم و شخص دیگری تشویق می‌شود." پس از این صحبت‌های قلعه‌نوعی، مجیدی واکنشی از خود نشان نداد و به مرور زمان روابط تخریب شده‌اش با سرمربی استقلال را التیام بخشید تا جایی که در یکی از بازی‌های استقلال موفق به گلزنی شد و برای نشان دادن شادی پس از گلش، امیر قلعه‌نوعی را در آغوش کشید. روزهای خوب مجیدی و قلعه‌نوعی ادامه یافت تا این دو جام قهرمانی لیگ را در قامت سرمربی و کاپیتان بالای سر ببرند.


نقشه‌هایی که با "فرهاد" به سرانجام می‌رسید
برای لیگ سیزدهم، امیر قلعه‌نوعی حساب ویژه‌ای روی فرهاد مجیدی باز کرده بود، خصوصا اینکه مجتبی جباری از استقلال جدا شده بود و سرمربی آبی‌پوشان نقشه‌های تازه‌ای را در سر می‌پروراند. ژنرال آبی‌ها علاقه‌مند بود از مجیدی در نقش "پلی میکر" استفاده کند تا شاید جای خالی مجتبی پر شود اما این چنین نشد. فرهاد در نقش هافبک برای استقلال مفید واقع نشد تا دوباره به خط آتش آبی‌پوشان بازگردد. او علی‌رغم آنکه چند بازی استقلال را به دلیل مصدومیت از دست داد اما در مجموع بهترین عملکرد را در میان مهاجمان تیم داشت و در اواسط نیم‌فصل نخست لیگ سیزدهم اتفاقاتی رخ داد که برای استقلال غیرمنتظره بود. این تیم علی‌رغم تمام شایستگی‌هایی که داشت، به فینال لیگ قهرمانان آسیا نرسید تا رویای قلعه‌نوعی برای فتح "جام بزرگ" تعبیر نشود. ناکامی استقلال در آسیا، جرقه خداحافظی از فوتبال را به ذهن فرهاد مجیدی انداخت، "خداحافظی‌"ای که به تعبیر خودش رفتن در روزهای اوج بود.


تصمیم ناگهانی
چند روز پیش از بازی استقلال و مس کرمان در ورزشگاه آزادی، فرهاد مجیدی ماجرای آویزان کردن کفش‌هایش را با سرمربی استقلال در میان گذاشت. قلعه‌نوعی در آن جلسه کوتاه سعی کرد با دادن امتیازاتی کاپیتان تیمش را از تصمیمش منصرف کند اما تلاش‌هایش بی‌فایده بود. مجیدی حضور در کلاس‌های مربیگری لندن را بهانه و تاکید کرد که در بازی استقلال و مس از فوتبال خداحافظی می‌کند. فرهاد تصمیم غیرمنتظره‌اش را در دقیقه 90 بازی استقلال و مس عملی کرد. او 2 دقیقه پیش از به صدا درآمدن سوت پایان بازی، درخواست تعویضش را به قلعه‌نوعی داد. نیکبخت به جای فرهاد وارد میدان شد و کاپیتان به جای آنکه مسیر نیمکت را در پیش بگیرد، ابتدا امیر قلعه‌نوعی را در آغوش کشید و سپس با بوسیدن چهارگوشه زمین به فوتبال حرفه‌ای خود پایان داد. البته استقلالی‌ها در پایان بازی برای مجیدی سنگ تمام گذاشتند و بازیکنان به همراه او به زمین مسابقه برگشتند تا مراسم خداحافظی فرهاد از فوتبال باشکوه‌تر برگزار شود. در خلال برگزاری این مراسم بود که شایعه‌ای عجیب دهان به دهان میان خبرنگاران می‌چرخید، شایعه‌ای با این مضمون که "دوپینگ مجیدی مثبت اعلام شده و به همین دلیل او از فوتبال خداحافظی کرده است." حتی در خلال برگزاری مراسم خداحافظی، یکی از خبرنگاران این موضوع را با امیر قلعه‌نوعی در میان گذاشت اما واکنش سرمربی استقلال به حدی تند بود که خبرنگار کم‌سن و سال ترجیح داد به جای آنکه پاسخ پرسشش را بگیرد، خود را در میان جمعیت حاضر در وسط زمین پنهان کند.


سکوتی که ...
کاپیتان محبوب پس از جدایی‌اش حتی حاضر به انجام یک مصاحبه هم نشد اما چیزی که از نظرها پنهان نماند، این بود که فرهاد مجیدی به جای آنکه به سرعت از کلاس‌های پیشرفته مربیگری سر درآورد، در لواسان، شمال و دوبی کنار خانواده‌اش بود و تصاویر روزهای شاد با کودکانش را در اینستاگرام خود آپلود می‌کرد تا دوستدارانش در جریان احوالات شماره هفت قرار گیرند!

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها