کد خبر: ۲۱۳۰۲
زمان انتشار: ۰۰:۰۲     ۰۵ مهر ۱۳۹۰

به گزارش 598 به نقل از بولتن، خانم کرچنر رئیس جمهور آرژانتین در سخنرانی که دو روز قبل در صحن مجمع عمومی سازمان ملل متحد در جمع هیئت های سیاسی کشورهای مختلف ایراد کرد ضمن بیان دوباره مواضع غلط کشورش در خصوص پرونده جعلی آمیا گفت : از ایران میخواهیم که ایرانیانی که مقامات قضایی آرژآنتین آنها را در انفجارهای سفارت اسرائیل و یک مرکز یهودیان در بوینس آیرس بترتیب در سال های 1992 و 1994 مقصر می داند را تحویل این کشور بدهند .

وی اظهار داشت : با اینکه این نشانه ای از تغییر رویکرد از طرف دولت ایران است، بخودی خود خواسته ما را آنچنان که من به روشنی گفته ام و آن اجرای عدالت است، برآورده نمی کند.

رئیس جمهور آرژانتین در نطق 15 دقیقه ای خود بیش از 5 دقیقه را به سیاه نمایی علیه ایران و تکرار ادعاهای بی اساس خود در خصوص پرونده انفجار مرکز یهودیان آرژانتین اختصاص داد و در حالی که سخنانش با استقبال هیئت آمریکا و رژیم صهیونیستی مواجه شده بود وی از پلیس اینتر پل خواست که کوتاهی خود در قبال این دستگیری را جبران کند .

لذا با توجه به این اظهاران رییس جمهور آرژانتین باید گفت که تا کی باید نشست و نظاره گر این اتهامات ساختگی و عاری از حقیقت نسبت به مقامات علی رتبه کشورمان و همچنین منافع ملی مان بود؟

سال هاست مسئولین ارشد وزارت امور خارجه کشورمان در برابر این موضع تهاجمی دولت آرژانتین که به پشتوانه رژیم صهیونیستی انجام می شود یا سکوت اختیار کرده است یا موضع محکم و از سر اقتداری نگرفته است و همین امر دولت آرژانتین را به جایی رسانده است که ضعف امنیتی خود را هرطور شده به ایران نسبت دهد .

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها