کد خبر: ۲۱۲۹۷
زمان انتشار: ۱۸:۵۶     ۰۴ مهر ۱۳۹۰
ماجرای اقتدار جمهوری اسلامی ایران در دستگیری هشت ملوان و هفت تفنگدار دريايی انگلیسی و آزادی آنان پس از 12 روز با رافت اسلامی، نشانگر اقتدار و  رافت و عطوفت الهی نظام مقدس جمهوری اسلامی بود امّا به اعتقاد برخی کارشناسان این رافت اسلامی باید در قبال کشورهایی که خوی استکباری و متکبرانه دارند، با تسامح صورت نمی پذیرفت.

به گزارش 598 به نقل از بی باک، رئیس جمهور ایران در آن ایام اعلام کرد: جمهوری اسلامی ایران، آزادی 15 نظامی انگلیسی را به ملت انگلیس هدیه می‌کند.



دکتر محمود احمدی نژاد در جریان کنفرانس خبری خود باخبرنگاران و با اشاره به ایام میلاد باسعادت حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی (ص) و سالروز عروج  حضرت عیسی (ع) گفت: اعلام می کنم ملت کریم ایران و نظام جمهوری اسلامی ایران در عین اقتدار برای محاکمه نظامیان انگلیسی این 15 نفر را مورد عفو قرار می دهد.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران آزادی این افراد را به مردم انگلیس هدیه می دهد ، افزود: از دولت آقای بلر می خواهم  نظامیان خود را به علت پذیرش حقایق موجود مجازات نکند.

احمدی نژاد همچنین از تونی بلر خواست به جای تشدید منازعات بین المللی و اشغال سرزمین دیگران به صلح و عدالت و راستگویی و اخوت بیاندیشد و به مردم کشورش کمک کند.



هنوز چند صباحی از آزادی ملوانان انگلیسی نگذشته بود که یک سخنگوی وزارت خارجه بریتانیا گفت که در جریان بازداشت ملوانان بریتانیایی و سپس آزاد کردن آنها توسط ایران که در سال 2007 رخ داد، هیچ عذرخواهی از سوی دولت بریتانیا صورت نگرفت.

«فی ترنی»، نظامی زن بازداشت شده انگلیسی نیز در اولین مصاحبه پس از آزادی لجن پراکنی های زیادی را علیه ایران مطرح کرد و مدعی شد که از مرگ و تجاوز در زمان بازداشت خود هراسان بوده است.

به گزارش رویترز تنها نظامی زن انگلیسی بازداشت شده مدعی شد که ایرانیان به او گفته بودند که اگر آنچه را که می‌خواهند نگوید به هفت سال حبس در ایران به جرم جاسوسی محکوم خواهد شد.

«ترنی» همچنین افزوده: «یک روز صبح صدای چوب و اره و میخ را نزدیک سلولم شنیدم و صدای زنی که داشت مرا با متر اندازه می‌گرفت! متقاعد شدم که آنها در حال ساخت تابوتم هستند».

او با ادعای اینکه که پنج روز در انفرادی زندانی بوده، می‌گوید: یک مقام ایرانی از من می‌پرسید که نظرم در مورد مرگ در راه وطن چیست؟
 ترنی در بخش دیگری از سخنان خود مدعی می‌شود: «وقتی مرا بازداشت کردند از احتمال اینکه مورد تجاوز قرار بگیرم هراسان بودم».

نظامی زن انگلیسی پس از آزادی، وقاحت و ماهیت انگلیسی خود را با توهین به روسری اهدایی ایران به نمایش گذاشت.

بار دیگر گذر چند نیروی خادم استکبار به مرزهای ایران افتاد و باز این جمهوری اسلامی بود که ابتکار عمل را در دست گرفت و دیگر کشور استکباری یعنی آمریکا را به کرنش وا داشت.

همچون موارد قبلی این اجیر شده های قدرتهای استکباری نیز از رافت اسلامی بی بهره نشدند و نهایتا به کشور خود بازگشتند.

امّا از آنجا که خوی استکبار پاس کردن از راه دور است، آنها نیز ساعاتی پس از ورود به نیویورک لجن پراکنی های خود را آغاز کردند و بار دیگر نمایش ترحم بر پلنگ تیز دندان را به نمایش گذاشتند.

به گزارش بی باک، بی بی سی نوشت: جاشوا فتال و شین باوئر، دو آمریکایی محکوم شده به ورود غیرقانونی و جاسوسی در ایران که روز چهارشنبه در ازای پرداخت وثیقه یک میلیون دلاری آزاد شدند، نسبت به آنچه در زندان ایران بر آنها گذشته "ابراز خشم" کردند.



این دو آمریکایی که پس از بیش از دو سال، روز یکشنبه ۲۵ سپتامبر (سوم مهر) ساعاتی پس از ورود به نیویورک در یک کنفرانس مطبوعاتی شرکت کردند، مدعی شدندکه فریادهای زندانیانی را شنیده اند که مورد "ضرب و شتم" قرار می گرفتند.

آنها در بخش مقدماتی کنفرانس مطبوعاتی خود ادعا کردند: "حالا که آزاد شده ایم، شاید برخی بپرسند که آیا دولت ایران را برای آنچه با ما کرده می توانیم ببخشیم؟ جواب ما این است که‌چطور می توانیم دولتی را ببخشیم که به زندانی کردن تعداد زیادی از افراد بی گناه و زندانیان عقیدتی اقدام می کند؟ این مردم ایران هستند که متحمل فشارهای سنگین می شوند و دولتی بی رحم که احترامی برای حقوق بشر قائل نیست را بالای سر خود دارند."

این دو آمریکایی در باره حقوق فردی‌شان به عنوان یک زندانی مدعی شدند: "در تمام مدتی که در بازداشت بودیم تنها موفق شدیم ۱۵ دقیقه از طریق تلفن با خانواده هایمان صحبت کنیم و یک ملاقات کوتاه با مادرانمان داشتیم. برای اینکه بتوانیم نامه هایی که از طرف عزیزانمان ارسال می شد را دریافت کنیم، ناچار بودیم که اعتصاب غذا کنیم. خیلی از اوقات، فریاد زندانیان دیگر را می شنیدیم که مورد ضرب و شتم قرار می گرفتند اما ما واقعا کاری برای کمک کردن به آنها نمی توانستیم انجام بدهیم".



اینکه بزدلان خادم استکبار از راه دور پاس بکنند، چیز تازه ای نیست و امّا سرزمین ایران آنقدر وسوسه انگیز است که باز هم گذر عده ای اجیر شده به مرزهای آن بفیتد. اگر ملوانان انگلیسی پس از 12 روز آزاد شدند و نمکدان شکستند به قطع چوب این بی مهری و پاس کردن ها را جاسوسان آمریکایی خوردند و دروان اسارات آنها بسیار طولانی تر از زندانیان انگلیسی در بند ایران بود و این داستان به لطف خدا همچنان ادامه دارد ...

گفتنی است دو تن از این جاسوسان قبل از رفتن به آمریکا در کشور عمان مراسم نامزدی خود را جشن گرفتند

مراسم نامزدی "سارا شورد" با "شين باوئر" جاسوسان آزادشده آمریکایی با ساقدوشي "جاش فتال" جاسوس سوم، در هتل "قصر البستان" پايتخت عمان بطور خصوصی و تنها با حضور اعضای خانواده دو آمریکایی و سفیر آمریکا در مسقط برگزار شد.




































 
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱۰
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
جریان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۴۹ - ۰۴ مهر ۱۳۹۰
۴
۰
سلام
1 دستور نظامی زمان جنگ میگفت در شب اسیر نگیرید .
1 اصل تکاوری هم میگه :
FRIST KILL AND SECOND THE QUSSHEN .
اول بکش بعد سوال کن.
-----------
همونجا متعدی را نفله کنن انقدر کش و قوس و چلوکباب ندن .
-----------
یا حق
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۳:۱۸ - ۰۵ مهر ۱۳۹۰
۱
۲
سگان پارس می کنند عاقلان فهمیده اند و میدانند ایران اسلامی هیچ وقت با اسیر بدخلقی نمی کند و این حرفهای دو جاسوس آمریکایی بعد از آزادی از ایران دروغ محض و درواقع نوعی پارس کردن و نوکری آنها به ارباب پلیدشان آمریکاست. فطرت این جاسوسان چیز دیگر میگوید امام ظاهر نوکرگونه آنها چیز دیگر.
پاسخ
بهزاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۵۷ - ۰۵ مهر ۱۳۹۰
۱
۳
زنده با ايران اسلامي سرفراز و مقتدر.
از دشمن غير از دشمني انتظار نيست و اين حركات هميشه قابل پيش بيني بوده و مسئولين ما با خدا معامله كرده اند نه با اقدام براي سوت و كف دشمن
پاسخ
ناشناس
-
۰۸:۰۳ - ۰۵ مهر ۱۳۹۰
۲
۲
ممکنه اونا حالا بیان و تو بوق و کرنا کنند اما باید دید ایران چه امتیازی گرفته.
پاسخ
لی
UNITED STATES
۱۸:۳۷ - ۰۵ مهر ۱۳۹۰
۵
۱
ها! پس خودتون هم واقف هستید که گروگان گرفته بودید و نه جاسوس...درسته؟
پاسخ
تردید ممنوع!!!
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۱۶ - ۰۵ مهر ۱۳۹۰
۳
۰
حالا این مگه لباسش چه جوری بود که تارش کردید؟!!!
پاسخ
مرتضی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۱۱ - ۰۶ مهر ۱۳۹۰
۱
۳
این حرومزاده ها رو باید میگذاشتن لب دیوار به رگبار میبستنشون
پاسخ
جابر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۱۵ - ۰۶ مهر ۱۳۹۰
۰
۳
من واقعا از ازادی انها متاسفم در حالی که با دکتر مهندس ما (نه جاسوس) در زمان ورود به کشورهای غربی چکار میکنند
پاسخ
ناشناس
UNITED STATES
۲۰:۰۵ - ۰۶ مهر ۱۳۹۰
۰
۰
با دوستانی که احساساتی شدند و می گن این افراد باید کشته می شدند: آیا کشتن اسیر با روش بزرگان صدر اسلام همخوانی داره؟ آیا با قانون جمهوری اسلامی و فقه مطابقت داره؟ آیا با قانون بین الملل مطابقت داره؟ آیا با روش رزمنده های خودمون تو جنگ مطابقت داره؟
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۴۸ - ۰۶ مهر ۱۳۹۰
۰
۰
جناب ناشناس با پرچم امریکا سزای متجاوز مرگ است من که اگر در محدوده عملم به همچو جاسوسانی به طورم بخورند میدانم چگونه برخورد کنم تا دولتیان برایشان کف نزنند .
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها