کد خبر: ۲۱۲۹۳۳
زمان انتشار: ۱۰:۳۶     ۰۶ فروردين ۱۳۹۳
مشاور سابق رئیس جمهوری سوریه:
مشاور سابق رئیس جمهوری سوریه با اشاره به این اینکه سقوط نظام و کشور سوریه امری محال و ناممکن است، تاکید کرد که شیوخ عرب حاشیه خلیج فارس به این امر کاملا آگاه و واقف هستند.

به گزارش پایگاه 598، «جرج جبور»، نویسنده، اندیشمند، تحلیلگر و مشاور سابق رئیس جمهوری سوریه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در دمشق تاکید کرد، کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس و کشورهای غربی علیه سوریه متحد و هم پیمان شده و نمود جدید این اتحاد و همبستگی را در نشست اخیر اتحادیه عرب می‌توان مشاهده کرد که تلاش داشتند، طی آن کرسی سوریه را به ائتلاف معارضان سوری تسلیم کنند.

جبور در ادامه افزود: موضع گیری‌های صورت گرفته در نشست اخیر اتحادیه عرب چندان برای ما حائز اهمیت نیست، آنچه مهم است، موضع گیری مصر در قبال سوریه است که با تسلیم کرسی سوریه در این اتحادیه به ائتلاف معارضان سوری مخالفت کرد.

این نویسنده سوری موضع قاهره در این خصوص را بیانگر تغییر موضع مصر دوره محمد مرسی و این امری مهم است که نشان می‌دهد، مصر کنونی به صورت جدی به احیای نقش مهم و حساس خود در جهان عرب می‌اندیشد.

جبور تاکید کرد:‌ نظام سوریه پیام خود را هم اکنون به تمام جهانیان رسانده، اینکه حتی اگر از اتحادیه عرب هم اخراج شود باز برقرار و پا برجاست و این عرصه میدان و نه نشست‌های اتحادیه عرب است که سرنوشت سوریه را رقم می‌زند.

وی ادامه داد: هم اکنون تمام کشورهای دشمن سوریه به خوبی می‌دانند که نظام در سوریه سرنگون نخواهد شد و اوضاع میدانی با وجود تمام حمایت‌های نظامی و مالی و انسانی از گروه‌های تروریستی مسلح همچنان به سود ارتش سوریه است.

جبور سخنان خود را با این گفته به پایان رساند که اتحادیه عرب اکنون مجبور است، اندکی تامل کند و با تحلیل اوضاع جاری در سوریه این فرصت را به خود بدهد که درباره تسلیم کرسی سوریه تصمیم گیری درست کند، اگرچه به خوبی می‌داند که سوریه پیروز است و کرسی خود را بار دیگر باز پس خواهد گرفت.

وی درباره اختلافات عربستان و قطر نیز گفت: این اختلافات سرآغاز اختلافات جدید و مشکلات حقیقی در کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس است و این موضوعی است که وزیر خارجه مصر نیز بر آن تاکید کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها