کد خبر: ۲۱۲۷۰
زمان انتشار: ۱۶:۲۴     ۰۴ مهر ۱۳۹۰
معاون متوسطه وزیر آموزش و پرورش از اعزام بیش از یک میلیون دانش‌آموز به مناطق عملیاتی در قالب اردوهای راهیان نور خبر داد.

به گزارش 598 ابراهیم سحرخیز امروز در حاشیه نواخته شدن زنگ مقاومت در همدان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به اینکه در سال 59 زنگ مدرسه را با دفاع مقدس آغاز کردیم اظهار کرد: با تحمیل جنگ هشت ساله به کشور، ایران اسلامی یکپارچه مدرسه‌ای شد که معلمان این مدرسه با خون خود درس ایثار، شهامت و ایستادگی را ارائه و پیشرفت کشور را در همه ابعاد رقم زدند.
وی افزود: امروز 36 هزار دانش‌آموز در سنگر مدرسه وجود خود را نثار آرمان‌های والا و ارزشمند اسلام کردند تا روحیه جهاد و مقاومت در همه آحاد جامعه به خصوص در نسل‌های بعدی انقلاب حفظ شود.
معاون متوسطه وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: جامعه فرهنگیان فرهیخته کشور و دانش‌آموزان رهنمودهای مقام معظم رهبری را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار دهند چرا که مقام عظمای ولایت به دلیل حضور مستمر در جبهه‌های مختلف با مؤلفه‌های پیشرفت کشور در حوزه‌های مختلف آشنا هستند و بر همین اساس هر ساله با نامگذاری‌های خاص نظیر جهاد اقتصادی و سال همت مضاعف و کار مضاعف محور فعالیت‌های کشور را مشخص می‌کنند.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر جهاد علمی باید پایه‌های تلاش علمی در مدارس بنیانگذاری شود که لازم است در این رابطه روحیه جهادی به عنوان الگوی زیستن به درستی معرفی شود.
سحرحیز در ادامه گفت: امسال با تلاش مجموعه وزارت آموزش و پرورش به منظور بالا بردن بصیرت دانش‌آموزان تدابیر لازم با همکاری سازمان بسیج دانش‌آموزی سراسر کشور فراهم شده است و بر همین اساس پیش‌بینی شده که بیش از یک میلیون دانش‌آموز از جبهه‌های جنگ در قالب راهیان نور دیدار کنند.
وی افزود: کلاس‌های آمادگی دفاعی در برنامه دانش‌آموزان به گونه‌ای ساماندهی شده است که اثر‌بخشی بیشتری داشته باشد که به منظور شناخت عرصه‌های مختلف جهاد یک ساعت به کلاس و یک ساعت به فعالیت‌های اردویی اختصاص داده شده است.
معاون متوسطه وزیر آموزش و پرورش همچنین اعلام کرد: امسال با توجه به یک نوبته شدن 85 درصد از مدارس فرصت خوبی برای تربیت عمیق دانش‌آموزان فراهم است که نوبت بعد از ظهر مدارس فرصت طلایی برای کلاس‌های فوق برنامه، کلاس‌های جبرانی و امور ورزشی محسوب می‌شود.
وی با اشاره به رویکرد اشتغال کشور گفت: هنرستان‌ها در این راستا توسعه می‌یابند و طبق برنامه پنجم در راستای آموزش مهارت برای دانش‌آموزان رشته نظری شیوه‌نامه‌ای به این منظور در حال آماده‌سازی است و در حال حاضر 50 درصد مدارس شبانه روزی کشور فعالیت‌های مهارت‌آموزی را انجام می‌دهند.
سحرخیز با اشاره به باغ موزه دفاع مقدس همدان اضافه کرد: کار بی‌نظیری است که باغ موزه دفاع مقدس به عنوان یک کار الگو در همدان معرفی شده است و باید شرایطی را به وجود آورد که دانش‌آموزان سراسر کشور از این مجموعه بازدید کنند.
وی در پایان سخنانش اگفت: طبق مذاکرات صورت گرفته فرهنگیان و دانش‌آموزان سراسر کشور به تدریج از این محل بازدید می‌کنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها