کد خبر: ۲۱۲۴۳۶
زمان انتشار: ۱۳:۴۶     ۲۷ اسفند ۱۳۹۲

ملی‌پوش سوارکاری ایران مدعی است اکثر کاندیداهای ریاست فدراسیون سوارکاری تنها به دنبال کسب مقام هستند و حاضرند برای آن دست و پا بشکنند. او همچنین لغو دوباره مجمع انتخاباتی این فدراسیون را نشان از بی‌اهمیتی این ورزش نزد مسئولان ورزش می‌داند.

علیرضا بختیاری در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره لغو دوباره مجمع انتخاباتی فدراسیون سوارکاری برای انتخاب رییس این فدراسیون اظهار کرد: این گونه تصمیم‌گیری‌ها موجب می‌شود لطمات زیادی به جامعه سوارکاری ایران بخورد مخصوصا که در حال حاضر سوارکاران باید برای بازی‌های آسیایی اینچئون آماده شوند که این نیاز به این است که فدراسیون، تحت یک مدیریت واحد قرار گیرد تا بتواند برنامه‌ریزی خوبی برای سوارکاران داشته و آن‌ها نیز در بازی‌های آسیایی عملکرد مطلوبی از خود به نمایش بگذارند.

ملی‌پوش سوارکاری ایران وضعیت سوارکاری را اسف‌بار دانست و افزود: متاسفانه هیچ برنامه‌ریزی تاکنون برای اعزام سوارکاران به بازی‌های آسیایی انجام نشده است. فدراسیون نیز به مدت سه سال است که با سرپرست اداره شده و این نشان می‌دهد که سوارکاری اهمیت زیادی در نزد مسئولان ورزشی ایران ندارد. اگر از روز اول به سوارکاران بگویند که ما قرار است هیچ گاه به این ورزش اهمیت ندهیم همه تکلیف خود را می‌دانند اما متاسفانه 30 سال است که وضعیت ما به همین گونه است و هیچ کس به داد ما نمی‌رسد. افراد بسیاری هستند که جوانی خود را پای این ورزش گذاشته‌اند اما متاسفانه بر اثر بی‌توجهی، تلاش‌های آن‌ها بی‌نتیجه مانده و اجازه پیشرفت به آنان داده نشده است. باید هرچه زودتر مجمع انتخاباتی این فدراسیون برگزار شود تا فردی در راس امور قرار گیرد که دلش به حال جامعه سوارکاری ایران بسوزد و حداقل بتواند عملکرد خوبی از خود به نمایش بگذارد.

وی داشتن برنامه‌ریزی را یکی از فاکتورهای مهم رییس آینده فدراسیون سوارکاری دانست و گفت: به نظر من اکثریت این کاندیداها به دنبال ریاست هستند و در آن حدی نیستند که بتوانند جامعه سوارکاری را از وضعیت کنونی نجات دهند چرا که اکثر این افراد با شوق و ذوق بسیاری که برای من جای تعجب دارد به دنبال دستیابی به ریاست فدراسیون با هر وسیله‌ای هستند و کسب این کرسی برای آن‌ها به قدری مهم است که حاضرند به هر نحوی دست و پا بزنند که به آن برسند. در حالی که اگر ریاست فدراسیون هم‌اینک نیز به من پیشنهاد شود می‌گویم حداقل باید یک ماه فکر کنم و به خوبی بررسی کنم که آیا می‌توانم خدمتی به جامعه سوارکاری داشته باشم یا نه، سپس این سمت را در دست می‌گیرم اما بیشتر این افراد چندان سابقه‌ای در سوارکاری ندارند و تنها به دنبال کسب این کرسی هستند و برای رسیدن به آن دست و پا می‌شکنند.

بختیاری خاطرنشان کرد: در میان کاندیداهای ریاست فدراسیون سوارکاری، من کسی را نمی‌بینم که بتواند اوضاع را تغییر دهد و انتظارات سوارکاران را برآورده کند. البته برنامه‌های آن‌ها را نیز ندیده‌ایم تا همه متوجه شوند آن‌ها واقعا به دنبال چه هستند و برای چه تا این حد با شوق و ذوق به دنبال کسب ریاست فدراسیون سوارکاری هستند. به نظر من با رفیق‌بازی و باندبازی نمی‌شود مشکلات را حل کرد. یکی از همین کاندیداها اخیرا مسابقه‌هایی را برای سوارکاران ترتیب داد که یکی از شرط‌هایش این بود که اگر می‌خواهید ثبت نام کنید باید به دفتر من بیایید تا آنجا مراحل ثبت نام را انجام دهید که به همین دلیل من حاضر نشدم به دفتر این شخص بروم و از حضور در این مسابقه‌ها صرف نظر کردم چرا که می‌دانستم اهداف دیگری نیز پشت پرده این مسابقه‌ها خواهد بود اما با همه این اوصاف امیدوارم شخصی ریاست فدراسیون را بر عهده بگیرد که به معنای واقعی شایستگی این سمت را داشته باشد.

وی با انتقاد از کم‌توجهی مسئولان وزارت ورزش نسبت به سوارکاری گفت: متاسفانه قانون نانوشته‌ای در قبال ورزش ایران وجود دارد و اینکه می‌گویند ما مثلا ورزش‌هایی مانند کشتی که مدال‌آور هستند را می‌خواهیم و یا اینکه ورزش‌هایی مانند فوتبال را به خاطر هیجان‌هایش و اینکه مخاطبان زیادی دارد حفظ می‌کنیم اما یک سری فدراسیون‌ها مانند سوارکاری را به افراد سیاسی یا نمایندگان مجلس می‌دهند تا این گونه افراد در راس این فدراسیون‌ها قرار بگیرند که این نشان از کم‌اهمیتی این فدراسیون‌ها نزد مسئولان ورزشی دارد. اگر بیایند بگویند شما 8 سال قرار است رییس نداشته باشید خودمان می‌توانیم برنامه‌ریزی کنیم اما متاسفانه هر روز یک تصمیم می‌گیرند. این که بگویند ما دیگر کاری به سوارکاری نداریم و آن را علنی کنند و ما را به حال خود رها کنند خودمان می‌توانیم اوضاع بی‌سروسامان سوارکاری را سامان ببخشیم. علی‌رغم اینکه در اسلام توصیه‌های بسیاری از جانب ائمه اطهار و شخص پیامبر بزرگ اسلام نسبت به فراگیری این ورزش شده است، متاسفانه آنچنان که باید توجهی به آن نمی‌شود.

ملی‌پوش سوارکاری ایران در پاسخ به این سوال که آیا جزو افراد اعزامی به بازی‌های آسیایی اینچئون هستید یا خیر گفت: به احتمال زیاد به این مسابقه‌ها اعزام خواهم شد اما متاسفانه ما نمی‌دانیم که در حال حاضر باید چه کار کنیم چرا که تاکنون هیچ گونه اقدامی برای حضور موفق سوارکاران در بازی‌های اسیایی انجام نشده است و حتی نمی‌دانیم چه کسانی به این مسابقه‌ها اعزام می‌شوند تا بتوانیم بر اساس آن برنامه‌ریزی کنیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها