کد خبر: ۲۱۲۲۶
زمان انتشار: ۱۲:۳۹     ۰۴ مهر ۱۳۹۰
به گزارش پایگاه 598، صد و هشتمین شماره هفته‎نامه پنجره منتشر شد.

«برهان‎الدین ربانی ترور شد»، این خبری بود که هفته پیش بسیاری را بهت‎زده کرد، حامد کرزای سفر خود به نیویورک را ناتمام گذاشت و به کابل بازگشت، با تررو برهان‎الدین ربانی امیدها برای صلح در افغانستان بر باد رفت…، در تازه‎ترین شماره هفته‎نامه پنجره خواننده پرونده‎ای در رابطه با ترور مجاهد افغانی خواهید بود.

این روزها در منطقه بحث بیداری اسلامی داغ‎تر از دیگر بحث‎هاست، به‎ویژه این‎که در ایران نیز اجلاسی به همین مناسبات همراه با بیانات هادیانه و داهیانه رهبر معظم انقلاب برگزار شد، در این شماره از پنجره پرونده‎ای نیز به بررسی ابعاد گوناگون این اجلاس و بحث بیداری اسلامی منطقه اختصاص یافته است، در این پرونده همچنین میزگردی خواندنی با حضور صادق زیباکلام و یعقوب توکلی پیرامون سیر بیداری اسلامی، زمینه‎ها و افق‎های پیش‎روی آن، منتشر شده است.

آن‎ها که اهل ادبیات و خاصه ادبیات انقلاب هستند، با نام محمدرضا بایرامی آشنایی دارند، نویسنده‎ای که سال‎هاست برای انقلاب و دفاع مقدس قلم زده، دو سال پیش با انتشار رمان «مردگان باغ سبز» که بعد از انتشار گرفتار ممیزی هم شد، نامش بیش از پیش سر زبان‎ها افتاد و حالا نیز با رمان «آتش به اختیار» اثری درخور اعتنا در حوزه ادبیات دفاع مقدس منتشر کرده است، و دوباره در مرکز توجهات قرار گرفته است، از همین‎رو پرونده ادبی پنجره ۱۰۸، به بایرامی و آتش به اختیار می‎پردازد.

شهرآورد آبی و قرمز پایتخت که با برتری بی‎چون و چرای آبی‎ها به پایان رسید، مثل همیشه حاشیه‎های بسیاری را نیز به‎دنبال داشت. حاشیه‎هایی که نشان می‎داد تماشاگران ما برخلاف ادعاهایی که می‎شود، بهترین تماشاگران دنیا نیستند.
به مناسبت شهرآورد تهران و مسائل پس از آن، در صد و هشتمین شماره پنجره، خواننده پرونده‎ای درباره فضای نامناسب فرهنگی در ورزش هستیم.

هفته‎های آخر شهریور هر سال مصادف است با سالگرد دفاع مقدس، جنگی که برخلاف دیگر جنگ‎های دو سده اخیر، نه‎تنها دشمن را قدرتمندانه از خاک خود راندیم، بلکه یک‎وجب از این خاک نیز از آن جدا نشد.

به همین مناسبت، در تازه‎ترین شماره پنجره خواننده پرونده‎ای با نام «وعده الهی تحقق یافت» درباره جنگ تحمیلی هشت ساله و همچنین ۲۰۰ سال جنگ‎های ایران تدارک دیده شده است.

در صد و هشتمین شماره هفته‎نامه پنجره همانند دیگر «پنجره‎ها»، می‎توانید خواننده مطالب متنوعی در قالب مجله خبری و یادداشت‎های باشگاه اهل قلم باشید.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها