کد خبر: ۲۱۱۹۷۹
زمان انتشار: ۲۰:۳۶     ۲۵ اسفند ۱۳۹۲
يک روزنامه نيجريه‌اي ادعا کرد شاگردان کارلوس کي‌روش از لحاظ آمادگي جسماني و نبود بازيکن جانشين کافي دچار ضعف هستند.
به نقل از تسنيم، يک روزنامه معتبر نيجريه‌اي در فاصله 88 روز به آغاز جام جهاني برزيل اقدام به بررسي وضعيت نقاط ضعف تيم‌هاي گروه F اين رقابت‌ها کرده است که در اين بين و از نگاه نگارنده گزارش شاگردان کي‌روش فاقد قواي جسماني لازم براي رقابت در اين تورنمنت معتبر هستند.

تيم ملي فوتبال نيجريه که پنجمين حضورش در رقابت‌هاي جام جهاني را تجربه خواهد کرد در گروه F جام جهاني 2014 برزيل با تيم‌هاي ايران، آرژانتين و بوسني‌و‌هرزگوين همگروه است.

تحليل شرايط تيم‌هاي حاضر در گروه F جام جهاني از نگاه اين روزنامه نيجريه‌اي در زير مي‌آيد:

ايران چند بازيکن باکيفيت در خط حمله دارد و به خط دفاعي‌اش که توسط سيدجلال حسيني رهبري مي‌شود، دلگرم است ولي همچنان نگراني‌هايي بابت ميانگين سني و آمادگي جسماني در اين تيم وجود دارد. عمده بازيکناني که پيش از اين به اردوي تيم ملي ايران فراخوانده شده‌اند در باشگاه‌هاي کشورشان در سطح پاييني بازي مي‌کنند و نمي‌توانند در مسابقات سطح حرفه‌اي 90 دقيقه تمام در يک بازي محکم و سرسخت استقامت کنند.

اگر مصدومان را هم به حساب بياوريم کارلوس کي‌روش در مواردي که بايد به بازيکنانش استراحت بدهد گزينه‌هاي خيلي کمي براي جانشيني دارد. بازي دوستانه ايران مقابل گينه که با شکست 2 بر يک شاگردان کي‌روش همراه شد نيز اين موضوع را نشان داد. وقتي اين نقاط ضعف در تيم ايران وجود داشته به نظر مي‌رسد شاگردان کي‌روش در برزيل شادي و طراوت خود را از دست خواهند داد.

نيجريه دسته‌اي از بازيکنان جوان را در اختيار دارد که در حال رشد و پيشرفت هستند. تيم ملي نيجريه سال گذشته با همين بازيکنان موفق شد به قهرماني جام ملت‌هاي آفريقا برسد ولي با اين وجود شاگردان استفان کِشي از کمبود تجربه لازم رنج مي‌برند. علاوه بر اين سرمربي نيجريه نيز تجربه حضور در رقابت‌هاي جام جهاني را ندارد که از اين بابت براي او نقطه ضعفي به شمار مي‌آيد.

کادر فني عقاب‌ها هم سطح بالا و در حد کلاس جهاني نيست و بيشتر بازيکنان نيجريه نيز در سطح بالايي از فوتبال اروپا بازي نمي‌کنند. شکي نيست که کيفيت رقابت‌هاي جام جهاني به مراتب بالاتر از مسابقات جام ملت‌هاي آفريقاست و امکان دارد روياي درخشش نيجريه در جام جهاني همانند حضور اين تيم در جام کنفدراسيون‌هاي برزيل 2013 دود شده و به هوا برود.

بزرگترين نگراني عقاب‌ها خط حمله اين تيم و ضعف در گلزني است. بازي اخير دوستانه نيجريه مقابل مکزيک که با نتيجه تساوي بدون گل خاتمه يافت نشان داد که اين تيم چه خط حمله کندي دارد. تنها مهاجم برجسته‌اي که استفان کِشي مي‌تواند روي آن حساب باز کند امانوئل اِمنيکه است. به نظر مي‌رسد با وجود ضعف در خط حمله سرمربي تيم نيجريه قصد ندارد ايکه اوچه و اوساز اودموينگي را با خود به برزيل ببرد.

تيم ملي آرژانتين در کارهاي تهاجمي و تلاش براي بالا بردن کيفيت اين منطقه از بازي خود هرگز دچار ضعف نبوده است ولي نگراني ديرينه در خصوص خط دفاعي اين تيم وجود داشته و حالا زنگ اين نگراني براي رقابت‌هاي جام جهاني 2014 هم به صدا درآمده است. فدريکو فرناندز در خط دفاع آلبي‌سلسته قدرتمند ظاهر شده و اسکيل گاراي هم گزينه خوبي براي حضور در خط دفاعي است ولي قلب خط دفاعي اين تيم نمي‌تواند در مقابل تيمي همچون برزيل مقاومت کند.

در سمت راست خط دفاع آرژانتين هم با حضور احتمالي مارکوس روخو علامت سؤال وجود دارد. همانطور که مسي و مهاجمان ديگر آرژانتين مي‌توانند دروازه رقبا را باز کنند، امکان دارد که به راحتي دروازه‌شان گشوده شود. اين نقطه ضعف از آرژانتين تيمي شکست‌پذير و شکننده مي‌سازد.

بوسني‌و‌هرزگوين اولين حضورش در رقابت‌هاي جام جهاني را تجربه خواهد کرد. خط حمله بوسني را مهاجمان نامداري شکل مي‌دهند و اين تيم در خط هافبک هم بازيکنان مستعدي همانند دروازه‌بان طراز اولش دارد. تنها نقطه ضعفي که مي‌توان متوجه بوسني دانست، مربوط به خط دفاعي اين تيم است. مصدوميت برخي بازيکنان بوسني خط دفاعي اين تيم را مختل کرده است و روي هر 2 مدافع مياني بوسني علامت سؤال وجود دارد.

البته شايد سداد کولاسيناچ بتواند در پست مدافع چپ به طور دائمي ايفاي نقش کند اما با اين وجود ضعف‌هاي بوسنيايي‌ها در خط دفاعي غيرقابل چشم‌پوشي است. بازي دوستانه بوسني مقابل مصر در اتريش که با شکست 2 بر صفر اين تيم همراه شد نشان داد که بوسني در خط دفاع آسيب‌پذير است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها