کد خبر: ۲۱۱۵۱۱
زمان انتشار: ۰۸:۵۲     ۲۴ اسفند ۱۳۹۲
در گفتگوی پایگاه ۵۹۸ با اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس:
دکتر سید حسین نقوی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی 598 در خصوص اخراج برخی دانشمندان هسته ای کشور اظهار داشت: بررسی هایی که تاکنون داشته ایم گویای دو موضوع بوده که هنوز برای ما اثبات نشده است، یک موضوع این است که بعد از مذاکرات تعدادی از دانشمندان هسته ای عذرشان خواسته شده و آماری که در این زمینه داده می شود متفاوت است بعضی ها 3نفر و برخی هم بیشتر نام برده اند.
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، خبر اخراج و عدم تمدید قرارداد تعدادی از همکاران شهید احمدی روشن در سایت نطنز تا چندی پیش توسط آیت الله جنتی در خطبه های نماز جمعه تهران اعلام گردید با واکنش های متفاوتی روبرو گردید.

پس از این سخنان، رئیس سازمان انرژی اتمی در ملاقات با آیت الله جنتی ادله ی خود را  مبنی بر عدم وقوع این موضوع به خطیب نماز جمعه تهران اعلام می نماید که این انکار سازمان انرژی اتمی منجر گردید که اسنادی از عدم تمدید قرار داد این دانشمندان توسط یکی از رسانه های کشور منتشر شود.

حال با توجه به اعلام ورود رئیس مجلس شورای اسلامی به موضوع اخراج دانشمندان هسته ای، پایگاه 598 در گفتگو با برخی از اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس به بررسی ابعاد این موضوع پرداخته است.

دکتر سید حسین نقوی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی 598 در خصوص اخراج برخی دانشمندان هسته ای کشور اظهار داشت: بررسی هایی که تاکنون داشته ایم گویای دو موضوع بوده که هنوز برای ما اثبات نشده است، یک موضوع این است که بعد از مذاکرات تعدادی از دانشمندان هسته ای عذرشان خواسته شده  و آماری که در این زمینه داده می شود متفاوت است بعضی ها 3نفر و برخی هم بیشتر نام برده اند.

وی در ادامه افزود: موضوع دوم هم این است که سازمان انرژی اتمی مدعی است که چنین اتفاقی نیفتاده و ما اخراجی نداشته ایم؛ حتی آقای صالحی اعلام آمادگی کرده که حاضراست به قرآن قسم بخورد که اخراجی صورت نگرفته است و ما در حال پیگیری هستیم تا با حضور آقای صالحی موضوع را بررسی کرده و نهایتا اعلام نماییم چه اتفاقی افتاده است.

نقوی حسینی در پاسخ به این سئوال که آیا برخی نمایندگان مجلس در کمیسیون اصل نود در رابطه با این موضوع شکایت کرده اند گفت: بله برخی از نمایندگان  مجلس نسبت به این موضوع عکس العمل نشان داده و در کمیسیون اصل نود اقدام به شکایت کرده اند و علت اخراج این افراد را خواسته اند و موضوع در حال بررسی و پیگیری است.

همچنین عباسعلی منصوری آرایی یکی دیگر از اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی 598 در خصوص اخراج برخی دانشمندان هسته ای از سازمان انرژی اتمی اظهار داشت: آنچه در سایت نطنز اتفاق افتاده چیزی به نام اخراج به بنده گزارش نشده است فقط جابجایی رئیس سایت بوده که در زمان ریاست آقای عباسی بنا بود این اتفاق صورت بگیرد و در زمان حکم ایشان هم زده شده بود و دکتر صالحی صرفا این حکم را عملیاتی نموداند.

وی در ادامه افزود: در این موضوع صحبت های آیت الله جنتی که در خطبه های نمازجمعه مطرح گردید، بنده بعدا در صحبت های ایشان دیدم که مطالبشان به گونه ای دیگری بود که نشان از این است که اطلاعات جدیدی به دستشان رسیده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: هر مدیر و رئیسی که در رأس کار قرار می گیرد جزء حقوق آن مدیر است که معاونین و برخی نیروهای خود را جابجا نماید اما اگر به استناد مدارک افرادی به ناحق اخراج شده باشند بنده هم پیگیر خواهم بود.

محمد فیروزی نماینده مردم نطنز نیز در این خصوص بیان داشت: با تغییرات جدید در دولت و مسئولیتی که در رأس سازمان ایجاد شده طبیعتاً چون یکی از مجموعه های اصلی سازمان انرژی اتمی مجتمع غنی سازی نطنز بوده طبیعی است که تغییر مدیریتی اجرا گردد اما آنچه بنده اطلاع دقیق دارم اخراج نبوده و فقط جابجایی چند نفر می باشد که آن با تشخیص مدیران مربوطه انجام شده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها