کد خبر: ۲۱۱۲۶۳
زمان انتشار: ۰۹:۴۸     ۲۲ اسفند ۱۳۹۲
عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه گزارش بان‌کی‌مون مداخله آشکار در امور داخلی ایران است، گفت: بی‌تدبیری و بهانه‌جویی از طرف مسئولین ذی‌ربط در مقابل این اقدام قابل قبول نیست.
به گزارش پایگاه 598، آیت‌الله عباس کعبی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به اظهارات مداخله‌جویانه بان کی‌مون دبیرکل سازمان ملل درخصوص عملکرد روحانی، اظهار داشت: گزارش بان کی مون یک مداخله آشکار در امور داخلی کشوری آزاد، انقلابی، مردمی و مبتنی بر مردم‌سالاری اسلامی است.

کعبی ادامه داد: ملت‌، دولت جمهوری اسلامی و مسئولین نظام کوچکترین اهمیتی به این اظهارات مداخله‌جویانه که به ظاهر توسط دبیرکل سازمان ملل مطرح شده ولی در حقیقت نفع آمریکایی در آن است نمی‌دهد.

وی تاکید کرد: بان‌کی‌مون نشان داده دبیرکل بی‌اراده‌ای است و در مقابل بهانه‌جویی‌های جهانی، منفعلانه عمل می‌کند، او در مقابل نقض حقوق بشر واقعی سکوت کرده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه سخنان دبیر کل سازمان ملل با هیچ منطق حقوقی و هیچ رویه‌ای از رویه‌های صحیح بین‌المللی سازگاری ندارد، گفت: دشمن قصد دارد تا از طریق اینگونه سخنان واهی و بی‌اساس یک فضای روانی علیه جمهوری اسلامی را در جهان شکل دهد.

کعبی تاکید کرد: نماینده ایران در سازمان ملل نباید در مقابل اظهارات دبیر کل سازمان ملل سکوت کند او باید مراتب اعتراض جمهوری اسلامی را به دبیر کل سازمان ملل برساند.

وی ضمن انتقاد به دیدار کاترین اشتون با برخی از فعالین فتنه ۸۸ گفت: اقدام مداخله‌جویانه اشتون نیز باید از طریق نمایندگان مجلس دنبال شود و مسئولان دیپلماسی کشور نیز باید پاسخگو باشند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تاکید کرد که بی‌تدبیری و بهانه جویی در مقابل اقدامات مداخله‌جویانه دشمنان انقلاب اسلامی نمی‌تواند قابل قبول باشد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها