کد خبر: ۲۱۱۱۷
زمان انتشار: ۱۲:۰۴     ۰۳ مهر ۱۳۹۰

خانه سینما در بیانیه‌ای حمایت خود را از متهمان پرونده‌ای که توسط وزارت اطلاعات به اتهام جاسوسی و اقدامات غیر ملی بازداشت شده‌اند، اعلام کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران در بخشی از بیانیه خانه سینما در حمایت از اعضای بازداشت شده شبکه مخفی بی بی سی در تهران آمده است: هنرمندان و سینماگران ایرانی از دولت محترم انتظار کمک ندارند اما دست کم توقع دارند که فروش فیلم به شبکه‌های تلویزیونی کشورهای خارجی با اتهام‌های سنگین امنیتی روبرو نشود. آن هم اتهاماتی که پیش از اثبات در دادگاه‌های صالح از تربیون‌های رسمی کشور اعلان و پخش شود و سوگمندانه وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز به جای حمایت از هنرمندان همانند اتهامات اثبات نشده را تکرار می‌کند.

هنرمندان بیش و پیش از هر چیز به اعتماد مسئولان نیاز دارند. ما همکارانمان و اصناف سینمایی را که بی‌صبرانه خواهان روشن شدن وضعیت هنرمندان همکار بازداشت شده‌شان هستند به شکیبایی و خویشتنداری فرا می‌خوانیم و اطمینان داریم که دستگاه‌های امنیتی کشور با رعایت حقوق بازداشت شدگان و بی طرفی کامل به تحقیقات در باره اتهامات وارده خواهند پرداخت و مسئولان محترم قوه قضاییه نیز در محاکم صالحه احکام قانونی و عادلانه صادر خواهند کرد،تا حیثیت بین‌المللی نظام جمهوری اسلامی ایران بابت این سوء تفاهمات و بی تدبیری ها متحمل هزینه‌های گزاف تازه نشود.

این بیانیه با استقبال رادیو اسرائیل، رادیو آمریکا، BBC  و شبکه‌های ضدانقلاب روبه‌رو شده است و در بخش‌های مختلف خبری آن را مدام تکرار می‌کنند.

وزارت اطلاعات چندی پیش با بازداشت گروهی از عوامل مخفی وابسته به شبکه‌ دولتی انگلیس (bbc)، اعلام کرد این افراد از طریق فعالیتهای زیرزمینی و غیرقانونی در قبال دریافت وجوه کلان از مجاری پنهان و با روش‌های پیچیده پولشویی، مأموریتهای ضدملی محوله از طرف ستاد ارتباطات پوششی و مرکز عملیات روانی سرویس اطلاعاتی انگلیس را دنبال می‌کردند.

وزارت اطلاعات در همین زمینه اعلام کرد: دیگر اعضای این گروه جاسوس، تحت تعقیب قرار دارند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها