کد خبر: ۲۱۱۱۴۸
زمان انتشار: ۱۳:۵۸     ۲۱ اسفند ۱۳۹۲
نخست‌وزیر عراق امروز(چهارشنبه) در کنفرانس بین‌المللی مبارزه با تروریسم در بغداد با بیان اینکه سوریه به بزرگترین عرصه برای تروریسم جهانی تبدیل شده است تاکید کرد: طوفان تروریسم و ویرانی در نهایت اروپا و آمریکا را نابود خواهد کرد.

به گزارش 598،  خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی،‌ نوری مالکی، نخست‌وزیر عراق در این کنفرانس تاکید کرد: سوریه به بزرگترین عرصه برای تروریسم جهانی تبدیل شده که متاسفانه عراق نیز تحت تاثیر این مساله قرار دارد.

وی با بیان اینکه در نهایت روزی اروپا و آمریکا نیز گرفتار طوفان تروریسم و ویرانی خواهند شد اعلام کرد: برخی کشورها خودشان به موسسات و مراکزی برای حمایت و پرورش تروریسم تبدل شده و اموال خود را صرف حمایت از تروریست‌ها می‌کنند.

مالکی ادامه داد: متاسفانه تروریست به ابزاری برای تحمیل خواسته‌های برخی گروه‌ها تبدیل شده و منطقه خاورمیانه از امروز از چنین مشکلی رنج می‌برد.

وی تاکید کرد: این کنفرانس پایگاه مهمی برای همکاری و تبادل تجربه‌ها در مقابله با تروریسم به عنوان خطرناک‌ترین پدیده جهان است.

نخست‌وزیر عراق گفت: ما به خاطر ناکام گذاشتن نقشه‌های تروریست‌ها که سعی در فتنه‌افکنی در میان جامعه دارند، تلاش می‌کنیم. ما بارها نسبت به انتشار تروریسم در کشورهای جهان هشدار داده‌ایم. تروریسم اکنون موجب کشته شدن مسلمانان در مصر، الجزایر و دیگر کشورها شده است.

مالکی عنوان داشت: من بار دیگر از مسئولان سایر کشورها می‌خواهم تا در مبارزه با تروریسم با ما همکاری کنند.

وی در ادامه افزود: از جمله مهمترین مسائل امروز در مبحث تروریسم این است که القاعده اساس فکر خود را بر کشتن شیعیان و مسیحی‌ها قرار داده است.

مالکی با بیان اینکه کسانی که در مقابل تروریسم ساکت می‌نشینند خود شریک اصلی تروریست‌ها هستند، گفت: هرگونه تاخیر در حل بحران سوریه به معنای نابودی کامل این کشور یا تقسیم آن است.

وی تاکید کرد: جامعه جهانی باید اقدامات لازم را برای مقابله با تروریسم اتخاذ کند و از کشورهای که فتواهایی نامناسب در خصوص تروریسم و تکفیر در آنجا صادر می‌شود، بخواهد به اقدامات خود پایان دهند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها