کد خبر: ۲۱۱۱۳۴
زمان انتشار: ۱۳:۴۲     ۲۱ اسفند ۱۳۹۲

یک روانشناس ورزشی معتقد است که برای موفقیت تیم ملی فوتبال در جام جهانی حضور روانشناس در کنار تیم الزامی است به شرط این که با رضایت قلبی کارلوس کی‌روش این کار صورت بگیرد.

دکتر علیرضا بهرامی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره لزوم حضور روانشناس ورزشی در کنار تیم ملی فوتبال برای شرکت در رقابت‌های جام جهانی 2014 برزیل، تصریح کرد: موفقیت یک تیم در رقابت‌های مهم و جهانی به ویژه تیمی همانند فوتبال که نیاز به انسجام و هماهنگی در تکنیک، تاکتیک و آرامش روانی بین بازیکنان دارد، حضور یک روانشناس با تجربه کاملا احساس می‌شود. از سوی دیگر چون این حضور برای تمام تیم‌ها خواه و ناخواه با فشار روانی همراه است، تیمی می‌تواند عملکرد موفقی داشته باشد که با ایجاد آرامش،‌ افزایش اعتماد به نفس و کاهش استرس و اضطراب بازیکنان خود را در زمین بازی به درستی مانیتور کند.

وی خاطر نشان کرد: اگر امروز تیم ملی فوتبال انگلیس خواستار به کارگیری یک روانشناس در کنار تیم خود برای رقابت‌های جام جهانی 2014 برزیل است، چون به اهمیت موضوع پی برده و متوجه این مساله است که شرایط تیم‌ها در رقابت‌های جام جهانی با سایر مسابقات متفاوت است و کوچک‌ترین اشتباه روی عملکرد بازیکنان تاثیر منفی می گذارد. در چنین شرایطی حضور یک روانشناس برای بالا بردن اعتماد به نفس بازیکنان و کاهش استرس و اضطراب بسیار مفید و تاثیرگذار است.

بهرامی گفت: کی‌روش اگرچه یک مربی توانمند و با تجربه است، اما در زمینه مهارت‌های روانی تجربه مربیگری وی کافی نیست و باید از خدمات یک روانشناس با تجربه و متخصص بهره بگیرد. از این رو اگر فدراسیون فوتبال به این نتیجه‌ برسد که حضور یک روانشناس در کنار تیم برای بهبود وضعیت، بالا بردن اعتماد به نفس بازیکنان و انسجام و هماهنگی کار تیمی ضرورت دارد باید هر چه سریع‌تر درخواست خود را به کمیته‌ روانشناسی کمیته ملی المپیک اعلام کند تا کمیته‌ اقدامات لازم را انجام دهد.

عضو کمیته‌ روانشناسی پژوهشگاه تربیت بدنی در پایان خاطر نشان کرد: یک روانشناس زمانی می‌تواند برای تیم ملی فوتبال اثربخشی لازم را داشته باشد که سرمربی تیم ملی فوتبال اعتقاد و اعتماد قلبی نسبت به روانشناس داشته باشد. اگر این اعتماد برقرار نشود و کی‌روش با رضایت قلبی به این حضور پاسخ مثبت ندهد، بدون شک این حضور به جز لطمه زدن به تیم ملی سود دیگری در پی نخواهد داشت.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها