کد خبر: ۲۱۱۱۲۲
زمان انتشار: ۱۳:۳۲     ۲۱ اسفند ۱۳۹۲

رییس فدراسیون بسکتبال گفت: آنچه که لیاقت و شایسته بانوان بسکتبالیست بوده تا الان انجام نشده است. هر چند که من تلاش‌های زیادی را برای فراهم کردن هر گونه امکانات لازم برای آنها انجام داده‌ام و از این به پس انجام خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمود مشحون در جلسه بررسی عملکرد سالانه بسکتبال بانوان که با حضور معاون وزیر برگزار شد، اظهار کرد: خوشحالم که خانم شهریان از کمبودها و کاستی‌های ورزش بانوان اطلاع کافی دارند و در موضوع پوشش بانوان بسکتبالیست هم پیگیر همه کارها بوده‌اند و دغدغه‌ اصلی ایشان رشد و تعالی ورزش بانوان است. در حالی که خانم اکبرآبادی تلاش زیادی برای بسکتبال بانوان انجام ندادند و در خیلی از جلساتی که برای بررسی وضعیت این رشته بود شرکت نمی‌کردند.

وی در ادامه درباره بانوان بسکتبالیست گفت: جامعه بانوان فدراسیون بسکتبال هیچ وقت دور از آقایان نبودند و همیشه نیازهای آنها برطرف شده است، زیرا حق مسلم بانوان و وظیفه من این است که تمام کارها را برای موفقیت آنها انجام دهم. نزدیک به پنجاه مسابقه در رده‌های مختلف برای بانوان و بدون کوچک‌ترین حاشیه و با نظم بالا و هزینه متعادل برگزار شده است. همه جا مشکل وجود دارد، اما خوشبختانه در بسکتبال کسی درباره مادیات صحبتی نمی‌کند، زیرا ارزش و شخصیتی ورزشکاران بسکتبالی به رعایت همین مسائل است.

مشحون ادامه داد: بسکتبال در همه رده‌های خود جهانی شده است و هشت ماه از قهرمانی مردان ما در آسیا می‌گذرد، اما کسی دیناری به عنوان پاداش به آنها نداده است، چرا باید این گونه باشد؟ علت گفتن این موضوع این است که می‌خواهم منش و وقار و ارزش جامعه بسکتبال را به رخ بکشم که با حداقل‌ها و محرومیت‌های بیش از اندازی که دارند می‌توانند به موفقیت برسند. بانوان بسکتبالیست ما یک سالن داشتند که آن را هم متاسفانه از ما گرفتند، اما ما از این ناتوانی‌ها حرفی نمی‌زنیم و همان طور که آمار داده‌اند بدون صحبت از کم و کاستی‌ها در جهت رشد و تعالی بسکتبال بانوان فعالیت می‌کنیم.

رییس فدراسیون بسکتبال درباره امکانات موجود برای بانوان بسکتبالیست، تصریح کرد: آنچه که شایسته و لیاقت بانوان بسکتبالیست بوده است، نتوانستیم آن را انجام دهیم و متاسفانه من به تنهایی توانایی آماده کردن بسیاری از امکانات را ندارم، هر چند که بارها از مسئولان مربوطه تقاضاهای واجب را انجام داده‌ام، اما متاسفانه هیچ تغییری صورت نگرفته است.

محمود مشحون در پایان گفت: تمام تلاش‌ها برای اعزام بانوان بسکتبالیست به مسابقات خارجی صورت می‌گیرد و من سال‌ها است که در این باره تلاش می‌کنم و حتی در دیداری که آقای سعیدلو با رییس فدراسیون جهانی بسکتبال داشت، این درخواست را مطرح کرد، اما رییس فدراسیون جهانی بسکتبال گفت "این یک قانون جهانی است و بانوان شما باید با آن هماهنگ شوند و دیگر فدراسیون‌های جهانی هم که اجازه حضور بانوان شما را با حجاب داده‌اند، بی‌عرضه هستند!"

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها