کد خبر: ۲۱۱۰۹۷
زمان انتشار: ۱۳:۱۸     ۲۱ اسفند ۱۳۹۲
يک روانشناس ورزشي معتقد است که براي موفقيت تيم ملي فوتبال در جام جهاني حضور روانشناس در کنار تيم الزامي است به شرط اين که با رضايت قلبي کارلوس کي‌روش اين کار صورت بگيرد.

 

دکتر عليرضا بهرامي درباره لزوم حضور روانشناس ورزشي در کنار تيم ملي فوتبال براي شرکت در رقابت‌هاي جام جهاني 2014 برزيل، تصريح کرد: موفقيت يک تيم در رقابت‌هاي مهم و جهاني به ويژه تيمي همانند فوتبال که نياز به انسجام و هماهنگي در تکنيک، تاکتيک و آرامش رواني بين بازيکنان دارد، حضور يک روانشناس با تجربه کاملا احساس مي‌شود. از سوي ديگر چون اين حضور براي تمام تيم‌ها خواه و ناخواه با فشار رواني همراه است، تيمي مي‌تواند عملکرد موفقي داشته باشد که با ايجاد آرامش،‌ افزايش اعتماد به نفس و کاهش استرس و اضطراب بازيکنان خود را در زمين بازي به درستي مانيتور کند.

به گزارش ايسنا، وي خاطر نشان کرد: اگر امروز تيم ملي فوتبال انگليس خواستار به کارگيري يک روانشناس در کنار تيم خود براي رقابت‌هاي جام جهاني 2014 برزيل است، چون به اهميت موضوع پي برده و متوجه اين مساله است که شرايط تيم‌ها در رقابت‌هاي جام جهاني با ساير مسابقات متفاوت است و کوچک‌ترين اشتباه روي عملکرد بازيکنان تاثير منفي مي گذارد. در چنين شرايطي حضور يک روانشناس براي بالا بردن اعتماد به نفس بازيکنان و کاهش استرس و اضطراب بسيار مفيد و تاثيرگذار است.

بهرامي گفت: کي‌روش اگرچه يک مربي توانمند و با تجربه است، اما در زمينه مهارت‌هاي رواني تجربه مربيگري وي کافي نيست و بايد از خدمات يک روانشناس با تجربه و متخصص بهره بگيرد. از اين رو اگر فدراسيون فوتبال به اين نتيجه‌ برسد که حضور يک روانشناس در کنار تيم براي بهبود وضعيت، بالا بردن اعتماد به نفس بازيکنان و انسجام و هماهنگي کار تيمي ضرورت دارد بايد هر چه سريع‌تر درخواست خود را به کميته‌ روانشناسي کميته ملي المپيک اعلام کند تا کميته‌ اقدامات لازم را انجام دهد.

عضو کميته‌ روانشناسي پژوهشگاه تربيت بدني در پايان خاطر نشان کرد: يک روانشناس زماني مي‌تواند براي تيم ملي فوتبال اثربخشي لازم را داشته باشد که سرمربي تيم ملي فوتبال اعتقاد و اعتماد قلبي نسبت به روانشناس داشته باشد. اگر اين اعتماد برقرار نشود و کي‌روش با رضايت قلبي به اين حضور پاسخ مثبت ندهد، بدون شک اين حضور به جز لطمه زدن به تيم ملي سود ديگري در پي نخواهد داشت.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها