کد خبر: ۲۱۱۰۵
زمان انتشار: ۱۰:۵۲     ۰۳ مهر ۱۳۹۰
مدیرکل دفتر گسترش آموزش عالی وزارت علوم گفت: سیاست بر این است که در تهران دانشگاه‌های بزرگ به سمت تحصیلات تکمیلی حرکت کنند و دوره‌های کارشناسی را به دانشگاه‌های شهرهای دیگر محول کنند و این بحث در طرح آمایش مطرح است.

به گزارش 598 ابوالفضل حسنی، مدیرکل دفتر گسترش آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به ظرفیت پذیرش دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور، گفت: پورتال تعیین ظرفیت دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی توسط دانشگاه‌ها تکمیل و برای سنجش به وزارت علوم ارسال می‌‌شود، یعنی دفتر گسترش و معاونت آموزشی وزارت علوم هیچ نقشی در تعیین ظرفیت‌ها ندارند.

وی افزود: دانشگاه‌ها با رعایت سیاست‌گذاری‌های وزارت علوم که به آنها ابلاغ می‌شود، ظرفیت‌های خود را تعیین می‌کنند.

حسنی خاطرنشان کرد: سیاست بر این است که در تهران دانشگاه‌های بزرگ به سمت تحصیلات تکمیلی حرکت کنند و دوره‌های کارشناسی را به دانشگاه‌های شهرهای دیگر محول کنند و این بحث در طرح آمایش دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور مطرح است.

مدیرکل دفتر گسترش آموزش عالی وزارت علوم تصریح کرد: در واقع طرح این است که مؤسسات غیرانتفاعی و دانشگاه‌های استان‌ها و شهرستان‌ها ظرفیت کارشناسی را تکمیل کنند و دانشگاه‌های بزرگ تهران با توجه به این سیاست، ظرفیت‌های خود را ارتقا دهند یعنی اگر ظرفیت‌های کارشناسی خود را کاهش دادند از سوی دیگر ظرفیت پذیرش دوره‌های کارشناسی‌ارشد و دکتری را از 25 تا 30 درصد افزایش دهند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: افزایش ظرفیت در دوره‌ تحصیلات تکمیلی نیاز به زیربنا، کلاس و استاد دارد و با توجه به این نیازمندی‌ها تعیین ظرفیت‌ها در سال جاری صورت گرفته است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها