کد خبر: ۲۱۱۰۳۲
زمان انتشار: ۱۱:۱۶     ۲۱ اسفند ۱۳۹۲
معاون نخست‌وزیر روسیه در واکنش به تهدید کشورهای عضو اتحادیه اروپا در مورد اعمال تحریم‌هایی علیه مسکو، تاکید کرد که چنین اقدامی منافع خود طرف تحریم کننده را در معرض خطر قرار خواهد داد.
به گزارش پایگاه 598، فارس به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "آرکادی دورکوویچ" معاون نخست وزیر روسیه شب گذشته در یک برنامه تلویزیونی اعلام کرد که هر نوع اقدام محدود کننده‌ای علیه این کشور خطر بزرگی برای منافع کشورهایی خواهد داشت که این تحریم‌ها را اعمال کرده‌اند.

به گفته وی، بطور کلی تحریم اقدامی غیرسازنده است که تاثیر منفی بر نه تنها بر طرف مقابل، بلکه طرف تحریم کننده دارد. بنابراین ما بر این عقیده هستیم که کشورهایی که دست به چنین اقدامی می زنند، خود را در مقابل ریسک بزرگی قرار داده و منافع خود را به نظر انداخته‌اند.

"فرانک والتر اشتاین مایر" وزیر امور خارجه آلمان روز سه شنبه هشدار داد اگر مقامات مسکو مواضع خویش در قبال اوضاع در اوکراین را تغییر ندهند، کشورهای عضو اتحادیه اروپا در تاریخ 17 مارس تصمیم خود در مورد اعمال تحریم‌هایی علیه روسیه را اعلام خواهند کرد.

"دونالد توسک" نخست وزیر لهستان نیز روز گذشته تایید کرد که اتحادیه اروپا دوشنبه هفته آینده در مورد تحریم روسیه تصمیم خواهد گرفت.

توسک گفت: صحبت بر سر تحریم‌هایی علیه دولت روسیه در رابطه با حوادث منطقه کریمه اوکراین است. تصمیمات در این زمینه عملا مورد توافق قرار گرفته است، روز دوشنبه 17 ماه مارس و در صورت برگزاری همه پرسی مربوط به پیوستن منطقه کریمه به ترکیب فدراسیون روسیه، این تصمیمات اعلام خواهد شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها