کد خبر: ۲۱۰۹۱۸
زمان انتشار: ۲۳:۴۰     ۲۰ اسفند ۱۳۹۲
«جان برنان» رئیس سازمان سیا که امشب در شورای روابط خارجی آمریکا صحبت می‌کرد، با اشاره به پیشرفت‌های نظام سوریه در میدان نبرد، گفت رئیس‌جمهور سوریه اکنون نسبت به گذشته روحیه و اعتماد به نفس بالاتری دارد.
«جان برنان» رئیس سازمان سیا سه‌شنبه شب با حضور در شورای روابط خارجی آمریکا در مورد موضوعات مختلف از جمله اتهام جاسوسی از سنا، وضعیت سوریه، روابط با عربستان و همچنین آخرین وضعیت عملیات جست‌وجو برای یافتن هواپیمای مالزیایی، صحبت کرد.

وی در ابتدای این نشست با سوالات متعدد در مورد ادعای «دایان فینشتین» رئیس کمیته اطلاعاتی سنا آمریکا در مورد جاسوسی سیا از کنگره روبرو شد، اما بار دیگر این اظهارات را رد کرده و مدعی شد که به سوگندی که خورده پایبند بوده و مقررات را زیر پا نمی‌گذارد.

برنان در بخش دیگری از اظهارات خود به اوضاع سوریه پرداخت و گفت پیشروی‌های سال گذشته ارتش سوریه موجب شد تا «بشار اسد» رئیس‌جمهور این کشور، «اکنون اعتماد به نفس بالاتری» داشته باشد. او همچنین مدعی شد که این پیشرفت‌ها به واسطه حمایت‌های روسیه به دست آمد و این مسکو است که ارتش سوریه را تجهیز می‌کند.

وی که زمانی نماینده آمریکا در عربستان نیز بوده، در مورد گزارش‌های منتشر شده در رابطه با اختلاف نظر واشنگتن و ریاض در مورد سوریه، گفت تصور می‌کند که روابط دوجانبه «بر مبنایی مستحکم» شکل گرفته است.

او به بحث ناپدید شدن هواپیمای مسافربری خطوط هوایی مالزی هم اشاره کرد و هنوز هیچ مدرکی در مورد سرنوشت این هوایپما پیدا نشده است. وی تصریح کرد که هنوز نمی‌توان قاطعانه احتمال اقدام تروریستی در این هواپیما را رد کرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها