کد خبر: ۲۱۰۸۶۴
زمان انتشار: ۲۳:۰۶     ۲۰ اسفند ۱۳۹۲

نخست‌وزیر ترکیه اظهارات خود را مبنی بر اینکه یک "دولت موازی" تلاش می‌کند تا روند صلح با کردها را منحرف کند، بار دیگر تکرار کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه حریت، رجب طیب اردوغان، نخست‌وزیر ترکیه در جریان راهپیمایی در استان آغری بار دیگر بر گفته‌هایش مبنی بر وجود یک "دولت موازی" که از جانب فتح‌الله گولن، روحانی ترکیه‌ای در تبعید ایجاد شده و بر سیستم قضایی و پلیس ترکیه نفوذ دارد، تاکید کرد و گفت: این روحانی مساله پرونده رسوایی مالی و اختلاس را پیش کشیده تا روند صلح با کردها را مخدوش و منحرف کند.

وی مدت‌هاست که ادعا می‌کند پرونده فساد مالی توطئه‌ای علیه دولت است.

اردوغان با اعلام اینکه برادری در کشور هرگز منفصل نمی‌شود، افزود: اگر روند صلح دائمی باشد، ترکیه متوقف نمی‌شود. اقتصاد کشور متوقف نمی‌شود. اما مخالفان این را نمی‌خواهند و به همین خاطر به دنبال سرنگونی دولت و توقف روند صلح هستند. ما در مقابل تمام این حملات می‌ایستیم.

دولت آنکارا از اواخر 2012 با عبدالله اوجالان، رهبر محبوس حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) درباره روند صلح با کردها و خروج این افراد از ترکیه گفتگو کرده است.

اردوغان در ادامه صحبت‌هایش در این استان با اشاره به گولن و پیروانش گفت: آنها به مردم ترکیه پیامک ارسال می‌کنند و از آنها می‌خواهند به هر کسی به غیر از حزب حاکم عدالت و توسعه رای دهند.

در همین حال، کمال قلیچداراوغلو، رهبر حزب اپوزیسیون مردم جمهوی‌خواه گفت: اگر حزب ما به روی کار بیاید، فساد را متوقف می‌کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها